שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

פיאט פנדה, מבחן דרכים: תג-מחיר

פיאט פנדה החדשה היא מכונית מיני מודרנית, נוחה, איכותית וחסכונית בדלק. חבל רק שתמחור בעייתי בישראל, ימנע ממנה את ההצלחה המגיעה לה ללא ספק

  • קטגוריה: מיני
  • מתחרות עיקריות: יונדאי i10, סוזוקי אלטו, סיטרואן C1, קיה פיקנטו
  • מחיר התחלתי: 70 אלף שקל
  • מחיר למכונית במבחן: 78.5 אלף שקל

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים בפנדה נעים ואיכותי, ומעניק לה נקודות זכות רבות. איכות החומרים וההרכבה טובה בדרך כלל, ויש אין ספור פרטים קטנים ונאים, כמו-גם כמות מספקת של תאי אחסון - כולל מגש ענקי לפני הנוסע הקדמי ותא כפפות סגור מתחתיו. מרווח הברכיים לנהג ולנוסע אינו מבריק, בגלל הקונסולה המרכזית הגבוהה, אך המושבים נוחים גם לנסיעות ארוכות. המרווח ליושבים מאחור מוגבל בגלל בסיס הגלגלים הקטן בקטגוריה, אך תא המטען גדול ונוח לשימוש.

תא הנוסעים עשיר בפרטים ואיכותי, המרווח לא מצטיין (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים עשיר בפרטים ואיכותי, המרווח לא מצטיין(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

לפנדה כיול מתלים רך, המכויל לטובת נסיעה עירונית וכבישים משובשים. בתנאים אלו היא אחת המיני הנוחות והנעימות ביותר. הנוחות טובה גם כאשר עוזבים את העיר והמהירות עולה. הרגישות לשיבושים נמוכה, והפנדה ואינה קופצנית כמו חלק ממתחרותיה. בידוד הרעשים מרשים עם רעשי צמיגים, רוח ומנוע נמוכים ביחס לקטגוריה. כושר התמרון, כמצופה ממכונית כה-קטנה, מצוין. לכך מסייע היגוי קל, וקל-מאד (אפילו מדי) במצב "סיטי".

נוחות הנסיעה מצטיינת, בידוד הרעשים טוב (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה מצטיינת, בידוד הרעשים טוב(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-גיר

הפנדה בה נהגנו צוידה במנוע 1.2 ליטר עם 69 כ"ס. זו יחידת כוח ותיקה שמגיעה מהפנדה הקודמת (ומשווקת גם בפונטו וב-500). המנוע שקט, גמיש ובעל ביצועים טובים. הוא גם שקט משמעותית מה-0.9 ליטר המוגדש (אך חלש ממנו), וגם חסכוני יותר. במסלול המבחן שדימה תנאי אמת, הושגה תצרוכת דלק מצוינת של 17.2 קמ"ל. בורר ההילוכים נעים לשימוש, אך המצמד במכונית המבחן היה מעט קשה מהרצוי. יחסי ההעברה בתיבה מחולקים היטב. מערכת סיוע לזינוק בעלייה פעלה היטב.

מנוע הפנדה גמיש, חסכוני ושקט (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מנוע הפנדה גמיש, חסכוני ושקט(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

עם כיול מתלים רך והיגוי קל במיוחד, הפנדה אינה מעוררת בטחון במהירות גבוהה. זויות הגלגול (נטיית המרכב בפנייה) גדולה, וההיגוי הקל - כמו-גם אחיזה נמוכה יחסית באספלט - מקשה על דיוק בפניות. כושר הבלימה מצוין, ודוושת הבלם מגיבה היטב עם המון תחושה. הרגישות המוגזמת לבלימה שאיפיינה את הדור הקודם, כמעט נעלמה. הבטיחות הפאסיבית סבירה. הדגם שנבחן ב-Euro NCAP זכה לציון בינוני בלבד (ארבעה כוכבים), עם ניקוד נמוך בהגנה על ילדים ובפגיעה חזיתית. לדגם שבמבחן זה שש כריות אוויר, לעומת ארבע בגרסת הבסיס שנבחנה במבחן הבטיחות, ומשווקת אף היא בישראל.

רמת הבטיחות הפאסיבית בינונית, היכולת הדינמית סבירה בלבד ()
רמת הבטיחות הפאסיבית בינונית, היכולת הדינמית סבירה בלבד

 

5. אבזור ומחיר

האבזור והתמורה למחיר הם עקב האכילס של הפנדה. הדגם שבחנו, "טופ", מציע מערכת שמע מקורית (בלי USB), שש כריות אוויר, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, שני חלונות חשמל בלבד ומחשב דרך - אבזור שבהחלט ממקם אותו בסמוך לצמרת הקטגוריה. אלא שתג המחיר גבוה מאוד - 76 אלף שקל. דגם הבסיס, בלי מערכת שמע, רק עם שני מושבים מאחור וארבע כריות אוויר, יקר (יחסית לקטגוריה) אף הוא - 70 אלף שקל.

 

ברכב המבחן הותקנה מראה משולבת במצלמת נסיעה לאחור ו-GPS - רעיון נחמד על הנייר, אך לא מומלץ לרכישה: המסך הנוסף מקטין את המראה, איכות המוצר ירודה ופוגעת בבטיחות. המחיר 2,500 שקל.

מחיר הפנדה מציב אותה מול מכוניות סופר-מיני טובות ממנה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מחיר הפנדה מציב אותה מול מכוניות סופר-מיני טובות ממנה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות, איכות ועיצוב תא נוסעים, מנוע-גיר

- מחיר, יכולת דינמית, מרווח

 

ולבסוף: חברת סמל"ת ממשיכה לצערנו עם הפנדה החדשה במדיניות תמחור בעייתית. הדגם הקודם זכה במשך שנים לבדידות מזהרת בשוק המקומי, אך נמכר במספרים זעומים בגלל תג-מחיר מופרך. הפנדה אכן מיישרת קו פחות או יותר עם העילית בקטגוריה, אך למרבית הלקוחות זה לא ישנה, ובצדק. במחירה הנוכחי היא עולה כמו סופר-מיני מרווחת, נוחה, שימושית ובטוחה ממנה. לכן, עבור מרבית הלקוחות היא תהיה לא רלוונטית כלל. וחבל, מגיע לה הרבה יותר.

פיאט פנדה
פיאט פנדה
מנוע ארבעה צילינדרים, שמונה שסתומים
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 69 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 10.4 קג"מ ב-3,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 365.5 ס"מ
רוחב 164.5 ס"מ
גובה 155 ס"מ
בסיס גלגלים 230 ס"מ
משקל 940 ק"ג
נפח תא מטען 225 ליטר
100-0 קמ"ש 14.2 שניות
מהירות מרבית 164 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.2 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 17.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 120 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 2
מחיר לגרסה שנבחנה 78,500 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 4 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט פנדה
צילום: רועי צוקרמן
עשירה בפרטים קטנים
צילום: רועי צוקרמן
האיכות בדרך כלל טובה
צילום: רועי צוקרמן
המרווח לא מדהים
צילום: רועי צוקרמן
תא מטען גדול ושימושי יחסית
צילום: רועי צוקרמן
ראויה להצליח בישראל
צילום: רועי צוקרמן
אבל לא במחיר הזה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים