שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

מיני קאנטרימן במבחן דרכים: פנאי זה עסק יקר

קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים בשוק הישראלי לוהטת מאי-פעם. אבל האם יש בה מקום לרכב קטן יחסית, עם תג-מחיר גבוה? בדקנו את מיני קאנטרימן המוזל

  • קטגוריה: פנאי קטן
  • מתחרים עיקריים: ניסאן ג'וק, סקודה יטי
  • מחיר התחלתי: 175 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 180 אלף שקל 

 

1. תא נוסעים ותפעול

סביבת הנהג של הקאנטרימן מוכרת היטב לכל מי שישב בעבר במיני. זה אומר שהעיצוב מקורי ומעניין, אבל גם שאיכות החומרים וההרכבה לא מושלמות. כך גם הנדסת האנוש, עם תפעול לא אינטואיטיבי דיו של חלק נכבד מהמערכות - למשל בלם החנייה. מרחב הפנים טוב אמנם מכפי שמציעות בנות משפחה אחרות ולפחות סביר בהשוואה למתחרות הישירות, אך הוא מצומצם מרכבי פנאי קומפקטיים אחרים. המושבים נוחים, יש כמות מספקת של תאי אחסון ותא המטען סביר בהחלט עבור משפחות קטנות.

עיצוב תא הנוסעים מקורי, האיכות לא מרשימה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
עיצוב תא הנוסעים מקורי, האיכות לא מרשימה(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה העירונית טובה מאוד - לא עניין מובן מאליו בקטגוריה. במהירות גבוהה הנוחות פחות טובה, עם שילוב לא מלהיב של נוקשות מחד, ותנודות מרכב מעייפות מאידך. מסיבות אלה, נסיעות ארוכות במיוחד לא יעברו ללא תלונות. לקאנטרימן היגוי מעט "כבד" בתנועה עירונית, אך כושר תמרון טוב, וראות נוחה החוצה. בידוד הרעשים טוב, למעט רעשי רוח מעט במהירות גבוהה, וצליל מנוע תחת עומס.

נוחות הנסיעה טובה מאוד בעיר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה טובה מאוד בעיר(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

לגרסה בה נהגנו (קופר) מנוע 1.6 ליטר עם 120 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. כצפוי, הקאנטרימן הלא-קלילה (1,200 ק"ג) אינה זריזה במיוחד, ומפצה על-כך בתיבת הילוכים המתעקשת (לעיתים) שלא לצורך להשאר בהילוך נמוך מהנחוץ - פעולה שפוגעת ישירות הן בתצרוכת הדלק והן בנוחות. מלבד זאת, תיבת ההילוכים מתפקדת היטב, וסובלת רק מתגובת דוושה עצלה משהו ביציאה מהמקום. ההרגשה היא כי ממיני הנושאת את השם "קופר" אפשר לצפות ליותר מרץ ממשפחתית אוטומטית סטנדרטית. תצרוכת הדלק היתה פחות טובה מהצהרות היצרנית: 12 קמ"ל בממוצע במסלול המדמה תנאי אמת.

הביצועים לא מרשימים, תצרוכת הדלק סבירה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
הביצועים לא מרשימים, תצרוכת הדלק סבירה(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הקאנטרימן גבוהה יחסית לקטגוריה, עם רמת אחיזה גבוהה, היגוי מהיר, מדויק ובעל משקל טוב. כל אלו חוברים לחווית נהיגה מעוררת בטחון, הנפגמת רק על-ידי זוויות הגלגול (נטיית המרכב בפנייה) מודגשות - כמקובל בקטגוריה. הקאנטרימן משווקת בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. במבחן הבטיחות של Euro NCAP, זכתה לציון טוב של חמישה כוכבי בטיחות.

הבטיחות הפאסיבית טובה, היכולת הדינמית מצוינת ()
הבטיחות הפאסיבית טובה, היכולת הדינמית מצוינת

 

5. אבזור ומחיר

ככל הנראה נקודת התורפה הבולטת של הקאנטרימן. תמורת 175 אלף שקל לא תקבלו שפע אבזור מותרות. מעבר למובן מאליו - בקרת אקלים, מערכת שמע מקורית וכו' - יש חיישני אורות וגשם ולא הרבה מעבר. כמקובל בב.מ.וו, רשימת התוספות ארוכה למדי, אך אינה זולה. דיבורית מקורית וחיבור USB עולים 5,000 שקל למשל. המחיר מציב את הקאנטרימן מול קטגוריה גבוהה יותר (פנאי-קומפקטי), בה מקובל אבזור סטנדרטי עשיר משמעותית, במחיר כמעט דומה.

תמורה למחיר - לא הצד החזק של הקאנטרימן (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תמורה למחיר - לא הצד החזק של הקאנטרימן(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ ייחוד, נוחות עירונית, יכולת דינמית

- תמורה למחיר, ביצועים

 

ולבסוף: הקאנטרימן מצליח להעביר את חווית הנהיגה במיני לקטגוריה חדשה לחלוטין עבור המותג. כאשר הושקה מיני מחדש תחת בעלות ב.מ.וו לפני עשור, לא דימיין איש כי תציע בעתיד רכב פנאי מרווח, המאפשר גם לבעלי משפחות ליהנות מבעלות על מותג אופנתי ונחשק. אבל למרות שמחירו ירד משמעותית עם מעבר זיכיון הייבוא לדלק מוטורס, עדיין קשה להתעלם מפער המחיר בינו לבין אלטרנטיבות בקטגוריה לה הוא שייך, ואף אחת גבוהה יותר. פער שהופך אותו לרכב של "רוצה", הרבה יותר מאשר "צריך". וחבל - כי אנחנו בהחלט רוצים.

מיני קאנטרימן קופר
מיני קאנטרימן קופר
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 122 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 410 ס"מ
רוחב 179 ס"מ
גובה 156 ס"מ
בסיס גלגלים 259.5 ס"מ
משקל 1,190 ק"ג
נפח תא מטען 350 ליטר
100-0 קמ"ש 11.6 שניות
מהירות מרבית 182 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.9 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 12 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 168 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 10
מחיר לגרסה שנבחנה 180,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיני קאנטרימן
צילום: רועי צוקרמן
רכב פנאי קטן
צילום: רועי צוקרמן
עם עיצוב מדליק
צילום: רועי צוקרמן
האיכות לא מדהימה
צילום: רועי צוקרמן
המרווח יותר ממספק
צילום: רועי צוקרמן
גם מאחור
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען די גדול
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים