שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

מיני וואן: עכשיו היא כבר כן משתלמת?

אחת מנקודות הביקורת הגדולות ביותר כנגד המיני, מאז נחתה לראשונה בארץ, הייתה תג-מחיר שערורייתי. כעת, יחד עם חילופי היבואנית, המחיר ירד משמעותית. האם היא הפכה להגיונית יותר?

  • קטגוריה: סופר-מיני יוקרתית
  • מתחרות עיקריות: אודי A1, סיטרואן DS3, פיאט 500 (רק במיצוב, לא מבחינת גודל)
  • מחיר התחלתי: 110 אלף שקל
  • מחיר לדגם הנבחן: 127 אלף שקל

 

1. תא נוסעים ותפעול

מעצבי מיני וואן (One) עשו מאמץ ניכר כדי שלא ניקח את תא הנוסעים של המכונית ברצינות יתרה. אחרת ממש קשה להסביר את מד המהירות העצום שנמצא במרכז הקונסולה. הוא לא ממש שימושי הרי, ומשמש יותר כקישוט, כפי שמעיד מד מהירות דיגיטלי קטנטן נוסף במרכז מד הסל"ד שעל ההגה. המיני עמוסה בפרטים קטנים ונאים, אך מפתיעה בשימוש נרחב בפלסטיק נוקשה וזול. גם איכות ההרכבה אינה מושלמת, ועומס המתגים פוגע בנוחות השימוש. העובדה שחלקם מבצעים אותה פעולה אם תלחצו עליהם למטה או למעלה, מבלבלת שלא לצורך, ותפעול המזגן אינו נוח. מרחב המחייה מלפנים סביר-פלוס, אך מאחור צפוף ותא המטען קטנטן.

תא הנוסעים ייחודי, הנדסת האנוש לא מושלמת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים ייחודי, הנדסת האנוש לא מושלמת(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

בניגוד לדור הקודם, המיני וואן סופגת היטב מהמורות. הכיול אמנם נוקשה יחסית, אבל לא גורם לאי נוחות של ממש ובמפתיע הוא מהטובים בקטגוריה. נסיעות ארוכות עשויות לעייף בגלל קופצנות מסוימת שאופיינית לרכב קטן וההיגוי מעט כבד בשימוש עירוני, אך מעבר לכך מדובר במצב קרוב מאוד לאידאלי. תוסיפו לכך חווית נהיגה מתגמלת לחובבי נהיגה, ותקבלו מקום נחמד מאוד להיות בו. גם רעשי צמיגים האופייניים במכוניות מודרניות בולטים בהעדרם, אך במקומם יש רעש רוח מעט חריג מהשמשה הקדמית, כבר במהירות שיוט רגועה.

נוחות הנסיעה טובה למרות הכיול הנוקשה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה טובה למרות הכיול הנוקשה(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-גיר

הוואן (One) שאנחנו בוחנים מצוידת בגרסה החלשה ביותר של מנוע ה-1.6 ליטר של ב.מ.וו, עם 98 כ"ס ו-15.6 קג"מ. זה לא נשמע הרבה ומייצר ביצועים בינוניים בהתאם. עם זאת, כיול תיבת ההילוכים ל"נעילת" הילוך נמוך מוביל לתחושת זריזות בנהיגה עירונית. מנגד, זה גם מוביל לכמות רעש מעט גבוהה מהרצוי (במיוחד יבבה מתיבת ההילוכים), והעברות ההילוכים בנהיגה רגועה אינן חלקות תמיד.

 

תיבת ההילוכים משתפת פעולה באופן טוב בדרך-כלל, ומסייעת למצות את המנוע מבחינת ביצועים. אבל לרצון להעניק תחושת זריזות יש מחיר - תצרוכת דלק סבירה בלבד של 12.8 ק"מ לליטר בתנאי מבחן רגועים. המנוע, שמרגיש זריז במהירות עירונית, רועש ומעט חסר כוח בנהיגה בינעירונית - אך אלו טרוניות קלות והביצועים בסך הכל טובים.

מרגישה זריזה בעיר, פחות במהירות גבוהה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מרגישה זריזה בעיר, פחות במהירות גבוהה(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של מיני גבוהה מאוד, עם שפע אחיזה ורמה גבוהה מאוד של ביטחון לנהג. הכיול הנוקשה משלם דיווידנדים בנהיגה מהירה עם זוויות גלגול נמוכות (נטיית המרכב בפנייה), וקל מאוד לשלוט במכונית באמצעות היגוי מדויק. הבלמים טובים הן מבחינת תחושה והן מבחינת כושר עצירה. למיני ציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבי בטיחות במבחן ה-Euro NCAP.

יכולת דינמית מצוינת, רמת בטיחות גבוהה ()
יכולת דינמית מצוינת, רמת בטיחות גבוהה

 

5. אבזור

תמורת 127 אלף שקל לא תקבלו הרבה אבזור. יש מערכת שמע מקורית עם חיבור AUX, מראה נגד סינוור וחיישני אורות וגשם - אך לא הרבה מעבר לכך. כמו בעבר, אפשר לאבזר את המכונית הרבה יותר, אך זה ידרוש תוספת תשלום לא מבוטלת ויפגע במה שממילא מהווה תמורה-לשקל לא מדהימה.

 
ייחודית, מהנה - אך עדיין די יקרה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
ייחודית, מהנה - אך עדיין די יקרה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ יכולת דינמית, ייחוד, זריזות

- תצרוכת דלק, תיבה אוטומטית, אבזור

 

ולבסוף: הפחתת מחירי המיני, במיוחד עם תוספת ה-One הזולה יחסית, שיפרה משמעותית את כדאיות רכישתה. זו מכונית בעלת עיצוב מיוחד, יכולת דינמית גבוהה מאוד ואיכות יותר מסבירה. אלא שלדעתנו, את התמורה הטובה באמת תיתן הגרסה הידנית (110 אלף שקל), שתציע ביצועים טובים יותר, חסכון בדלק ועלות רכישה נמוכה משמעותית. בכל מקרה, ה-One היא מכונית צעירים אמיתית, בניגוד לאודי A1 וסיטרואן DS3 שמלבד עיצוב מתאפיינות באופי זקן ורציני. ועוד נקודה: בתת-קטגוריית מכוניות הרטרו, שם ניצבת מול מיני ה-500 של פיאט (שנמצאת בקטגוריית גודל אחת למטה), למיני יתרון דינמי משמעותי ותמורה עדיפה למחיר.

מיני וואן אוטומטית
מיני וואן אוטומטית
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 98 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 15.6 קג"מ ב-3,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב שלוש דלתות, האצ'בק
אורך 370 ס"מ
רוחב 168.5 ס"מ
גובה 140.5 ס"מ
בסיס גלגלים 246.5 ס"מ
משקל 1,060 ק"ג
נפח תא מטען 160 ליטר
100-0 קמ"ש 12.3 שניות
מהירות מרבית 181 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.6 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 12.5 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 155 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 6
מחיר לגרסה שנבחנה 127,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיני וואן
צילום: רועי צוקרמן
גרסת הבסיס של משפחת מיני
צילום: רועי צוקרמן
שופעת פרטים נאים
צילום: רועי צוקרמן
הנדסת האנוש לא מושלמת
צילום: רועי צוקרמן
מד מהירות עצום במרכז הקונסולה
צילום: רועי צוקרמן
תא מטען קטן
צילום: רועי צוקרמן
הוזלה משמעותית
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים