שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

קיה ריו במבחן דרכים: אפשר כבר לחגוג?

הסופר-מיני הקוריאנית נראית טוב מאי פעם, ועל כך יש קונצנזוס ברור. אבל האם מאחורי העיצוב המרשים מסתתרת מתחרה אמיתית על צמרת קטגוריית הקטנות-זולות? לקחנו למבחן את הגרסה הזולה ביותר, עם מנוע 1.2 ליטר ותיבה ידנית

  • קטגוריה: סופר-מיני
  • מתחרות עיקריות: יונדאי i20, סיאט איביזה, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, רנו קליאו
  • מחיר התחלתי: 82 אלף שקל
  • מחיר לדגם הנבחן: 82 אלף שקל

 

1. תא נוסעים ותפעול

את הריו 1.2 הידנית ניתן להזמין רק ברמת גימור בסיסית, LX. אבל העיצוב המוקפד של תא הנוסעים ורמת אבזור גבוהה יחסית, מקנים לו אווירה עשירה מהמקובל בקטגוריה. עם זאת, איכות החומרים וההרכבה אינה מהטובות. הנדסת האנוש טובה, וכל המתגים ממוקמים היטב. לוח התצוגה של מערכת השמע אינו קריא בתנאי תאורה מסוימים, אך התאורה האדומה נעימה לעין בלילה. העיצוב החיצוני מכתיב קו מותניים גבוה שגורם לתחושת צפיפות - למרות שהריו היא מהגדולות בקטגוריה. הראות בנסיעה לאחור מוגבלת, והקורה הקדמית עבה ופוגעת בכך אף היא. המושבים קשים ואינם נוחים במיוחד, ותא המטען סביר בגודלו ועם סף הטענה מעט גבוה.

תא הנוסעים נאה, האיכות טובה אך לא מצטיינת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים נאה, האיכות טובה אך לא מצטיינת(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

לריו נוחות נסיעה סבירה בתוך העיר, אך מהמורות גדולות יגרמו לחבטה מורגשת בגב. גם מחוץ לעיר מצב הנוחות אינו מזהיר. לדוושת המצמד מהלך מעט ארוך וקשה מהרצוי, אשר עשוי לעייף בפקקים, לבורר ההילוכים מהלך מעורפל מעט - אך אלו טרוניות קלות שמתרגלים אליהן עם הזמן. תלונה משמעותית הרבה יותר נוגעת לרעש הצמיגים, שהיה חריג לרעה על רוב סוגי האספלט במיוחד בהתחשב במידת הצמיגים - 185-65-15.

נוחות הנסיעה סבירה בעיר, פחות מחוץ לעיר. רעש הצמיגים חריג (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה סבירה בעיר, פחות מחוץ לעיר. רעש הצמיגים חריג(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-גיר

לריו אותה בחנו מנוע 1.2 ליטר עם 85 כ"ס ו-12.3 קג"מ, נתונים מכובדים לנפח. המנוע רועש ומחוספס בהאצה, וקצב התקדמות זריז מלווה בלא מעט רעש, שנעלם כמעט לחלוטין בשיוט. אם מתעלמים מהרעש, המנוע גמיש ומספק ביצועים טובים לקטגוריה. יחסי ההעברה בתיבת חמשת ההילוכים הידנית ארוכים לטובת חסכון בדלק, אך פירוש הדבר כי לעיתים תכופות מהרצוי יש צורך בהורדה מיותרת של הילוך ואף שניים לצרכי עקיפה. תצרוכת הדלק במסלול שדימה תנאי אמת, עמדה על 15.2 ק"מ לליטר - מעט נמוך ביחס להצהרות קיה.

המנוע חזק יחסית, אך רועש בהאצה ומעט פחות חסכוני מהצפוי (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המנוע חזק יחסית, אך רועש בהאצה ומעט פחות חסכוני מהצפוי(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הריו אינה מרשימה, בעיקר בגלל אחיזת כביש מוגבלת יחסית. גם ההיגוי החשמלי אינו מוצלח, ומזכיר מערכות תגבור ישנות - הוא משנה את קושי ההגה לעיתים תכופות ומורגשות מדי, מה שמערער את הבטחון בפניות איטיות ומהירות. בשיוט בינעירוני ההיגוי מעט עצבני מהרצוי, ודורש מהנהג תיקונים קלילים. לריו מערכת בלימה מצוינת, עם תחושת דוושה טובה ועוצמת בלמים מרשימה. יש שש כריות אוויר וציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבים במבחן ה-Euro NCAP.

רמת האחיזה נמוכה, ההיגוי מעורפל. הבטיחות הפאסיבית מצוינת ()
רמת האחיזה נמוכה, ההיגוי מעורפל. הבטיחות הפאסיבית מצוינת

 

5. אבזור ומחיר

הריו הבסיסית ביותר מציעה אבזור מכובד ביחס לקטגוריה, הכולל ארבעה חלונות חשמל, מחשב דרך, תאורת יום, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ו-AUX, שליטה מההגה ואיתות בנגיעה. אלא שיש לכך מחיר, והריו יקרה ביחס לקטגוריה בפער משמעותי - מה שפגע בציון בקטגוריה זו. לציון האבזור שוקללה גם האחריות החריגה של קיה, שבע שנים (שלוש מלאות וארבע חלקיות).

אבזור מכובד לקטגוריה, האחריות חריגה באורכה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
אבזור מכובד לקטגוריה, האחריות חריגה באורכה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ אבזור, תצרוכת דלק, אחריות

- נוחות נסיעה, אחיזת כביש, תחושת צפיפות וראות, רעש צמיגים, מחיר

 

ולבסוף: הריו החדשה מהווה צעד אדיר לפנים בכל הנוגע לעיצוב. ממכונית ליסינג אפרורית היא הפכה לאחת היפות בקטגוריה, עם פרופורציות מצוינות ותא נוסעים נאה אף הוא. אלא שבבחינה אובייקטיבית, האיכות ובעיקר היכולת הדינמית לא ביצעו את אותו זינוק מרשים. נוחות הנסיעה היא התלונה העיקרית, אך גם רמת האחיזה הצנועה וההיגוי עדיין טעונים שיפור, לפני שהריו תוכל להתחרות באמת על צמרת הקטגוריה. תוסיפו לכך מחיר גבוה יחסית (מי היה מאמין לפני שנתיים ש-82 אלף שקל ייחשבו לסכום גבוה?). כך שבינתיים, היא תצטרך להסתמך על עיצוב מושך וחבילת אחריות-אבזור, כמקדמי מכירות עיקריים.

קיה ריו 1.2
קיה ריו 1.2
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,248 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 85 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מרבי 12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 404.5 ס"מ
רוחב 172 ס"מ
גובה 145.5 ס"מ
בסיס גלגלים 257 ס"מ
משקל 1,211 ק"ג
נפח תא מטען 288 ליטר
100-0 קמ"ש 13.1 שניות
מהירות מרבית 172 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.6 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 15.2 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 119 גרם לק"מ
מחיר 82,000 שקל
אחריות 84 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיה ריו האצ'בק
צילום: רועי צוקרמן
לוח מחוונים עם תאורה אדומה
צילום: רועי צוקרמן
אבזור מכובד לקטגוריה
צילום: רועי צוקרמן
מערכת שמע עם חיבור USB
צילום: רועי צוקרמן
סף תא המטען גבוה, והוא סביר בלבד בגודלו
צילום: רועי צוקרמן
העיצוב נאה
צילום: רועי צוקרמן
קיה ריו
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים