שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    מה משותף לרקדנית בטן, מדקרת ושחקן כדוריד?
    ארבעה סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה עוסקים במקצועות לא שגרתיים. שאלנו אותם איך הם משלבים בין הלימודים לעבודה ובמה הלימודים מסייעים להם?

    לימודים אקדמאיים הם לא דבר קל - את זה יודע כל סטודנט. מסתבר שישנם סטודנטים שאם לא די בכך שהם לומדים, הם מתפרנסים בעבודות לא קונבנציונליות.

     

     

    שאלנו ארבעה מהם, תלמידי האוניברסיטה הפתוחה וחברי אגודת הסטודנטים, איך הגיעו למקצוע בו הם עוסקים, כיצד זה משתלב עם הלימודים שלהם והאם

    הדבר מפריע למהלך הלימודים השוטף.

      

    טניה קרפליוק - רקדנית בטן

    "קודם כל חשוב לציין שאני רקדנית בטן ואני מורה מוסמכת לריקודי בטן. כרקדנית אני מופיעה באירועים פרטיים/עיסקיים,עושה הפעלות לילדות,לאוכלוסיות מיוחדות וערבי נשים וגם מופיעה על הבמות מכובדות (למשל, בסוף חודש ינואר השתתפתי בתחרות בינלאומית בפסטיבל אילת למחול מזרחי ומתוך 7 מתמודדות מישראל רק אני עליתי לגמר והצגתי את ישראל בכבוד!), אומרת טניה קרפליוק.

     

    "כמורה מוסמכת לריקודי בטן אני מלמדת ברמת אביב ג' ובחולון. עיסוקי כרוך בהרבה נסיעות, המון עבודה עם אנשים, בקניית כל הציוד החל מחליפה מקצועית עד ללק לציפורניים. בנוסף לתעודת הסמכה שקיבלתי בסמינר הקיבוצים, אני משתתפת בסדנאות וקורסים לרקדניות מקצועיות והשתלמויות למורות לריקודי בטן".

     

    "זה לא קל לשלב את הקריירה עם הלימודים,במיוחד כשאני משלבת את הקריירה ואת הלימודים עם אמהות (יש לי תינוקת בת שנה וחמישה חודשים). אוסיף ואומר שבנוסף ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה אני מסיימת לימודי תעודה בקורס מחול לגיל הרך על מנת להרחיב את תחום העיסוק שלי. אבל מנסיוני: כמה שעושים יותר,כך מספיקים יותר!"

     

    "אני סטודנטית לפסיכולוגיה ואני כל הזמן מיישמת את הנלמד בשטח! כמובן,לא את הסטטיסטיקה ולא שיטות המחקר!:) אבל אני יכולה להגיד בוודאות שכל שיעור שאני מעבירה - זה כמו טיפול פסיכולוגי: אני רואה איזה תהליך מדהים עוברות התלמידות שלי, איזה בטחון הן מקבלות ואיך משתנה הדימוי העצמי שלהן".

     

    "אני צריכה להיות רגישה לסובבים אותי,לבעלת השמחה ולכל המתרחש סביבי.אז לא יודעת איך הייתי מסתדרת בלי ידע שיש לי בתחום הפסיכולוגיה"

     

     (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה)
    (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה)

     

    "אני רוקדת כל החיים...מגיל 6 ועד שעליתי לארץ רקדתי פולקלור בלהקה עירונית באוקראינה, בגיל 15 עליתי לארץ במסגרת פרוייקט נעל"ה ורקדתי בלהקת המחול 'אורן' אצל יוסי גבריאלי.ואז אחרי שחרור מהצבא הגעתי למסקנה שאני לא יכולה להפסיק לרקוד וחיפשתי סגנון חדש שיעניין אותי אבל שאני לא אהיה תלויה בבן זוג או בלהקה על מנת לרקוד. אז הלכתי לנסות ריקודי בטן ו...זו היתה אהבה ממבט ראשון".

     

    "לפעמים אני לא מספיקה להכין מערך שיעור ואני יושבת בשיעור בפתוחה ומכינה שיעור ריקודי בטן (לא לגלות למנחים שלי!!!). לפעמים קורה שיש לי הופעה באותו ערב או שאני הולכת ללמד ואני באה לפתוחה מאופרת בהתאם ועם התכשיטים ואז חוטפת מבטים מופתעים...".

     

    "חשוב לציין שבתרבות של עולי חבר העמים השכלה גבוהה היא על גדר חובה! לכן לא היה לי ספק שאלך ללמוד לפחות תואר ראשון,אז אמרתי אם כבר ללמוד אז לפחות משהו שמעניין אותי ומדבר אליי. תחום הפסיכולוגיה מרתק אותי מאוד לכן בחרתי ללמוד אותו"

     

    ענת אבן - מטפלת ברפואה סינית

    "אני עובדת עם כל קשת האוכלוסיה, החל מתינוקות בני יומם וכלה באנשים בזקנתם המאוחרת ומטפלת מעל לעשור. לאורך השנים אני נחשפת למקרים רבים ומגוונים".

     

    "הרפואה הסינית יודעת מזמן את מה שהפסיכולוגיה גילתה במאה חמישים השנים האחרונות, שכאב פיזי או מחלה עשויים להעיד על היבטים רגשיים, נפשיים לא מאוזנים. בממשק הזה שבין גוף ונפש הרגשתי חוסר - על אף הכלים הטיפוליים שהרפואה הסינית מעניקה לי, היא לבדה חסרה את הטיפול השלם".

     

     (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה)
    (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה)

     

    "בתהליך טיפולי האדם נפתח ונחשף ומביא את המקומות השמורים ביותר וצולל אל הרבדים העמוקים ביותר של הנפש. עם השנים התחזקה בי ההכרה שכדי להכיל את הקשיים שהאדם חווה וכדי להגיע לאוצרות הקיימים בו, לא די בתנועת הצ'י (אנרגית החיים) שמעוררת המחט".

     

    "על מנת שההרמוניה תישמר יש לעורר באדם את השינוי בעזרת הכלים שהפסיכולוגיה מציעה את החוסר הזה אני מנסה להשלים באמצעות הלימודים. כבר במהלך התואר, עם החשיפה לתיאוריות פסיכולוגיות הרגשתי שאני מרחיבה ומעמיקה את הטיפול והוא הופך לאינטגרטיבי, הוליסטי, בשל יותר".

     

    "הימים אומנם ארוכים, אך הם מלאי עניין ותוכן. שעות היום מוקדשות לעבודה ולאמהות (אני אם חד הורית לילד בן 9, את הלימודים התחלתי כשהיה בן ארבע) שעות הבוקר המוקדמות והלילה הן השעות השקטות ללמידה. השילוב שבין אשה עובדת, אמא וסטודנטית הפכו אותי ליעילה פרודוקטיבית ומלאת סיפוק".

     

    מתן פוטשניק - שחקן כדוריד

    "כיום אני משחק בקבוצה הבוגרת בליגת העל בא.כ נס ציונה (קפטן הקבוצה). הגעתי לכדוריד בכיתה ב', בעקבות אחי, צח. התחלתי ללמוד בגיל 22, מכיוון שאי אפשר רק להתפרנס רק מכדוריד ותמיד ידעתי שאני אלמד אחרי הצבא".

     

     (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה)
    (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה)

     

    "האוניברסיטה הפתוחה היא אופציה מעולה לשילוב של קריירה ולימודים.מערכת גמישה שמאפשרת להמשיך בקריירה. אני לומד בזמני הפנוי ולעתים מגיע לאחד הקמפוסים על מנת להתמקד סביב החומר הנלמד או לשוחח עם המרצה. שום מוסד אקדמי לא היה מאפשר לי להתמיד בקריירת ספורט תובענית כפי שעושים שם. אני לומד פסיכולוגיה במטרה להרחיב את תחום הדעת שלי לפסיכולוגיית ספורט ואוכל לשלב את הקריירה עם הספורט".

     

    נטע-לי בראואר - מדריכת מחול

    "אני מדריכת מחול דרך קרן קרב - ארגון שמטרתו להכניס תכנים אמנותיים ויחס הומאני לבתי הספר והגנים הממלכתיים, וכן מקיימת חוגים לילדים ולנוער במתנ"ס העיר".

     

    "למבוגרים אני יוצרת סדנאות בפורמאט משתנה של תנועה חופשית ואותנטית, אשר מקבלות הדהוד מאוד מיוחד מאנשים שלא רקדו בחייהם ולפתע חווים שמחה וחופש דרך ריקוד".

     

    "העיסוק בריקוד למעשה היה כל חיי, כילדה למדתי מחול וכשבגרתי נבחנתי לבגרות 5 יח' ועברתי בהצטיינות. התחלתי את דרכי ככוריאוגרפית של הופעות בתי ספר והצגות בר מצווה ובהמשך ביקשתי לחקור את התנועה ממקורותיה הפנימיים והעמוקים יותר שלה".

     

     (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה)
    (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה)

     

    "לערד עברתי לפניי כשנתיים כדי להתקרב למדבר, וחזרתי ללמד מחול בצורה הקונבנציונאלית יותר שלו. אני מגלה שהמפגש המחודש מנקודת הזמן הזו אחרי כל המסע שעברתי, הוא מרענן ומחיה".

     

    "הרצון ללמוד לתואר ראשון במדעי הרוח והחברה, נולד מתוך הצורך לעגן את הידע הרב שרכשתי בשטח, אל תוך ההגדרות ונקודות המבט המקובלות והמדוברות כיום. רציתי להבין כיצד הידע שהאנושות המערבית צברה מסתנכרן עם הידע הקיים בתוכי".

     

    "מתוקף היותי מורה במערכת החינוך, אני מלמדת גם כיתה של חינוך מיוחד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, מרביתם עם פיגור קל. מלבד זאת שנתברכתי במרצה המחייה את החומר בצורה יוצאת מן הכלל- נועם שקד, באופן מדהים הקורס הראשון במסלול שלי הוא " סוגיות בחינוך מיוחד", ואני נהנית מרצף למידה הנרקם לנגד עיניי בשר ודם".

     

    "בהיותי אם לשלושה, קרייריסטית וסטודנטית, אפשר לתאר איך לימודי נראים. בדרך כלל כשיש חושך בחוץ ועטלפי הפירות יוצאים ממרבצם. עם זאת נתברכתי בבן זוג תומך מאוד וביכולת ריכוז גבוהה המאפשרת לי לענות על הממ"ן תוך כדי הכנת קציצות ועזרה בשיעורי בית".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מה משותף לרקדנית בטן, מדקרת ושחקן כדוריד?"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סטודנטים (למצולמים אין קשר לכתבה)
    צילום: עופר עמרם
    צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה
    טניה קרפליוק
    צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה הפתוחה
    מומלצים