שתף קטע נבחר

לקוחות סטארבקס מתרגלים לכוסות רב פעמיות

בדו"ח שפרסמה החברה, פורטו הצעדים בהן היא נוקטת, שאמורים להפוך אותה לידידותית יותר לסביבה: מפחיתה בהדרגה את הפסולת, מגדילה את המיחזור, מפחיתה את צריכת האנרגיה ובונה את הסניפים החדשים בבנייה ירוקה. עם זאת עורכי הדו"ח מודים: יש מקום לשיפור

לקוחות סטאבאקס נפרדים בהדרגה מכוסות הקרטון החד פעמיות: בשנת 2011 השתמשו הלקוחות בכוסות אישיות רב-פעמיות יותר מ-34 מיליון פעמים, קרוב ל-2% מסך המשקאות המוגשים בסניפי החברה. כך עולה מדו"ח האחריות התאגידית שפרסמה לאחרונה החברה לסיכום השנה שעברה.

 

הדו"ח מציג את ההתקדמות של החברה לעבר עמידה ביעדי הקיימות שהציבה לשנת 2015, בתוכם בנייה ירוקה, מיחזור והפחתת צריכת החשמל והמים. בתוך כך, החברה מנסה להפחית את כמות האשפה שהיא מייצרת ורשמה עלייה מרשימה של 55% בשימוש בכוסות רב פעמיות מאז שהחלה התוכנית ב-2008.


עם זאת בדו"ח מצוין כי חלים "אתגרים ביישום התוכנית ובמעקב רצוף אחרי השימוש". החברה הפחיתה בעקבות זאת את היעד אותו הציבה בהתחלה, לפיו השימוש בכוסות רב פעמיות אמור היה לעמוד על כ-25% מסך הכוסות בחברה עד 2015. כעת היעד עומד על כ-5% ממסך המשקאות עד שנה זו.

 

החברה ערכה עד כה מספר "כנסי כוסות" שהתמקדו בפיתוח כוסות הניתנות למיחזור. בתחום זה היעד עדין גבוה: כ-100% מהכוסות בחברה, יהיו רב-פעמיות או ניתנות למיחזור עד שנת 2015.

 

המטרה: שכל הכוסות יהיו רב-פעמיות או ניתנות למיחזור (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
המטרה: שכל הכוסות יהיו רב-פעמיות או ניתנות למיחזור(צילום: רויטרס)
 

 

 

הדרך עוד ארוכה

בין היעדים האחרים אותם הציבה החברה, כלול יישום תוכנית מיחזור בכל סניפיה עד שנת 2015. עד כה יושמה התוכנית ב-18% מהסניפים בצפון אמריקה. בנוסף, 79% מסניפי החברה (למעלה מ-2,400 סניפים), הנמצאים בבעלות מלאה של הרשת בארצות הברית ובקנדה, מיממחזרים קופסאות קרטון ומוצרים אחרים.

 

החברה שמה גם יעדים להפחתת צריכת האנרגיה והצליחה להפחית את השימוש בחשמל בלמעלה מ-7.5% במהלך שלוש השנים שחלפו מאז שהחלה התוכנית. היעד הוא הפחתה של 25% מצריכת החשמל עד 2015.

 

בנוסף, החברה הציבה יעדים בתחום הבנייה הירוקה וקבעה שחנויות חדשות ייבנו על פי תקן LEED, תו התקן האמריקאי לבנייה ירוקה. בתחום זה, כ-75% מהחנויות שנבנו לאחר דצמבר 2010, מחזיקות בתו תקן שכזה.

 

עם זאת, החברה לא הצליחה לרשום התקדמות בתחום הפחתת השימוש במים ואף רשמה עלייה בשימוש בשנה האחרונה. עורכי הדו"ח לא מסתירים את העובדה, שסטארבקס צריכה "להמשיך להשתפר על מנת להגיע ליעדיה עד 2015".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
סניף של החרבה. הלקוחות יתרגלו?
צילום: איי פי
מומלצים