שתף קטע נבחר

הפתעה על הפסים: יו"ר הרכבת הודח מתפקידו

למרות שזכה להערכה רבה על תפקודו כממלא מקום יו"ר רכבת ישראל, באחת התקופות הקשות בתולדותיה, הודח היום (ג') אורי יוגב מתפקידו. את מקומו ימלא דורון וייס, לשעבר בכיר בשב"כ

הוריד אותו מהפסים. שר התחבורה, ישראל כץ, החליט היום (ג') במפתיע להדיח את אורי יוגב, המכהן כממלא מקום יו"ר רכבת ישראל מתחילת 2011. יוגב, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זוכה להערכה רבה בתחום התחבורה, בין השאר הודות לתפקידו המרכזי בקידום תוכנית "נתיבי ישראל" - תוכנית להרחבת רשת הרכבות. את יוגב יחליף דורון וייס, המכהן כחבר דירקטוריון ברכבת, ושירת בעבר בתפקידים בכירים בשב"כ.

 

  • למדור האופניים החדש של ynet

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

אורי יוגב: "אני חושב שנעשו שינויים דרמטיים וחיוביים בחברה" (צילום: דודי ועקנין) (צילום: דודי ועקנין)
אורי יוגב: "אני חושב שנעשו שינויים דרמטיים וחיוביים בחברה"(צילום: דודי ועקנין)

 

עם פרסום ההודעה אודות מינוי וייס לתפקיד יו"ר הרכבת, אמר השר כץ כי "שיתוף פעולה בין יו"ר הדירקטוריון החדש ומנכ"ל הרכבת, יאפשר לחברה להמשיך את תנופת הפיתוח ולשנות את רמת השירות והבטיחות שלה". יש לציין כי מינויו של וייס דורש את אישור הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות.

 

אורי יוגב הגיב להודעת השר כץ בממלכתיות, ואמר כי "הגעתי לרכבת לפני למעלה משנתיים לבקשת ראש הממשלה, על-מנת לסייע לחברה להפוך לגוף תחבורה חזק ויעיל, המתפקד בצורה מיטבית. את עבודתי בחברה התחלתי על-רקע משבר קשה, ואני חושב שנעשו שינויים דרמטיים וחיוביים בחברה".

 

"למרות השר, לא בזכותו"

בשיחות עם ynet, אומרים היום מקורות המקורבים לרכבת כי מערכת היחסים בין כץ ויוגב התערערה לפני תקופה ארוכה, והידרדרה משמעותית בעקבות תמיכת שר התחבורה בהסכם שנחתם בין ההסתדרות והנהלת החברה, ואשר נועד לסיים סכסוך עבודה ממושך. לדברי המקורות, יוגב ניסה להוביל קו נוקשה במשא ומתן מול ועד עובדי הרכבת, ותמך בהעברת עבודות התחזוקה במאות קרונות חדשים לידי היצרנית.

 

בסופו של דבר הוחלט כי עבודות התחזוקה ישארו באחריות עובדי רכבת ישראל, ורבים בענף התחבורה טוענים עד היום כי ההסכם היווה הישג עבור הוועד וסימן כניעה מצד שר התחבורה והנהלת החברה. "היו בין השניים (יוגב וכץ, ש.ה) חילוקי דעות ערכיים ואתיים בנוגע לדרך ניהול הרכבת", מספר ל-ynet מקורב לחברה.

 

לדבריו, הניסיון של יוגב בעבודה מול משרדי הממשלה וועדי עובדים הייתה דווקא חיסרון, שכן כך נמנעה מהשר האפשרות להתערב בחלק מהתהליכים שהובילה הרכבת. "השיפור במצב של הרכבת בשנתיים האחרונות הושג למרות השר, ולא בזכותו", מסכם המקור.

 

ראוי לציין כי בדברים שאמר בעבר בראיון ל-ynet, דחה השר כץ את הטענות שהועלו נגד ההסכם שנחתם עם ההסתדרות. "הוועד מעולם לא היה חלש יותר", הבהיר שר התחבורה. "המנכ"ל הקודם (יצחק הראל) בא אלי, ואמר לי שהוא לא יכול להגיד לעובד להרים מברג. המצב הזה לא יקרה יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה: "להמשיך תנופת הפיתוח"
צילום: מוטי קמחי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים