שתף קטע נבחר

מין קמפיין ויראלי

איך גורמים להרבה אנשים לעשות משהו? מראים להם שרבים אחרים עושים את זה. קמפיין שמטרתו הגברת מודעות ליחסי מין מוגנים מאפשר לגולשים להעלות מידע על המקום בו עשו סקס מוגן, עם מי ועד כמה הם נהנו

איך הופכים את השימוש בקונדומים למגניב? הופכים את זה למשחק. במסגרת קמפיין שמטרתו להגביר את המודעות ליחסי מין מוגנים, חולקו בוושינגטון קונדומים שעל חפיסתם מופיע קוד QR. עורכי הקמפיין הנחו את המשתמשים המותשים לסרוק את הקוד באמצעות הסמארטפון שלהם, לעשות מעין צ'ק-אין למקום בו הם עשו סקס ולהוסיף את עצמם למפת המין הבטוח.

 

כדי לא להפלות לרעה את מי שאין לו סמארטפון, הפעילות מגובה גם באתר בשם "איפה לבשת את זה?", שמאפשר לגולשים להשתתף בפעילות ולהיחשף לאותו המסר: אתם משתמשים בקונדומים? דעו שאתם לא לבד.

 

 

עם הכניסה לאתר הגולשים מתבקשים למלא פרטים נוספים כמו גיל, מין הפרטנר, טיב היחסים, איפה בדיוק הם עשו מין מוגן ואיך היה. רק לאחר מכן, נוספת נקודה למפה. אם תקליקו על הסימונים המופיעים על המפה, תוכלו להיחשף לפרטים היבשים, הנה כמה דוגמאות:

 

"בחורה בת עשרים ומשהו עם בחור במערכת יחסים המבוסס על אהבה, השתמשו בקונדום בחדר השינה כדי למנוע הריון לא רצוי. היה מדהים, קשת בענן, הרים רעדו."

 

"בחור בן עשרים ומשהו עם בחור שהוא נמצא איתו במערכת יחסים שמתחילה להיות רצינית, דיברו כבר על מין מוגן והשתמשו בקונדום ומקום סודי. היה מדהים, לא יכולים לחכות לסיבוב שני."

 

והנה אחד לא ברור כל כך פיזיולוגית:

 

"בחורה בת עשרים ומשהו עם בחורה שמערכת היחסים ביניהן נהיית רצינית. כבר דיברו על יחסי מין בטוחים. השתמשו בקונדום בחוף הים כי לא רוצות להידבק במחלות מין. היה מדהים, קשת בענן, הרים רעדו".

 

 

משתפים - אבל לא הכל

היוזמה למהלך הגיע מארגון בשם Planned Parenthood (תכנון משפחה), ארגון המפעיל מרכזים רפואיים ומעניק מידע על חינוך מיני. באתר הפעילות מצוין שמטרתה אינה לעודד את המין – אלא ולנסות להתמודד עם התדמית השלילית של הקונדומים, ולעורר דיון על מין בטוח.

 

בראיון ל-CNET אמר אחראי הניו-מדיה של הארגון שבמהלך הושקעה מחשבה רבה לגבי פרטיותם של המשתתפים: "איך אנחנו יכולים לאשר למישהו לשתף את הניסיון שלו ובאותו הזמן לשמור על אנונימיות? החלטנו שלא יהיה שום גורם שיסגיר את זהותו של המשתמש. למשל, אם הוא ציין את כתובת המגורים שלו, הנקודה על המפה תראה את האזור הכללי. המידע לא נשמע בשום מקום באתר ולא ניתן לעשות תקריב לנקודת הציון הספציפית."

  

קיץ של סקס בשבדיה

קמפיין דומה נערך בקיץ 2011 בשטוקהולם. אז, חולקו חמישים אלף קונדומים עם קוד QR שהוביל לאפליקציית אייפון שמדדה את איכות הסקס, ובסופו של דבר גם הציגה שאלון בו התבקשו המשתמשים למלא פרטים אישיים רבים. המשתתפים התבקשו להניח את הסמארטפון ליד המיטה בזמן הסקס, ובסוף האקט אפליקציה העניקה ציון לביצועים על פי הקולות שהפיקו בני הזוג, תזוזת המיטה ומשך הסקס.

 

בשלב השני, מארגני הפעילות אספו את כל הנתונים ויצרו מאגר סטטיסטי שאפשר לראות, לדוגמה, כמה בעלי כלבים קיימו יחסי מין, באיזה שעה בעלי השיער הבלונדי אוהבים לעשות את זה וכולי. את הנתונים המעניינים במיוחד הם חשפו בשלטי חוצות ובבאנרים ברשת.

  

 

האם זה אפקטיבי?

שני הקמפיינים הללו הפכו דיון רציני וכבד – לפעילות מהנה. במקום להפחיד את המשתתפים מפני ההשלכות האפשריות של מין לא מוגן, הם יצרו פלטפורמה משחקית שמאפשרת לגולשים לשתף בצורה אנונימית מחשבות אישיות.השאלה שנותרת היא, האם גישה קליקה שכזו מספיק אפקטיבית כדי לעודד שינויים בדפוסי ההתנהגות שלנו, או לנושאים רציניים צריך לגשת באופן רציני?

 

מה דעתכם? טקבקו

  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים