שתף קטע נבחר

סופי: גילה אדרעי הודחה מוועד עובדי הרכבת

בתום שימוע שערכה ההסתדרות, הוחלט סופית להדיח מיידית את יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, ושלושה מעמיתיה בגין "השבתות פראיות ללא קבלת אישור" ו"ביזוי החלטות של בית הדין לעבודה"

זה סופי: גילה אדרעי הודחה מוועד עובדי הרכבת. ההסתדרות מודיעה כי בעקבות שימוע שנערך היום (א') ליו"ר ועד עובדי הרכבת, הוחלט להדיחה לאלתר מתפקידה. בהסתדרות אומרים כי אדרעי, ביחד עם שלושה חברי ועד נוספים, גרמו נזק חמור לעובדי הרכבת בכך שיזמו השבתות פראיות וסירבו לנהל משא ומתן מול ההנהלה בעניין הסכם עבודה חדש.

 

בהסתדרות מעלים נגד אדרעי ושלושת חברי הוועד שורה של אישומים חמורים: "השבתות פראיות ללא קבלת אישור ההסתדרות, התנהגות שאינה הולמת בפני ערכאות שיפוטיות, התעלמות וביזוי החלטות של בית הדין לעבודה, סירוב להופיע למשא ומתן מול המעסיק (רכבת ישראל, ש.ה), וכן התעלמות מהחלטות ההסתדרות".

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

הערעור נדחה. יו"ר ועד עובדי הרכבת המודחת, גילה אדרעי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הערעור נדחה. יו"ר ועד עובדי הרכבת המודחת, גילה אדרעי(צילום: מוטי קמחי)

 

על-פי הודעה שפרסמה ההסתדרות לאחר ההחלטה להדיח את אדרעי, התנהלותה גרמה נזק להסתדרות עצמה בכך שיצרה לה תדמית של "פורעת חוק". בנוסף, התנהלות הוועד סיכנה לדעת ההסתדרות "את האינטרסים של ציבור עובדי הרכבת, בכך שסיכלה משא ומתן (מול הנהלת החברה ומשרדי הממשלה) בכל הנוגע לשינויים מבניים ושאר עניינים שיש להם השלכה על ענייני העובדים".

 

בתוך כך, ל-ynet נודע כי ההסתדרות והנהלת הרכבת כבר הגיעו להסכמה בעניין העלאת שכר עובדי החברה ב-10%, וזאת כחלק מהסכם קיבוצי שפרטיו סוכמו במרץ האחרון. עם זאת, במכתב שהופץ לעובדי החברה, מובהר כי אם לא ייחתם בסופו של דבר הסכם קיבוצי חדש, יידרשו העובדים להחזיר את הכספים שיקבלו. בכך יש משום איום ברור למי שמנסים בשבועות האחרונים להוביל מהלך שיצרף את עובדי הרכבת לארגון "כוח לעובדים", המתחרה בהסתדרות.

 

"חובה בהקטנת הנזק על העובדים" 

ההחלטה להדיח את אדרעי התקבלה בעקבות השעייתה מתפקיד יו"ר הוועד ביום רביעי האחרון. עם השעייתה, אמרו בהסתדרות כי אדרעי "חצתה כל גבול אפשרי המקובל ביחסי עבודה קיבוציים". ביום חמישי אף החליטה ההסתדרות לפזר את ועד עובדי הרכבת. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הסביר לעובדי החברה כי "מהחובה שחלה עלינו בהקטנת הנזק על עובדי הרכבת, היינו חייבים לפעול להפסקת ההתנהלות של ועד העובדים".

 

יש לציין כי מוקדם יותר היום הגישו אדרעי ושלושת חברי הוועד המודחים עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, ובו ביקשו לבטל את השעייתם ולהשיב לרשותם ציוד שנלקח מהם ביום חמישי. בעתירה מאשימים אדרעי וחברי הוועד את ההסתדרות בפגיעה חמורה באינטרסים של ועד העובדים ובהתנהלות בלתי חוקית. בעתירה גם טוענים עורכי דינה של אדרעי כי בהסתדרות ניסו לכפות את רצונם על ועד עובדי הרכבת, ואיימו כי אם לא יעשו כן - יודחו לאלתר.

 

בנוסף, בקרב תומכיה של אדרעי מאשימים את ההסתדרות בכך שההחלטה להדיח את יו"ר הוועד נובעת מניסיונה לשכנע את עובדי הרכבת להצטרף לארגון מתחרה, "כוח לעובדים". מנגד, עובדים ותיקים ברכבת אומרים כי ההחלטה להדיחה התקבלה כבר לפני כמה חודשים, אך בהסתדרות נמנעו מלעשות זאת בכדי לא לפגוע במשא ומתן שהתנהל מול הרכבת ומשרדי האוצר והתחבורה.

 

"אנחנו מתביישים ללכת ברחוב"

מקור בכיר ברכבת אומר בשיחה עם ynet כי השביתות הפתאומיות שיזמה אדרעי, וכן חוסר נכונותה לנהל משא ומתן עם הנהלת החברה, גרמו נזק גם לנוסעים וגם לעובדים. לדבריו, "ההחלטה להדיח את אדרעי הייתה צריכה להתקבל כבר לפני יותר משנה. היא הפכה אותנו לעובדים השנואים במדינה, וגרמה לכך שנתבייש ללכת עם מדי הרכבת ברחוב".

 

מנגד, ח"כ אילן גילאון מסיעת מרצ תקף את ההחלטה לזמן את אדרעי וחברי הוועד לשימוע בהסתדרות. "יו"ר ועד עובדי הרכבת אינה נמדדת בנחמדות, אלא בייצוג העובדים", אמר היום גילאון. "יו"ר ההסתדרות עופר עיני מכר את אדרעי לשר התחבורה. פיטורי הוועד באמתלות שונות ומשונות - יפרקו את שוק העבודה המאורגן בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני
צילום: מוטי קמחי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים