שתף קטע נבחר

בטר-פלייס מציעה: חשמלית ב-65 אגורות לק"מ

מענה לביקורת? חברת בטר-פלייס משיקה חבילות מוזלות לרכב החשמלי, שמכוונות לקהל הפרטי: 55 אגורות לק"מ ברכישת חבילה, 65 אגורות בנסועה (קילומטראז') חופשית

בטר-פלייס משנה גישה: לא עוד תעריף חודשי קבוע, אלא תשלום על-פי שימוש. חברת טעינת הרכב החשמלי של שי אגסי ומשפחת עופר, מודיעה היום (א') כי תציע ללקוחות פרטיים שני מסלולי שימוש חדשים, שאמורים להוזיל את עלויות האחזקה של המכונית החשמלית. המסלול הראשון הוא "תשלום לפי נסיעה" - לקוחות יוכלו לשלם סכום קבוע של 65 אגורות לקילומטר, כאשר הנסועה החודשית המינימאלית תהיה 1,000 ק"מ. עם זאת, לקוחות שלא ינצלו את מלוא מכסת הקילומטרים החודשית, תיזקף לזכותם יתרה בחודש הבא.

 

 

מסלול שני שמציעה בטר-פלייס הוא רכישת מכסת קילומטרים לתקופות של שלוש או ארבע שנים, במחיר קבוע של 55 אגורות לק"מ. כך למשל, לקוחות יוכלו לרכוש חבילות של 40 אלף ק"מ לתקופה של שלוש שנים, ו-60 או 80 אלף ק"מ לתקופה של ארבע שנים. בכל חבילה, כך מבטיחים בחברה, לא ישתנה מחיר השימוש לק"מ גם אם יעלו מחירי החשמל במהלך תקופת החוזה.

 

החשמליות של בטר-פלייס (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
החשמליות של בטר-פלייס(צילום: רונן טופלברג)

 

ראוי להזכיר כי עד כה הציעה בטר-פלייס מסלולים שבהם חויבו הלקוחות בתשלום חודשי קבוע, בהתאם למכסת ק"מ שנתית. כך למשל, מי שרכש חבילה ל-20 אלף ק"מ בשנה, נדרש לשלם סכום קבוע של 1,090 שקל בחודש. אולם, יש לציין כי הנסועה השנתית הממוצעת בישראל נמוכה משמעותית - כ-17 אלף ק"מ בשנה לבעל רכב פרטי - ולכן החבילה החדשה, המציעה תשלום על-פי שימוש בפועל, מתאימה יותר ללקוחות פרטיים.

 

"לא אוהבים לשלם על ק"מ לא נחוצים"

לדברי זוהר באלי, סמנכ"ל מכירות בבטר-פלייס, ההחלטה לשנות את שיטת התמחור התקבלה לקראת תחילת השיווק לקהל הרחב. "שמענו מהלקוחות הראשונים שני דברים", הוא מסביר. "האחד זה שהם לא אוהבים לשלם על קילומטרים לא נחוצים, והאחר הוא שהשיטה שהצענו לא הייתה פשוטה מספיק". בשיחה עם ynet, מציין באלי כי רשת הטעינה של החברה צפויה להיפרס במלואה בספטמבר הקרוב.

 

למרות שהחבילות החדשות מציעות חיסכון בהשוואה למסלולי השימוש הקודמים של בטר-פלייס, השוואה מול מכוניות בעלות מנועי בנזין מעלה כי גם התמחור החדש אינו מתאים לכל אחד. ראוי לזכור כי לאחרונה ירדו מחירי הבנזין, ובמקביל - צריכת הדלק הממוצעת של מכוניות משפחתיות השתפרה משמעותית בשנים האחרונות. כך נוצר מצב שבו המחיר הממוצע לק"מ במכונית בנזין חדשה, זול לעתים מזה שמציעה רנו פלואנס החשמלית של בטר-פלייס.

 

כך למשל, פורד פוקוס החדשה צורכת כ-15.6 ק"מ לליטר, על-פי נתונים רשמיים של היצרנית. עבור לקוח שנוסע 17 אלף ק"מ בשנה, ובהנחה שהצריכה בפועל גבוהה מזו הרשמית (12 ק"מ לליטר), התשלום עבור דלק יגיע ל-10,300 שקל בשנה. מנגד, מי שייבחר לשלם לבטר-פלייס 65 אגורות לק"מ וייסע מרחק זהה, ישלם 11,050 שקל בשנה.

 

מחירה של רנו פלואנס החשמלית אינו שונה מזה של מרבית המכוניות המשפחתיות הנמכרות כיום בישראל. המחיר הבסיסי של הפלואנס הוא כ-121 אלף שקל, לעומת 123 אלף לפורד פוקוס (גרסת סדאן), ו-122 אלף ליונדאי i30 החדשה. עם זאת, מי שמעוניין להוזיל את עלויות הדלק, יכול לבחור בגרסאות ידניות של מכוניות משפחתיות, שיפחיתו גם את מחיר הרכישה. למשל, יונדאי מציעה גרסה ידנית ל-i30 ב-100 אלף שקל, וגרסה ידנית של הפוקוס נמכרת ב-108 אלף שקל. 

 

יש לציין כי מחירה של הפלואנס החשמלית אינו כולל את הסוללה, ועלותה מגולמת בדמי המנוי החודשיים. לקוחות שיירצו לרכוש את הסוללה, ידרשו לשלם לבטר-פלייס סכום נוסף של 77 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שי אגסי, מנכ"ל בטר-פלייס
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים