שתף קטע נבחר

מבחן לאופניים שעושים הכל - ק.ט.מ אולטרה

אתם ממש חייבים אופניים שעוברים בכל דרך, נראים מעולה, מאובזרים למופת ומסובבים ראשים? רוני נאק בוחן הפעם את ק.ט.מ אולטרה, אופניים לכל שטח, עם הילה של פריז דקאר

הפעם נדמה היה לי שהסתבכתי על-אמת. יצאתי לרכיבה בבוקר גשום של אחד מסופי השבוע האחרונים, ובעודי גולש מביתי לעבר הכביש הראשי והשדות שאחריו, חלפתי על-פני קבוצת רוכבי אופניים שעצרו לאסוף חברים נוספים. עצרתי ליד החבורה ובלי לחשוב פעמיים פלטתי "אפשר להצטרף אליכם?". טעות מרה, שהובהרה לי קצת מאוחר יותר, כשראיתי את מסת שרירי הרגליים על כמה מהרוכבים בקבוצה. והיה עוד עניין שתפס את עיני: כולם רכבו על 29 אינץ'.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

בית המשפט: קוביית הבטון החמירה את התאונה

הונדה מציגה נבחרת חלומות בישראל

"הקטר הוא ביבי והכרטיסן שלו הוא שר התחבורה"

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

רגע, אופני המבחן הם...

אופני הק.ט.מ שעליהם רכבתי הם אולטרה 1.29 - גרסה מאובזרת לשלדת "29 מהיצרן האוסטרי. גם שלדה זו העונה לשם "אולטרה", כמו יתר שלדות היצרנית, מיוצרת במפעל ק.ט.מ באוסטריה. היא עשויה מאלומיניום איכותי ונשענת על גלגלי "29 כמובן. קיט האיבזור שנוסף לאופניים עליהם רכבתי כולל מזלג קדמי סאן-טור עם קפיץ אוויר, נעילה מהכידון ומהלך של 100 מ"מ.

 

  • לעמוד המיוחד - ערוץ האופניים של ynet:

 

על העברת הכוח אחראים מעביר אחורי שימאנו XT, קדמי מסדרת ד'אור, ואילו על הבלימה מופקדים מעצורי שימאנו עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ. עוד משימאנו תקבלו מנופי בלם ופקדי הילוכים. הקוקפיט כולו מצויד בחלקים איכותיים של ריטצ'י, ועמוד מושב מאותה תוצרת אוחז בכסא נאה לעין של ק.ט.מ. כל הכבודה שוקלת 13.5 ק"ג (נתון יצרן), ועולה אצלנו 5,600 שקלים.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

עוד בערוץ האופניים של ynet:

 

מחיר זה, אין מה לעשות, מביא אותנו לעולם שנהוג לכנות ה"זוג השני" - ושלא תעזו להשתמש במושג הנפוץ והלא-מחמיא "אופני ב'". שכן האולטרה זולים מספיק כדי שלא תיאלצו להסביר לאישה מדוע אופני הפול-סספנשן (שיכוך מלא, מלפנים ומאחור) מכוסי הבוץ ומצולקי השלדה חייבים עדיין לשכון בחדר הילדים. מאידך הם גם מספיק טובים כדי לספק חוויה שונה, ולהחזיר לכם את חדוות הרכיבה שלפעמים מעט דועכת.

 

ובחזרה למסע

אז רדפתי אחרי החבורה הזו, בלופ שהם מכירים ואני לא, ועל אופניים עמם אני רוכב לראשונה. וכן, למרות שהצלחתי (בקושי) לשמור על הקצב, ירקתי דם. כמו רוב אופני ה-29, גם האולטרה מהירים מאד. על שביל פתוח אפשר להגיע לקצב רכיבה מכובד למדי. חלוקת המשקל מעבירה הרבה מהעומס אל הידיים -  וזה עוזר לנטוע את הגלגל הקדמי בפניות, אבל מקשה על הנפתו באוויר כשצריך לדלג מעל מכשול. הורדת הכוח לקרקע מצויינת, בין היתר תודות לזנב הקשיח.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

הבלמים עבדו "בסדר" אחרי פרק הרצה קצר בו התגלו כלא יעילים. קשה לקבל כוח בלימה עצום עם "29, אבל אני מניח שעם עוד קצת שחיקה, גם יעילות הבלימה תשתפר. להעברת הכוח - היעילה לרוב - יש בכל זאת שתי טענות: פיתול המעביר הקדמי תחת-עומס, ורווחים גדולים מדי בין יחסי ההעברה בקסטה האחורית.

 

חוץ מזה, הכל עבד מעולה. אפילו המזלג הבסיסי שבחזית הפתיע, אחרי שני סבבים של סט-אפ למציאת לחץ אוויר מתאים. הוא ספג יפה חריצי מים ואבנים, התפתל אבל לא יותר מדי, וגילה עמידות מצויינת. רכיבה נוספת בסינגל "חרובית" אפשרה להתרשם מאד לטובה מיכולת התמרון והבטחון שמעניקים גלגלים גדולי קוטר במעברים טכניים כמו מדרגות סלע במורד, או מאחיזה גבוהה בזמן טיפוס. לעומת זאת, רכיבה מהירה בין עצים מגלה את המגבלה של הגלגלים.

 

למי קראת אופני ב'?

אולטרה 1.29 של ק.ט.מ רחוקים מאד מהגדרתם כ"זוג נוסף" בבית. אישית, בכלל לא אכפת לי להחזיק זוג כזה כיחיד ובודד. הם מציעים איכות טובה מאוד, והיכולות שלהם מספיק מגוונות כדי שלא תאלצו לוותר על אף שביל או קטע רכיבה שאתם אוהבים.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

בפינת הביקורת יש שלושה סעיפים: התחושה היא כי למזלג חיכוך פנימי מיותר. יש רווחים מיותרים ביחסי ההעברה, והמשקל העצמי אינו צנוע ביחס למקובל בקטגוריית קשוחי הזנב - 13.5 ק"ג.

 

אבל בשקלול הבעד-נגד, לנתון המחיר משקל גדול מאד. תמורת 5,600 שקלים אתם מקבלים אופניים איכותיים ורבי-יכולת. בהחלט שווה שיקול רציני בעת חיפוש אחר הזוג הבא שלכם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות אתר שטח
צילום: פז בר
אופניים שעושים כמעט הכל, וטוב
צילום: פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים