שתף קטע נבחר

מבאר-שבע לתל-אביב ב-55 דקות

משרד התחבורה ורכבת ישראל השיקו היום (א') את הקו המהיר מבאר-שבע לתל-אביב, שאמור לקצר משמעותית את זמן הנסיעה. "אנחנו יכולים להתגאות בזה שאנחנו מחברים סוף-סוף את הפריפריה למרכז", הצהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו

הדרך לבאר-שבע התקצרה. במעמד שר התחבורה, ישראל כץ, וראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', נחנך הבוקר (א') קו הרכבת המשודרג בין תל-אביב ובאר-שבע. ברכבת ישראל אומרים כי הקו החדש יקצר משמעותית את זמן הנסיעה, משעה ורבע לכ-55 דקות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לאירוע בישיבת הממשלה השבועית, ואמר כי "אנחנו בהחלט יכולים להתגאות בזה שאנחנו מחברים סוף-סוף את הפריפריה למרכז, ולדבר הזה יש השלכות עצומות".

 

 

 

בשדרוג הקו בין תל-אביב ובאר-שבע הושקעו כ-2.8 מיליארד שקל, ובמסגרתו הוקמו גשרים, מעברים חקלאיים ו-19 הפרדות מפלסיות, ושודרגו התחנות בבאר-שבע, קריית-גת ורמלה. שר התחבורה כץ אמר היום כי "שדרוג הקו ירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של תושבי הדרום, ויעלה את ערך הנדל"ן בישובים הסמוכים לתוואי הרכבת". השר כץ הוסיף כי בשבועות הקרובים תחל הרכבת מבאר-שבע לפעול 24 שעות ביממה, וכן תתווסף עצירה בתחנה בשדה התעופה בן-גוריון. 

 

שדרוג הקו, שכלל את הכפלת המסילה בקטע באורך של כ-87 ק"מ, החל כבר ב-2004 ופתיחתו לנסיעת הרכבת נדחתה כמה פעמים. במהלך העבודות נסגר הקו כולו לתקופות ממושכות, וגרם לפגיעה בשירותי התחבורה מהדרום למרכז. תושבים באיזור הדרום התלוננו פעמים רבות על הסגירות התכופות של הקו, אך ברכבת ישראל הסבירו כי הכפלתו יכולה להתבצע רק כאשר שירות הרכבות מופסק לחלוטין.

 

יש לציין כי קיצור זמן הנסיעה ל-55 דקות מתייחס לנסיעה בין תחנות באר-שבע צפון (האוניברסיטה) וההגנה בתל-אביב. זמן הנסיעה בין תחנת באר-שבע מרכז ותחנת השלום בתל-אביב עומד על 70 דקות, לעומת 80 עד 90 דקות לפני שדרוג הקו.

 

רן בוקר ואטילה שומפלבי סייעו בהכנת הכתבה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פלאש 90
ראש הממשלה: "השלכות עצומות"
צילום: פלאש 90
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים