שתף קטע נבחר

הנהלת הרכבת השעתה את יו"ר הוועד גילה אדרעי

ועדת המשמעת קבעה: יו"ר ועד עובדי הרכבת הושעתה לשלושה חודשים, ותוכל לשוב לעבודה בתנאי שלא יישנו איומים על עובדים. כיוון שההנהלה לא איפשרה לוועד לחקור עדים שטענו לאלימות, עזבה אדרעי את הדיון וטענה: "לא מדובר בשימוע"

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, תושעה מתפקידה לשלושה חודשים. כך החליטה בצהריים (יום א') ועדת המשמעת של הנהלת רכבת ישראל, בעקבות איומים שהופנו כלפי עובדים בחברה. אדרעי תשוב לעבודתה על תנאי - אם לא יישנו מקרים אלימים. 

 

דיווחים אחרונים על רכבת ישראל ב-ynet:

עיצומים ברכבת, בלבול בחיפה: "נוסעים בחינם?"

"הקטר הוא ביבי והכרטיסן שלו הוא שר התחבורה"

 

אדרעי אמרה בתגובה: "זה לא מאבק שלנו אלא של כל הציבור", והדגישה כי לא מדובר היה בשימוע. זאת כיוון שהיא וחבריה לא נכחו בדיון, שנערך במשרדי הנהלת הרכבת בתל אביב.

 

אדרעי ותומכיה במשרדי הנהלת הרכבת (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אדרעי ותומכיה במשרדי הנהלת הרכבת(צילום: מוטי קמחי)
 

לדברי הנהלת הרכבת, העובדים לא היו מוכנים להיות נוכחים בדיון מפני שביקשו שמי שכתב את התצהירים בנוגע לאיומים שכביכול שיגרה אדרעי לעבר עובדי החברה - יגיע לחקירה בפני חברי הוועד. הנהלת הרכבת סירבה לאפשר זאת, ולפיכך עזבו עובדי הוועד את החדר. כך נערך הדיון המשמעתי בנוכחות צד אחד בלבד. 

 

מחוץ למשרדי הרכבת בתל אביב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מחוץ למשרדי הרכבת בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)
 

עו"ד שי תקן שמייצג את אדרעי, הסביר: "למרבה הצער הנהלת הרכבת החליטה להשעות את יו"ר הוועד לשלושה חודשים מבלי שהתקיים דיון משמעתי, ומבלי לאפשר לאדרעי להגן על כבודה ועל שמה הטוב". הוא הסביר כי הנהלת הרכבת היא גוף ציבורי, ולפיכך "ביקשנו לשמוע ולחקור את העדויות. ביקשנו שיאפשרו לנו לפנות לבית הדין לעבודה, כדי שישנה את החלטתם ויאפשר לנו לחקור עדים. הם סירבו לבקשה והתעקשו לקבל החלטה". הוא טוען כי מדובר בהליך לא תקין.  

  

נאבקים בהפרטה

מאבק עובדי הרכבת נגד הפרטת תחזוקת הקרונות החדשים, התחדש בעת שהתקיים הדיון.  מקורות בוועד עובדי הרכבת אמרו ל-ynet כי הפעילות המחאתית קשורה ישירות לשימועים שנערכו לה, כמו גם לארבעה חברי ועד נוספים ולחמישה עובדים. 

 

בוועד העריכו כי השימועים הם צעד אחרון לפני פיטורי העובדים. לטענתם, כך הובהר לאבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בשיחה שניהל עם מנכ"ל הרכבת. עוד טענו בוועד העובדים ובהסתדרות שהצעד הזה ננקט במחאה על המשך ההליכים החד-צדדיים של הנהלת הרכבת והדירקטוריון, שהחליטו להפריט את הרכבת, להקים חברות-בת ולהכניס עובדי קבלן. 

 

לפי ההסכם שנחתם באחרונה, תהיה יצרנית הקרונות הקנדית בומברדייה אחראית על תחזוקה של יותר מ-130 קרונות חדשים שנרכשו מהחברה על ידי רכבת ישראל. בשנה וחצי האחרונות התנהל משא ומתן עם ועד העובדים בנוגע לאחזקת הקרונות החדשים. במהלך המשא ומתן ניסתה הנהלת הרכבת להגיע להסכמות עם ועד העובדים, אולם הניסיונות לא צלחו. 

 

בהנהלת הרכבת האשימו את הוועד בטרפוד כל התקדמות בנושא, למרות התחייבות הממשלה וההנהלה לספק ביטחון תעסוקתי לכל עובדי הרכבת ולגייס מאות עובדים נוספים שיועסקו בחוזה קיבוצי. בנוסף לכך, הנהלת הרכבת אף הציעה תוספת של 12% לשכר העובדים במסגרת מהלך זה. "להנהלת הרכבת לא נותרה עוד ברירה אלא לקבל החלטה על תחזוקת הקרונות החדשים. זאת לנוכח הגעתם הצפויה של עשרות קרונות, קטרים וציוד נוסף לרכבת במהלך השנתיים הקרובות", טענו באחרונה בהנהלה.

 

בהכנת הידיעה השתתף הלל פוסק
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אדרעי. הושעתה
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים