שתף קטע נבחר

לקסוס משדרגת את מכונית הפאר, אצלנו השנה

לקסוס חשפה בלוס אנג'לס את ה-LS החדשה, שמבוססת על פלטפורמת קודמתה אך עברה שורה של שדרוגים - ותוצע לראשונה גם בגרסה ספורטיבית. בישראל בסוף השנה

לקסוס משדרגת את ה-LS, מכונית הפאר שממוצבת בצמרת היצע הדגמים שלה. ה-LS החדשה מתבססת על אותה פלטפורמה כמו הדור הקודם, אך תציע עיצוב מעודכן, לצד שורה של שיפורים ושדרוגים. היצע המנועים נותר ללא שינוי משמעותי, אך מנגד תוצע מעתה גרסה ספורטיבית - לראשונה בתולדות הדגם. מחברת יוניון מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, נמסר ל-ynet כי ה-LS החדשה תגיע לישראל בסוף השנה.

 

 

לקסוס LS החדשה. בתמונה העליונה: ה-F-Sport ()
לקסוס LS החדשה. בתמונה העליונה: ה-F-Sport

 

ה-LS המחודשת שואבת את העיצוב שלה מהדור הנוכחי של ה-GS, מה שאומר כי היא מקבלת את סבכת לקסוס החדשה והאגרסיבית שנעה ממכסה המנוע ועד לתחתית הפגוש הקדמי. לראשונה בתולדות הדגם, היא מוצעת גם בגרסת F-Sport, המתאפיינת בשיפורי התנהגות כביש ובהבדלי עיצוב (חישוקי גלגלים ופגושים שונים, למשל).

 

ה-LS נותרה מכונית גדולה, שתוצע בשני אורכים: הגרסה הרגילה תציג אורך של 508 ס"מ (2+), וממדי רוחב (187 ס"מ), גובה (148) ובסיס גלגלים (297 ס"מ) שלא השתנו בהשוואה לדור היוצא. הגרסה הארוכה זהה ברוחב ובגובה, אך ארוכה יותר בבסיס הגלגלים (309 ס"מ, כמו בעבר) ובאורך הכללי (521 ס"מ, 3+).

 

זו גרסת הכלאיים, LS 600h ()
זו גרסת הכלאיים, LS 600h

 

מתחת למכסה המנוע, לקסוס תציע בשלב ראשון שתי גרסאות: ה-LS 460 מצוידת במנוע V8 בנפח 4.6 ליטר, שמספק 386 כ"ס ו-50.9 קג"מ, ומאיץ את המכונית הגדולה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 5.4 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-210 קמ"ש, ותצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 8.0 קמ"ל בתקן האמריקאי. לגרסה זו תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, והיא תוצע בארה"ב עם הנעה אחורית או כפולה. בישראל לדגם זה תהיה הנעה אחורית בלבד.

 

גרסה שנייה היא ה-LS 600h, עם הנעת כלאיים המשלבת מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר (389 כ"ס, 53.4 קג"מ), ומנוע חשמלי שמספק 221 כ"ס. מערכת זו משודכת לתיבה אוטומטית רציפה ולהנעה כפולה קבועה, ותאיץ את המכונית מעמידה ל-97 קמ"ש בתוך 5.5 שניות. גם כאן המהירות המרבית מוגבלת באמריקה ל-210 קמ"ש, הגבלה שעומדת על 250 קמ"ש בדגמים המשווקים אצלנו. תצרוכת הדלק בתקן ה-EPA האמריקאי עומדת על 8.5 קמ"ל בממוצע.

 

המושבים האחוריים הופכים לכורסה ()
המושבים האחוריים הופכים לכורסה

 

הגרסה הספורטיבית החדשה, F-Sport, תוצע רק בדגם ה-460. היא תכלול - מלבד שינויי העיצוב - מתלים מונמכים ב-10 מ"מ, מצב ספורט וספורט+ לתיבת ההילוכים, למתלים, דוושת המצערת ולהיגוי, חישוקי "19 ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.

 

(עוד) יותר שקטה

במסגרת העדכון שעוברת ה-LS, לקסוס מבטיחה שורה של שיפורים לחווית הנסיעה והנהיגה. בין היתר בוצעו שיפורים לקשיחות המבנית לטובת שיפור היכולת הדינמית, בידוד הרעשים וחווית הנהיגה. היעילות האווירודינמית שופרה, וה-LS תוצע עם אבזור מותרות עשיר מבעבר.

 

תא הנוסעים בגרסת ה-LS 600h ()
תא הנוסעים בגרסת ה-LS 600h

 

זה יכלול בין היתר: מושבים אחוריים ההופכים לכורסה, 10 כריות אוויר להגנה על הנוסעים, מערכת בטיחות שמזהה סיכון לתאונה ומסוגלת לבלום כדי למנוע אותה במצבים מסוימים או לצמצם חומרתה, ומערכת בקרת אקלים מתוחכמת. זו האחרונה שולטת לא רק על ארבעה אזורי קירור או חימום שונים, אלא גם על קירור וחימום המושבים וגלגל ההגה.

 

לקסוס לא מפרסמת בשלב זה מה יהיה מחיר ה-LS החדשה. עם זאת, ניתן להעריך כי מחירי הדגם לא ישתנו מהותית. בישראל עולה ה-LS הנוכחית החל מ-720 אלף שקל, והיא מוצעת כיום בגרסה רגילה או ארוכה, וגם בגרסת הכלאיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לקסוס LS בגרסת F-Sport
תא הנוסעים. עוד יותר שקט
וגם יותר מאובזר
מבוססת על פלטפורמת קודמתה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים