שתף קטע נבחר
 

הרכבת הקלה בירושלים: הח"כים מתעקשים להוזיל

הזכיינית מזהירה, הממשלה מתנגדת, אך חברי הכנסת בשלהם - יש להקטין משמעותית את הקנסות על נסיעה ללא כרטיס ברכבת הקלה בירושלים

לא מתייאשים: הח"כים מתעקשים לקדם הצעת חוק, שתאפשר הפחתת קנסות ברכבת הקלה. למרות התנגדות הממשלה ואזהרות הזכיינית, חברי כנסת מנסים שוב להפחית את הקנסות בגין נסיעה ללא כרטיס מ-180 ל-100 שקל. זאת, באמצעות הצעת חוק שתובא לדיון ביום שלישי הקרוב (29.5) בוועדת השרים לענייני חקיקה.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

הצעה דומה, של חבר הכנסת אורי מקלב, נדחתה לאחרונה בוועדה. לדבריו, הסיבה היא מכתב שהעבירה הזכיינית למשרד האוצר, ובו הזהירה כי הפחתת הקנס תיחשב להפרת החוזה שחתמה המדינה עם החברה. בזכיינית, חברת סיטי-פס, אישרו כי אכן שלחו מכתב, ואף הבהירו כי "לכל שינוי יש משמעויות כספיות, שהמדינה תצטרך לתת עליהן את הדעת".

 

ח"כ מקלב: הזכיינית הבהירה כי הפחתת הקנס תיחשב להפרת החוזה (צילום: AP) (צילום: AP)
ח"כ מקלב: הזכיינית הבהירה כי הפחתת הקנס תיחשב להפרת החוזה(צילום: AP)

 

אפשר יהיה להגיש ערר?

הצעת החוק שתובא לוועדה ביום שלישי הקרוב (29.5), אותה יזמו חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב, קובעת עוד כי המדינה תידרש להקים ועדת ערר, שתדון בבקשות נוסעים לביטול קנסות. הוועדה תורכב משלושה חברים: יו"ר מטעם משרד המשפטים, נציב ציבור ונציג הזכיינית. על-פי הצעת החוק, כל נוסע שיבקש לחלוק על הודעת תשלום קנס, יהיה רשאי להגיש ערר לוועדה בתוך 30 יום.

 

בדברי ההסבר להצעת החוק, מסבירים רותם ואילטוב כי "נכון להיום, תהליך הגשת ערר על קנסות אינו מוסדר, ומצוי בשיקול דעתו הבלעדי של בעל היתר ההפעלה (הזכיינית, ש.ה). מן הדין ומן הצדק כי יתוקן הנושא ויוסדר תהליך שיאפשר לאזרח להגיש ערר על קבלת הקנס".

 

"הקנס חסר פרופורציה" 

בדברי ההסבר, מציינים חברי הכנסת כי הקנסות ניתנים בשל מגוון סיבות: "כשלים במערכות הכרטוס, חוסר סנכרון בין מערך חברות האוטובוסים השונות לבין הרכבת הקלה, וחוסר הבנה של הנוסעים את אופן השימוש בכרטיס הרב-קו". על-פי נתונים שהציגה הזכיינית בכנסת, בתקופה של כחצי שנה הוטלו כ-13 אלף קנסות על נוסעי הרכבת הקלה. לדברי סמנכ"ל בחברה, "הממוצע הוא בערך 100 קנסות ליום, מול (כ-)70,000 נוסעים".

 

בדיון שנערך ביום רביעי האחרון במליאת הכנסת, העלה גם ח"כ מקלב טענות קשות. "במספר חודשים הגיע הסך הכולל של הדו"חות לכמה מיליוני שקלים", הסביר. "לא מדובר בקנסות לאנשים שניסו לנסוע ללא תשלום. מדובר בנוסעים תמימים, שכל חטאם היה שהם לא ידעו כיצד לשלם, בשל חוסר הכוונה ברורה. בעוד במקומות שונים בעולם, שם פועלות רכבות דומות, הקנס הוא פי ארבעה ממחיר הנסיעה, הקנס בירושלים גבוה לאין שיעור וחסר פרופורציה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ רותם: "תהליך הגשת ערר, אינו מוסדר"
צילום: נועם מושקוביץ
ח"כ אילטוב: "מן הצדק כי יתוקן הנושא"
צילום: נמרוד גליקמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים