שתף קטע נבחר

טייסי אל על לא התייצבו לעבודה, טיסות בוטלו

על רקע סכסוך עם ההנהלה, מספר טייסים באל על החליטו לא להתייצב לעבודה. התוצאה: טיסה לסנט פטרסבורג וממנה בוטלו. החברה הגיבה: "לצערנו, נציג הטייסים בנציגות העובדים ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים"

מבוכה גדולה בחברת התעופה אל על , המנוהלת על ידי אליעזר שקדי : מספר טייסים החליטו לנקוט עיצומים על רקע סכסוך עם ההנהלה, ולא התייצבו לעבודה. התוצאה: החברה נאלצה לבטל מספר טיסות ולהתנצל בפני הנוסעים הממורמרים שביטלו חופשות.

 

כתבות נוספות אודות אל על :

  

הטיסות שבוטלו הן טיסה LY623 מסנט פטרסבורג אשר הייתה מתוכננת לצאת הערב בשעה 18:15 ועליה 140 נוסעים, וטיסת החזור מהעיר לתל-אביב LY 624 ועליה 132 נוסעים אשר הייתה אמורה לצאת בשעה 23:05.

 

מאל על נמסר בתגובה "לצערנו, נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים, אשר כתוצאה מהן מספר טייסים לא התייצבו הערב לטיסתם".

 

ניר צוק מסר: "אין קשר בין הטענות הללו למציאות. אני לא הוריתי שום דבר לאף אחד. בטיסה הספציפית הזו היה חסר קצין ראשון, ובמקרים כאלה נציגי החברה פונים לוועד שמאשר להציב שני קברניטים. במקרה זה היו קברניטים, אלא שההנהלה בחרה שלא לדבר איתנו. הנהלת אל על בחרה להעמיד טיסה על חשבון הנוסעים בשביל להילחם בוועד. שוב מוכח שמי שלויאלי אלה הטייסים ומי שמדרדר את החברה זו ההנהלה".  

  

עוד הוסיפה החברה: "ברצוננו להדגיש כי כפי שידוע לנו, הפעולות שביצע קברניט ניר צוק, אינן מתואמות, אינן מאושרות ואינן על דעתם של יו"ר נציגות עובדי אל על – אשר אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות - אבי אדרי ויו"ר ההסתדרות - עופר עיני. אל על תפעל כדי למצוא פתרונות חלופיים הולמים לנוסעים".

 

מזה חודש מתנהל מו"מ בין הצדדים כאשר ההנהלה דורשת מהטייסים לקצץ בשכרם והטייסים דורשים את אותו הדבר מהנהלת החברה עצמה. כמו כן, הטייסים דורשים מבעלי המניות בחברה, בראשן חברת כנפיים של איזי ודדי בורוביץ', להכניס כספים לחברה. אל על הפסידה ברבעון הראשון של השנה 23.5 מיליון דולר, אך זאת בעיקר עקב צמצום פעילות ופיטורי עובדים. 

 

על פי צורת העבודה באל על, מצבת הטייסים עומדת על 520 ומספיקה לצורך משרה מלאה לכל טייס ברוב חודשי השנה. בזמן חופשות הקיץ וחגי תשרי מספר הטיסות גדל משמעותית והטייסים מתבקשים לעבוד משמרות נוספות בהתאם לצרכים, כלומר למעשה להסכים לעבוד שעות נוספות. כך טייס שברוב חודשי השנה מקבל חופשה של יומיים בין טיסה לטיסה, מתבקש לוותר על יום חופשה אחד ולבצע בו טיסה, גם אם קצרה יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אליעזר שקדי מנכ"ל אל על
צילום: יונתן בלום
מומלצים