שתף קטע נבחר
 

החשמלית הבאה של אגסי? תכירו את רנו זואי

רנו חשפה בז'נבה את הזואי, אחותה הקטנה של רנו פלואנס החשמלית. המחיר באירופה יחל בכ-78 אלף שקל, טווח הנסיעה יעמוד על בין 100 ל-210 ק"מ וטעינה תארוך בין חצי שעה לתשע שעות. קרסו: אנו במו"מ עם רנו לשיווקה בישראל

רנו חשפה בתערוכת ז'נבה את הזואי (Zoe), סופר-מיני חשמלית חדשה - ולמעשה המכונית החשובה ביותר בתוכנית הרכב החשמלי שלה. קטגוריית הסופר-מיני היא הגדולה והתחרותית באירופה, ועם כל הכבוד לפלואנס ששיווקה יחל בקרוב אצלנו, האירופאים צפויים להתלהב הרבה יותר מהזואי הקטנה. המכונית, שעוצבה בשפת העיצוב החדשה של רנו, מצידה מידות חיצוניות גדולות לקטגוריה: אורך של 408 ס"מ, רוחב של 173 ס"מ גובה של 157 ס"מ ובסיס גלגלים של 259 ס"מ. היא תוצע רק במרכב האצ'בק (חמש דלתות). מחברת קרסו, יבואנית רנו, נמסר ל-ynet כי אנשיה נמצאים במשא ומתן מול היצרנית במטרה לשווקה בישראל.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

 

רנו זואי תציע חמישה מקומות ישיבה, ותא מטען נדיב יחסית בנפח של 338 ליטר. בתא הנוסעים בולט מסך המולטימדיה הגדול ("7), באמצעותו ניתן יהיה לשלוט בפעולות העיקריות הקשורות לניווט והתאמת הרכב. הזואי תצויד גם בתפעול קולי, ובמערכת ניווט שהותאמה לשימוש על-ידי מכוניות חשמליות (כלומר - הניווט לוקח בחשבון את טווח הנסיעה שנותר).

 

 

ברנו מבטיחים שהמכונית, שמצוידת במנוע עם 88 כ"ס ו-22.4 קג"מ ובמצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 22 קילו-וואט שעה, תוכל לנסוע עד 210 ק"מ בין טעינות. בנסיעה עירונית במזג אוויר קר הטווח יצנח ל-100 ק"מ, ובמזג אוויר חם ל-150 ק"מ. כל זאת כמובן בתנאי מעבדה. טעינת המצברים תארוך חצי שעה בלבד בשקע טעינה מהירה (63 אמפר), שעה בשקע 32 אמפר ותשע שעות בשקע 16 אמפר. לפחות בתחילה, לא צפויה אפשרות להחלפת מצברים מהירה שתתאים לתשתית בטר פלייס, אך ייתכן כי זו תוצע בהמשך.

 

 

עוד נמסר כי הנהג יוכל לתכנת את זמני הטעינה כדי לנצל שעות בהן התעריף זול (לילה למשל), ולתכנת גם את המיזוג כך שיפעל לפני הגעתו לרכב באמצעות רשת החשמל ולא מצברי המכונית. הזואי תוצע עם מערכת אזהרה קולית להולכי רגל, שתציע שלושה צלילים לבחירת הנהג, וניתן יהיה גם לכבותה לחלוטין בלחיצת כפתור.

 

רנו זואי תשווק באירופה החל בסתיו הקרוב. מחירה בצרפת יחל ב-15,700 יורו (אחרי הטבת מס בגובה 5,000 יורו), או כ-78,000 שקל. בהתחשב במיסוי המושת על רכב חשמלי בישראל (מס קנייה מופחת של 10%), זה אמור להיות פחות או יותר גם מחירה בישראל. עם זאת, להערכתנו אם היא תשווק אצלנו, יעמוד מחירה על יותר מ-100,000 שקל. יש לציין כי למחיר באירופה יש לצרף גם את עלות החכירה למצברים, החל מ-79 יורו לחודש (כ-400 שקל לחודש) לא כולל עלות הטעינה. מחיר זה כולל שירות חילוץ למקרה שנתקעים ללא טעינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו זואי
בינתיים בלי אפשרות להחלפת מצברים מהירה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים