שתף קטע נבחר

דודג' וייפר חוזרת לחיים, תרתי משמע

כמעט שלוש שנים חלפו מאז נפרדה דודג' וייפר המפלצתית מעולם הרכב. כעת היא חוזרת, עם מראה מעודכן ומתכון דומה. יותר נכון, זהה כמעט-לחלוטין

מאז הלכה לעולמה לפני כמעט שלוש שנים, מבכים חובבי רכב רבים את לכתה של מכונית הספורט האגדית דודג' וייפר. ולו רק בגלל העיצוב המרשים, אבל כנראה שגם בגלל מנוע בנפח של יותר מ-8 ליטר והספק מטורף. עם זאת, ממש לא בטוח שאותם חובבי רכב ציפו לקבל את אותה מכונית (כמעט) בשנת 2012: אותה הפלטפורמה, אותו מנוע וכמעט אותו עיצוב.

 

 

הווייפר (Viper, נחש צפע) החדשה הוצגה בתערוכת ניו-יורק, ותשווק לקראת שנת 2013. היא תציע מנוע קדמי-מרכזי והנעה אחורית, במבנה דומה להפליא למכונית שהושקה במקור לפני 20 שנה, ב-1992. גם המנוע המיושן נותר על כנו: יחידת 10 צילינדרים בנפח גדול במיוחד של 8.4 ליטר, שמספק 640 כ"ס אדירים אבל לא-כל-כך מרשימים ביחס לגודלו.

 

נתון המומנט דווקא מכובד למנוע לא מוגדש - 83 קג"מ, לטענת דודג' הגבוה ביותר למנוע מסוג זה. מדובר בתוספת של 40 כ"ס ושישה קג"מ לעומת אותו מנוע בווייפר היוצאת, התקדמות די צנועה בהתחשב בכך שהמנוע מקורו עוד בגרסה של הווייפר משנת 2008.

 

 

דודג' תעשה שימוש באותה תיבת הילוכים ידנית מהעבר, אך עם יחסי העברה קצרים יותר לשיפור המיאוץ מעמידה. לא פורסמו נתוני ביצועים של הדגם החדש, אך הם צפויים לעמוד על כ-3.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של יותר מ-320 קמ"ש.

 

הדור החדש של הווייפר יציג בכל זאת כמה שיפורים: בוכנות מחוזקות, סעפת יניקה חדשה וגל תנופה קל יותר. גם למרכב בוצעו שינויים, בין היתר לשיפור האווירודינמיות, ובסך הכל הרכב החדש ישקול כ-60 ק"ג פחות מקודמו. מרכב הווייפר ייוצר בעבודת יד, מסיבי פחם ואלומיניום.

 

 

את השיפור המשמעותי ביותר שומרים בדודג' לתא הנוסעים, שם הווייפר תהנה מקונסולה המורכבת מחומרים איכותיים יותר, מושבים חדשים הממוקמים נמוך יותר ומיותר אבזור. לראשונה תהיה לה גם מערכת בקרת יציבות לשיפור הבטיחות, שתאפשר גם בקרת יציאה מהמקום - כלומר היא תחזיק את הבלמים נעולים ואת המנוע בסל"ד אופטימלי, בכדי שניתן יהיה לזנק מהמקום בצורה המהירה ביותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודג' וייפר
אותו מנוע
אותה פלטפורמה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים