שתף קטע נבחר

סובארו XV הגיעה לישראל: החל מ-160 אלף שקל

חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו, משיקה בישראל את ה-XV, גרסה כפולת הנעה מוגבהת של אימפרזה האצ'בק החדשה, אשר אינה משווקת בינתיים בארץ. יפנאוטו מבטיחה יכולת שטח, בתמורה ל-160 אלף שקל ומעלה

מנכ"ל יפנאוטו, אורן חסון: "זו הסובארו הטובה בהיסטוריה". חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל,  השיקה הבוקר (ב') את סובארו XV, במחיר של החל מ-160 אלף שקל. ה-XV היא למעשה גרסה מוגבהת ומאופרת של אימפרזה האצ'בק החדשה, שהוצגה לפני כשנה בעולם, אך עדיין אינה משווקת בישראל. בהתאם לקהל היעד, העיצוב משתמש באלמנטים דמויי-שטח, כולל פלסטיק שחור ומסיבי למראה סביב המרכב (כולל פגושים), חישוקי "17 גדולים וחדשים ומרווח גחון מכובד של 22 ס"מ, המעניק לרכב חזות קרבית.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

עם זאת, כדאי לזכור כי בבסיסו, ה-XV שייך לקטגוריית המשפחתיות-קומפקטיות, עם חזות שונה. ביפנאוטו, בהתאם לגישת היצרנית, יתחרו עמו בדגמים שונים בקטגוריית רכבי הפנאי, דוגמת יונדאי ix35 ומאזדה CX-5, אם כי ברור שאינו מתחרה ישיר. תחרות מעניינת עוד יותר מגיעה דווקא מבית, עם הפורסטר הוותיק - אך על כך בהמשך. ביפנאוטו מעריכים כי ימכרו השנה 600 יחידות, ובשנת שיווק מלאה 1,200 לפחות.

 

סובארו XV (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
סובארו XV(צילום: רועי צוקרמן)

 

כאמור, ה-XV כמעט-זהה בעיצוב החוץ והפנים, כמו-גם מידות המרכב, לאימפרזה האצ'בק החדשה. ממד האורך עומד על 445 ס"מ, הרוחב על 178 ס"מ, הגובה על 161.5 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 263.5 ס"מ. בחרטום שוכן מנוע בוקסר בנפח 2.0 ליטר, עם 150 כ"ס ו-20 קג"מ. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שתוצע בגרסת

הבסיס עם אפשרות לנעילת הילוך, המדמה יחס העברה נמוך (מצב המיועד בעיקר למצב בו נדרשת בלימת מנוע). בגרסה המאובזרת יותר תהיה גם העברת הילוכים בעזרת מנופים מאחורי ההגה, באמצעותם ניתן יהיה לבחור בין שישה יחסי העברה קבועים-מראש.

 

ה-XV מציע תצרוכת דלק ממוצעת מוצהרת של 15.1 קמ"ל, מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות ומהירות מרבית של 187 קמ"ש. הוא ישווק בשתי רמות גימור, כאשר הבסיסית תעלה 160 אלף שקל, ותכלול תאורת יום, בקרת אקלים, בקרת שיוט, מערכת שמע עם חיבור AUX ושבע כריות אוויר.

 

הגרסה הבכירה, שעולה 173 אלף שקל, מוסיפה לכך מחשב דרך משודרג, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת שמע משודרגת עם חיבור בלוטות' ומצלמת נסיעה לאחור.

 

תחרות פנימית

מעניין לציין כי עם ה-XV, יפנאוטו וסובארו יתחרו במידה מסוימת גם עם עצמן. היצרנית מציעה כבר היום רכב פנאי קומפקטי באותה נישה, ושמבוסס על אותה פלטפורמה של האימפרזה - הפורסטר. תג מחיר גבוה של זה האחרון (החל מ-181 אלף שקל), יאפשר ל-XV להתברג כאלטרנטיבה זולה יותר. עם זאת גם במקרה של ה-XV, עדיין מדובר ברכב יקר ביחס לפלח המשפחתיות הקומפקטיות בו הוא נמצא.

 

לדברי חסון, ה-XV מיועד לשימוש בשטח תובעני וקשה. ביצרנית כה בטוחים ביכולתו של הרכב, ובוחרים בהתאם להציג לצדו חיית שטח מיתולוגית דוגמת לנד רובר דיפנדר הקשוח. חסון מבהיר כי ה-XV המוגבה ממוגן דיו כדי להתמודד עם תנאים קשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סובארו XV
צילום: רועי צוקרמן
החל מ-160 אלף שקל
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים