שתף קטע נבחר

נתיב האגרה: האוטו נמכר? חובת ההוכחה עליך

חברת הנתיב המהיר, מפעילת נתיב האגרה בכניסה הדרומית לאילון, מחוברת למחשבי משרד הרישוי. זאת כדי לדעת את מי לחייב על נסיעת כל כלי רכב בנתיב. ובכל זאת, לעיתים צריך נהג להוכיח שאין לו אחות

שנה וחצי חלפו מאז נפתח נתיב האגרה בכניסה הדרומית לאיילון וגוש דן. וההבטחות לעליה ניכרת בשימוש בו לאחר פרק ההסתגלות, מתממשות לנגד עיני הנוסעים בכביש 1. החניון הענק מכיל מדי יום יותר ויותר מכוניות של נהגים הבוחרים להשתמש בשירותיו הלא זולים, לקצר את משך הזמן בדרך למשרד ולהפוך את החיים לנוחים יותר. אלא שמישהו הסתחרר כנראה מההצלחה, ואיבד מעט את הכיוון בדרך בין שדה התעופה לנתיבי איילון.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

אם אינכם נמנים על המנויים הרשומים בנתיב, כדאי שתשקלו טוב-טוב לפני שתעלו עליו, שכן נסיעה אחת עלולה להסתיים בעוגמת נפש וטרטור שיימשך זמן רב. ע' נהג למשל פעם אחת בנתיב, בימים הראשונים לפעילותו, בינואר 2011. בעקבות נסיעה זו קיבל דרישת תשום, ושילם אותו כחוק. עד כאן הכל בסדר. מאז אותה נסיעת התרשמות העדיף ע' את נתיבי התנועה הפקוקים אך הזולים משמעותית שלידו.

 

אבל, לפני כחודש הופתע לקבל בדואר רשום דרישה לתשלום בסך 87 שקלים, בגין נסיעה שנערכה בסוף אפריל 2012. ע' הבין מיד שנעשתה כאן טעות. שכן לא רק שלא נהג בנתיב כבר למעלה משנה - את הרכב שנסע בנתיב והוזכר בדרישת התשלום, מכר לפני כשנה.

 

כמו כל צרכן טוב פנה ע' למוקד שירות הלקוחות של הנתיב, המחובר כידוע למחשבי משרד הרישוי, והבהיר כי לא בו מדובר. אנשי הנתיב לא השתכנעו, אך ע' הזמין אותם לבדוק במחשבים מי הבעלים הנוכחי, ולהעביר לו את דרישת התשלום. להפתעתו, במוקד נמסר לו כי כ"לקוח של הנתיב, מחובתו להעביר את טופס העברת הבעלות על-מנת שדרישת התשלום תבוטל".

 

"למעשה דרשו ממני להוכיח שאיני אשם, בזמן שאין לי שום קשר לעבירה. הרכב נמכר, העברת הבעלות בוצעה כחוק ואין לי שום קשר לרכב הזה. הרי ברור שאם המשטרה הייתה מגיעה אלי בעקבות ביצוע עבירה על-ידי נוהג ברכב הזה, היו מיד מתפנים לבדוק מי בעליו כיום. מדוע שגוף מסחרי לא יעשה כך?", שאל ע'.

 

והאמת, גם לנו העניין הזה לא היה ברור. שהרי מחשבי מפעילת הנתיב מחוברים בדיוק לצורך כך עם מחשבי משרד הרישוי, והעברת בעלות שבוצעה כחוק חייבת להיות עבורם ברורה. לכן יצרנו קשר ובדקנו במה דברים אמורים, והתגובה שקיבלנו הפתיעה גם אותנו - "במחשבי משרד הרישוי לא מופיעה העברת בעלות. ע' הוא עדיין בעלי הרכב".

 

אלא שע' אינו בעלי הרכב, וכהוכחה לכך, העביר לנו את טופס העברת הבעלות הרשמי, המיועד - בין היתר - למקרים מעין זה. אין כל ספק שהרכב האמור רשום במשרד הרישוי על שם בעלים אחר. כאשר יצרנו שוב קשר עם מפעילת הנתיב, חזרו בהם מדרישת החיוב. "בדקנו שוב ומצאנו כי אכן הוא אינו בעל הרכב, כפי שחשבנו בתחילה", אמרו לנו. 

 

בתגובה רשמית אומרים בחברת הנתיב המהיר כי "במקרה של נוסע בנתיב שאינו מנוי, מוגשת שאילתא למשרד הרישוי לבדיקת זהות בעלי הרכב. במקרה המדובר נעשתה טעות, ואנחנו מתנצלים על כך. מיד כשהתבררה הטעות, הלקוח זוכה והטעות תוקנה. לאור המקרה, יינתן פיצוי ללקוח על עוגמת הנפש שנגרמה לו".

 

אז סוף טוב הכל טוב, בערך. שכן כלל לא ברור לנו כיצד בתחילה היה הרכב רשום על שם ע', ורק לאחר שהבהיר כי בידו טופס העברת בעלות, השתנתה זו גם במחשבי משרד הרישוי והנתיב המהיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הנתיב המהיר - קודם תשלם
צילום: חיים זרזר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים