שתף קטע נבחר

יוכלו להוציא קיטור: תלמידי הדרום יתמקצעו ברכבת

כ-150 תלמידים לפחות ישולבו בשנת הלימודים הקרובה במסלול הראשון ללמידת מקצועות הרכבת שייפתח בדימונה. לצד חומר תיאורטי, יכלול המסלול גם עבודה מעשית במוסכי הרכבת

"רכבת יוצאת מחיפה במהירות של 100 קמ"ש ובמקביל יוצאת רכבת מבאר שבע במהירות של 150 קמ"ש. איזו רכבת תגיע ראשונה לתל-אביב?" השאלה הזאת מזכירה לכולנו את שיעורי המתמטיקה ולימודי הפסיכומטרי, אולם החל מספטמבר 2012 יוכלו תלמידי בית הספר הטכנולוגי "עמל" בדימונה להתמקצע בתחום גם במסלול מיוחד ללמידת מקצועות הרכבת.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

הסמח"ט שהיכה פעיל: דנמרק דורשת הבהרות

4 אמהות: "היינו שולחות שוב את בנינו לרב אלון"

בכיר פלסטיני בבר אילן: פגיעה בחיילים לגיטימית

 

בשנים האחרונות עברה רכבת ישראל אינספור טלטלות שכללו תאונות (כולל תאונה הבוקר סמוך לבאר שבע, כשרכבת התנגשה בעדר פרות), השבתות, עיצומים ומאבקים מול משרדי הממשלה. בהנהלת הרכבת מקווים כי המסלול החדש יוכל לפתח משמעותית את התחום ולשוות לו תדמית מבורכת יותר. "הקמת מוסדות חינוך שיעסקו במקצועות הרכבת היא אבן דרך חשובה לעתידה של רכבת ישראל", אמר מנכ"ל החברה בעז צפריר.

 

במסלול, שייפתח בשיתוף פעולה של רכבת ישראל, קבוצת "עמל" ועיריית דימונה, יוכלו התלמידים להתמקצע בנהיגת קטרים, בתפעול רכבות ובתחזוקת רכבות ומסילות. במהלך הלימודים התיאורטיים יעברו התלמידים גם חונכות ועבודה מעשית במגוון תפקידים במוסכי הרכבת, במוקד השליטה והבקרה ובחטיבת התשתיות של רכבת ישראל. לבוגרי בית הספר תובטח עבודה בחברה.

 

לבוגרי בית הספר תובטח עבודה בחברת רכבת ישראל (צילום: גלעד קוולרצ'יק   ) (צילום: גלעד קוולרצ'יק   )
לבוגרי בית הספר תובטח עבודה בחברת רכבת ישראל(צילום: גלעד קוולרצ'יק )

 

משלחת מאגף החינוך של עיריית דימונה ורכבת ישראל תצא בשבועות הקרובים לבית ספר דומה הפועל באנגליה. בית הספר בדרום צפוי לקלוט תלמידים לא רק מדימונה, אלא גם מאזור באר שבע והסביבה. בנוסף, התלמידים יוכלו להגיע לבית הספר באמצעות הרכבת. ראש אגף החינוך בעיריית דימונה משה נחום ציין כי בשלב הראשוני ילמדו במסלול כ-150 תלמידים.

 

"אחד היעדים המרכזיים שהצבתי לנו כרשת חינוך, הוא לחזק את התעשייה במדינת ישראל", אמרה מנכ"לית קבוצת "עמל" עו"ד רוית דום, "ולהקנות לתלמידים מקצוע שיוכלו לעסוק בו בתעשייה הטכנולוגית. התוכנית הטכנולוגית החדשה והייחודית שיזמנו, עונה על צורך אמיתי של המשק הישראלי, והיא מבטיחה תעסוקה עתידית לתושבי דימונה והדרום בתחום הולך ומתפתח".

 

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר ציין כי "אנו עומדים בפני מהפכה של ממש יחד עם קליטה של מאות קרונות ועשרות קטרים, פיתוח מתחמי תחזוקה חדישים, פתיחת קווים חדשים ומשודרגים ויישום הרפורמה במבנה החברה". עוד נמסר מהחברה כי בעוד כשנתיים צפויה להסתיים הקמתו של מתחם תחזוקת רכבות גדול וחדיש בבאר שבע, שיהווה מקור תעסוקה משמעותי בדרום הארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הנה באה הרכבת, לדימונה
צילום: ירון ברנר
"אבן דרך חשובה". מנכ"ל הרכבת בעז צפריר
צילום: מוטי קמחי
מומלצים