שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

קיה סורנטו במבחן: להיראות עם, להיות בלי

רכב הפנאי הגדול של קיה מוצע כעת בגרסה מוזלת, שתחסוך לכם עשרות אלפי שקלים במחיר ויתור על יכולת שטח ואבזור. האם זה באמת משתלם?

  • שנת השקה: 2009
  • קטגוריה: רכבי פנאי/מיניוואנים
  • מתחרים עיקריים: יונדאי סנטה פה/פורד S-מקס, קיה קרניבל
  • מחיר התחלתי: 188 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 188 אלף שקל

 

1. תא נוסעים ותפעול

בדומה ליתר גרסאות הסורנטו, המשווק אצלנו כשלוש שנים, גם הגרסה שהגיעה למבחן ("אורבן") מציעה מקום לשבעה נוסעים. המרווח טוב ליושבים בשתי השורות הראשונות, אך בשלישית יוכלו לשבת רק ילדים קטנים. גילו ניכר באיכות החומרים בתא הנוסעים, אשר חלקם בעלי תחושה פשוטה וזולה. עם זאת, איכות ההרכבה טובה מאוד, וכך גם הנדסת האנוש. בדומה לדגמי קיה אחרים - מערכת השמע לא קריאה בתנאי תאורה מסוימים. תא המטען קטן ולא מאוד שימושי כאשר המושבים האחוריים בשימוש. מנגנון קיפול המושבים בספסל המרכזי נוח, והגישה לספסל האחורי טובה.

איכות החומרים לא מרשימה, אבל ההרכבה טובה וכך גם המרווח לחמישה נוסעים (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
איכות החומרים לא מרשימה, אבל ההרכבה טובה וכך גם המרווח לחמישה נוסעים(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

הסורנטו אינו רכב נוח לנסיעה. מחד הוא נוקשה על מהמורות אספלט קטנות, מאידך הוא מתנדנד יותר מדי על שיבושים גדולים יותר, חווית הנסיעה אותה הוא מספק אם כך, אינה נעימה. זה בולט בתוך העיר, אך גם נסיעות ארוכות עשויות לעייף - בדומה אגב למרבית חברי קטגוריית הפנאי. בהקשר זה ראוי לציין כי מיניוואנים "טהורים" בגודל דומה, יציעו נוחות נסיעה טובה משמעותית. לסורנטו היגוי קל (מדי), הדורש עבודת ידיים אינטנסיבית מהרצוי.

 

הסיבה לחוסר שביעות הרצון מהתנהגות הסורנטו, נעוצה כנראה בעובדה כי מדובר בגרסת הנעה קדמית חסרת כל יכולת שטח ממשית, המכויילת באותו זמן לנהיגה גם בשטח. המרכב המוגבה מאפשר אמנם נסיעה נטולת-חשש יחסית על שבילים, אך בכך למעשה מסתיים יתרונו של הסורנטו על-פני מיניוואנים. הפגוש הקדמי עדיין נמוך מאוד, לצמיגים יכולת שטח מצומצמת ובקרת היציבות אינה מסייעת.

לסורנטו שנבחן הנעה קדמית - ויכולת השטח מצומצמת מאוד (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
לסורנטו שנבחן הנעה קדמית - ויכולת השטח מצומצמת מאוד(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

גרסת ההנעה הקדמית משווקת עם מנוע 2.4 ליטר, וכמו בסורנטו 4X4 הוא מפיק 174 כ"ס, ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. מדוב בשילוב פושר, ולא יותר מכך. המנוע אמנם שקט, אך ביצועיו נחותים בהשוואה למנועים מקבילים. תיבת ההילוכים מגיבה היטב ומעבירה הילוכים באופן חלק ונעים. וטוב שכך, שכן לעיתים קרובות נדרש "קיק דאון" (הורדת הילוך), כדי להאיץ באופן ראוי. במסלול המדמה תנאי אמת נינוחים נרשמה תצרוכת הדלק בינונית של 8.2 קמ"ל.

המנוע שקט ותיבת ההילוכים יעילה. הביצועים פושרים ותצרוכת הדלק גבוהה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המנוע שקט ותיבת ההילוכים יעילה. הביצועים פושרים ותצרוכת הדלק גבוהה(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

רכבי פנאי כבדים וגבוהים בדרך כלל אינם מציעים יכולת דינמית טובה, והסורנטו אינו שונה. רמת אחיזה נמוכה, היגוי קל מדי עם שטח מת במרכז וזוויות הגלגול בולטות, מערערים את בטחון הנהג ומחייבים קצב תנועה איטי וזהירות גדולה יותר בהשוואה למיניוואן או רכב נוסעים אחר. כושר הבלימה טוב, אך מחייב רגל ימין נחושה כדי לקבל עוצמת בלימה מספקת. הסורנטו מצויד בשש כריות אוויר ובבקרת יציבות אלקטרונית. במבחן הבטיחות הפאסיבית שביצע ה-Euro NCAP, הוא זכה לציון המרבי של חמישה כוכבים.

הבטיחות הפאסיבית טובה, היכולת הדינמית לא ()
הבטיחות הפאסיבית טובה, היכולת הדינמית לא

 

5. אבזור ומחיר

תמורת 188 אלף שקל - 42 אלף פחות מסורנטו 4X4 - תקבלו אבזור סביר ביחס לקטגוריה ולמיניוואנים בגודל דומה: מערכת מולטימדיה עם חיבורי AUX ו-USB, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים גם ליושבים בשורה השנייה והשלישית וחיישני נסיעה לאחור. בהשוואה לגרסת ההנעה הכפולה היקרה יותר, נדרש נהג ה"אורבן" לוותר על הנעה כפולה, חלון גג, מושב נהג חשמלי, תאורת לד אחורית וספויילר. בסך הכל, החסכון במחיר משתלם, והתמורה של ה"אורבן" טובה ביחס לרכבי פנאי.

התמורה למחיר טובה ביחס לקטגוריה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
התמורה למחיר טובה ביחס לקטגוריה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מחיר, מרווח (לחמישה), איכות הרכבה

- כלל לא לשטח, נוחות, התנהגות, ביצועים

 

ולבסוף: הסורנטו מציע תמורה מעניינת למי שזקוק לשבעה מקומות ישיבה, לא רוצה מיניוואן ומעוניין בעיצוב "שטח". אבל כך פחות או יותר הגדרנו את הלקוח האידיאלי, וגם היחיד שעבורו מדובר ברכישה כדאית ומעניינת. שכן מלבד עיצוב שעשוי לקסום למעריכי הפוזה הייחודית, אין סיבה אחרת לבחור בו על-פני אלטרנטיבות עדיפות. שכן בניכוי אותה פוזת-שטח, אנחנו נותרים עם רכב גדול להובלת חמישה נוסעים בנוחות, או שבעה בעת הצורך. ושם יש לנו למשל את פורד S-מקס המצוין שיעניק נוחות, יכולת ואיכות גבוהים יותר.

קיה סורנטו
קיה סורנטו
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 2.4 ליטר / בנזין
הספק מרבי 174 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 23 קג"מ ב-3,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית עם שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
אורך 468.5 ס"מ
רוחב 188.5 ס"מ
גובה 175.5 ס"מ
בסיס גלגלים 270 ס"מ
משקל

1,765 ק"ג

נפח תא מטען 258 ליטר
100-0 קמ"ש 11.1 שניות
מהירות מרבית 186 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11.6 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 8.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 209 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 14
מחיר לגרסה שנבחנה 188 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP


פורסם לראשונה 28/07/2012 21:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיה סורנטו אורבן
צילום: רועי צוקרמן
רכב פנאי לשבעה
צילום: רועי צוקרמן
איכות ההרכבה טובה מאוד
צילום: רועי צוקרמן
איכות החומרים בינונית
צילום: רועי צוקרמן
קיפול המושבים נוח
צילום: רועי צוקרמן
המרווח טוב לחמישה, הגישה לאחור נוחה אך המרווח שם מצומצם
צילום: רועי צוקרמן
מזגן מפוצל גם ליושבים בשתי השורות האחוריות
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים