שתף קטע נבחר

חשוב ולא זול: איפה הכי ישתלם לקנות דגני בוקר?

הארוחה הכי חשובה ביום עולה לא מעט, אך השוואה נכונה בין המוצרים ברשתות השיווק תוכל לחסוך לכם עשרות אחוזים. השווינו עבורכם מחירים של 15 דגני בוקר מארבעה מותגים שונים, כך שתוכלו לדעת באיזו רשת תמצאו את המוצר הכי זול שאתם אוהבים. לבריאות

אותי תמיד לימדו (או לפחות ניסו) ש"אין יותר חשוב מארוחת הבוקר". בילדות עוד היינו מקפידים, או יותר נכון מוקפדים על-ידי ההורים. ארוחת הבוקר היתה בצורה של חביתה בפיתה או קערת קורנפלקס עמוסה, כוס מיץ תפוזים טרי (לפחות כך חשבתי), חיבוק וזירוז.

 

לכתבות נוספות בנושא השוואת מחירים:

 

ולמרות ההשתדלות לאורך שנים, בסביבה בה עבדתי, תמיד במטבחון העבודה עם קולגות נפגשתי וחטפתי ארוחת בוקר נוזלית חמה (עמוסת קפאין) עם או בלי חלב, להתניע את הנשמה ואת החמה. אך בחוץ, במדפי רשתות השיווק, עולם הקורנפלקס שזנחתי המשיך להתקיים. 

 

בעבר, איזור דגני הבוקר בסופר היה לגדר נמוכה של שני מותגים ושלושה טעמים. היום אפשר לזהות את איזור הדגנים למרחוק: חומת קופסאות עם עשרות סוגים, עם ובלי בוטנים, מצופים או ממולאים בשוקולד, בריאים יותר עם פירות, מעודדים פעולות כאלה ואחרות, בגדלים ושמות, מיתוגים ומבצעים.

 

אך בזאת לא מסתיימת הופעתם, הבזקים של מוצרים דומים או זהים אסטרטגית מונחים באגפים ה"בריאים" מזכירים ובודקים והכל הכל, כדי לשכנע אותנו שכך את הבוקר מתחילים.

 

כמה זה יעלה לכם?

אספנו 15 מוצרים, של ארבעה מותגים שונים (מתוך עשרות שהופיעו באתר ההשוואות), סידרנו לפי אחוז ההפרש הגדול ביותר שנמצא בין המחירים באותו מוצר ובסך הכל בדקנו עבורכם מי הזול מכולם.

  

מחירי דגני בוקר 

 

מן הטבלה ניתן לראות כמעט ללא ספק, ששופרסל, עם שני מבצעי "שניים במחיר X", עמדה בפער מחיר משמעותי מול המתחרות, שמגיע לכמעט 100% במחיר. במקום השלישי בדירוג אנו רואים את רשת מגה "ללא מבצע" עם מחיר ספיישל K הנמוך ביותר (ולא רק במותג הפירות).

 

בתחרות הכמות, רמי לוי לעומת זאת לא נותר חייב וניתן לראות כי הוא מוביל בצורה משמעותית ועקבית, אם לא בפערי המחירים אז בעובדה שלו 12 מוצרים זולים יותר מהמתחרים, לעומת שניים של שופרסל (במבצע) ואחד של מגה.

 

בתחרות המגוון זכתה (שוב) שופרסל עם כ-84 מוצרים, והרחק במקום השני והשלישי "הצמודים" רמי לוי עם 68 מוצרים ומגה עם 61 מוצרים שונים בהתאמה, מה שמבטיח לשופרסל את המעמד הבלתי מעורער ככזאת שיכולה להבטיח שבטוח יהיה משהו בחומת הסין הדגנית שהילד יאהב.

 

אבל מה המספרים לא ממש מספרים? אם נתעלם לרגע משני מבצעי הכמות שהזניקו את שופרסל למקום הראשון מבחינת הפרשי העלויות, עדיין בשקלול, ההפרש של כל המוצרים הנותרים עומד על כ-26% מהגבוה אל הנמוך באותו מוצר בממוצע. מה שמותיר לנו תהייה מה מצדיק פער ממוצע של כרבע מהמחיר לצרכן ללא מבצע וכשליש (34%) עם מבצעי הכמות (שאני בטוח שקיימים לא רק בחנות אחת)?

 

הכותב הוא שותף ומנכ"ל Acovado המתמחה בייעוץ בתחום האופטימיזציה והניתוח של בסיסי נתונים

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Index Open
מומלצים