שתף קטע נבחר
 

קרול שלבי, אגדת שיפורי המוסטנג, הלך לעולמו

קרול שלבי, אחד ממשפרי הרכב הצבעוניים והוותיקים בתעשייה, הלך בסוף השבוע לעולמו בגיל 89. פרידה מאגדת שיפורים שריגשה חובבי רכב במשך יותר מ-50 שנה

קרול שלבי, אחד האחראים העיקריים לכך שפורד מוסטנג היא מכונית כה-פופולארית, הלך בסוף השבוע לעולמו בגיל 89. שלבי, שנודע כמשפר רשמי של המוסטנג במשך עשרות שנים, הציג שלל גרסאות משופרות של מכונית הפוני ואף ייצר מכוניות תחת שמו.

 

אבי הניצחון של ה-GT40 בלה-מאן. קרול שלבי, ז"ל ()
אבי הניצחון של ה-GT40 בלה-מאן. קרול שלבי, ז"ל

 

שלבי נולד בשנת 1923, והחל להתחרות במירוצי מכוניות לראשונה בשנת 1952. את התודעה הציבורית הגדולה קיבל לראשונה בשנות ה-60, כאשר קבוצת המירוצים שניהל עבור פורד זכתה במירוץ הלה-מאן המאתגר עם ה-GT40. בהמשך שידרג את המוסטנג עם ה-GT350, שזכתה למעמד מכובד בקרב חובבי ביצועים והפכה לרכב אספנות נחשק. ההצלחה הובילה לגרסאות נוספות, ופורד אף אימצה את שלבי רשמית לחיקה ומשווקת גרסאות תחת שמו מאז עד היום.

 

שלבי היה אחד מהדמויות הססגוניות והמעניינות ביותר בתחום שיפורי הרכב באמריקה, כאשר בשיא הצלחתו הציע שיפורים במקביל לשלוש יצרניות הרכב הגדולות - GM, קרייזלר ופורד. אבל הוא ככל הנראה ייזכר יותר מכל כמשפר הרשמי של המוסטנג, ובזכות המכונית שנשאר את שמו - ה-AC שלבי קוברה, רודסטר דו-מושבית יפהיפייה ששילבה עיצוב בריטי עם מנוע פורד משופר על-ידי שלבי.

 

שלבי בתמונה מהשנים האחרונות, בפתח סדנת שלבי המפורסמת ()
שלבי בתמונה מהשנים האחרונות, בפתח סדנת שלבי המפורסמת

 

המכונית האחרונה שתוכננה בחייו, היא השלבי 1000 - המוסטנג החזקה ביותר בהיסטוריית מכונית הפוני. היא הושקה בסוף חודש מרס, וכוללת הספק של 1,100 כ"ס, עיצוב מוחצן ותג מחיר אסטרונומי - 200 אלף דולר. עוד קודם לכן, שלבי הספיק לראות את המכונית הרשמית האחרונה של פורד נושאת את שמו, מתיחת הפנים של ה-GT500. הדגם החזק ביותר מבין המוסטנג הסדרתיות, מציע 660 כ"ס ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרול שלבי (משמאל) עם אדסל פורד השני, אשתקד בתערוכת השיפורים SEMA
מוסטנג GT350 שלבי
AC קוברה של שלבי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים