שתף קטע נבחר

כך תגרום לציידי הראשים לירות עליך חץ

בשנים האחרונות תופסת תאוצה תופעת "ציידי הראשים" - מגייסים שתפקידם לאתר מועמדים מוכשרים בהיי-טק. מלבד איתור המועמד, תפקידו של צייד הראשים הוא לשכנע את אותם עובדים לעבור חברה. כיצד אתם יכולים לסייע לו לאתר אתכם?

האם גם אתה חולם שצייד ראשים יסמן את ראשך וישלח אליך "חץ", בדמות הזמנה לפגישה, אולם הדבר לא קורה? ייתכן מאוד כי אינך מסייע להם לאתר אותך.

 

כתבות נוספות בערוץ קריירה :

היום הראשון בהיי-טק - מרגיש כמו כיתה א'

כיצד פועלות חברות היי-טק שמתקשות לגייס?

הכירו את מקצועות העתיד בהיי-טק

 

במהלך השנים האחרונות, יותר ויותר עובדי עובדי היי-טק ניצודים על-ידי ציידי ראשים, גורמים שתפקידם לאתר מועמדים, המתפקדים כחברות השמה שמתמחות באיוש משרות בכירות או עובדים שנמצאים בעמדות מפתח קריטיות בארגון. מלבד איתור המועמד, מתפקידו של צייד הראשים הוא לשכנע את אותם עובדים לעבור לחברה אחרת - מבלי שהם עצמם שלחו קורות חיים או פנו לחברת ההשמה.

 

עלייה במספר העובדים ה"ניצודים"

תחום ציד הראשים התפתח מאוד בשנים האחרונות, אם בעבר הלא רחוק, החברות השתמשו בשיטת ציד ראשים רק בעבור גיוס מנכ"ל או סמנכ"ל, הרי שכיום, מאמצים רבים מושקעים גם על מנת לאתר עובדים מדרג בינוני, המתמחים בתחומים חמים כגון מתכנתי אייפון ואנדרואיד.

 

לאור התפתחות התחום והתבססותו ככלי איתור יעיל מאוד, חלה עליה בלתי מבוטלת במספר הפניות שמקבלים מועמדים בתפקידים מסוימים מציידי ראשים. כך למשל, מנתונים שנאספו, ניתן ללמוד כי בעל כישורים מתאימים שציידי ראשים כמהים לגייסו מקבל בממוצע כעשרים ושתיים פניות, עליה של 2 פניות משנה שעברה.

 

העלייה במספר הפניות שמוצעות ע"י ציידי הראשים אינה מקרית. מחלקות משאבי האנוש מגלות קושי רב לדלות מתוך המוני קורות חיים את המועמד עם הנתונים המתאימים, כאשר לעיתים מדובר על אלפים רבים מאוד של גיליונות קורות חיים אשר נשלחים לצורך איוש משרה נחשקת. ידיהן העמוסות של אנשי הצוות במחלקות משאבי האנוש הינה בעיה מהותית אשר ציידי הראשים מספקים לה פיתרון יעיל.

 

כך תשים עצמך מטרה לצייד

למרות המיומנות של ציידי הראשים, העובד שמעוניין כי יצודו אותו אינו יכול לשבת על הגדר ולהמתין, אלא עליו לעשות מספר פעולות אשר יגדילו את הסיכויים כי הדבר אכן יקרה. אמנם, ציידי הראשים מצוידים לא פעם "במידע מודיעיני" על עובדים חריגים ביכולותיהם אולם, כאמור, אין בכך די - עליך לסייע לגרום לדבר לקרות.

 

לפיכך, אם גם אתה חולם כי צייד הראשים יסמן את ראשך, עליך לפעול כך :

 

1. לינקאדין מהווה זירה בה ציידי הראשים נוהגים לפעול ולפיכך, על העובדים שמעוניינים להגדיל את סיכוייהם לאיתור על ידי צייד הראשים לעדכן את הפרופיל שלהם ברשת זו באופן תדיר.

 

2. חובה לשים דגש על ציון נתונים באופן מדויק, תוך שימוש במילות המפתח הנפוצות: מקצועות, מיקום, שפות, תפקידים וחברות.

 

3. פרטיות - כבודה במקומה מונח, אולם אם לא תגדירו נכון את ההרשאה לצפות בכרטיס, כפי שרבים עושים - דבר לא יקרה. עליכם להקפיד כי הגדרות החשבון ברשת כוללות הרשאה לפנות למועמד במייל, אף למי שאינו חבר מדרגה ראשונה.

 

4. בחנו כיצד נראה הפרופיל שלכם לאדם שאינו נמנה על חבריכם. ניתן לעשות זאת דרך בחינת ה-public profile או דרך גוגל, תוך רישום שמכם המלא והמילה linkedink. יש מגייסים המחפשים פרופילים דרך גוגל ולא ישירות דרך לינקדאין.

 

5. דאגו לתחזק את הפרופילים שלכם ולענות לפניות. היו סבלניים לפניות כלליות, ושימרו על נימוס. אין זו חוצפה לבקש פרטים נוספים, אך זכרו כי לצורך יצירת קשר והנעת התהליך, עליכם לספק למגייס פרטים נוספים אודותיכם.

 

כיצד צדים מנכ"ל?

כאשר מדובר על צייד עובדים בכירים מאוד, כגון מנכ"ל או גורמים שמשתייכים לשדרת הניהול העליונה (סמנכ"לי כספים ופיתוח), התהליך מתבצע באופן שונה לחלוטין מהאופן שבו נצודים עובדים בדרגים זוטרים ובינוניים.

 

באיוש משרות אלו, התהליך מאופיין "כתפירת חליפה המתאימה למידותיהם הגדולות". לפיכך, בשלב הראשון ועוד קודם לפנייה אל אותו מועמד, פונה ציד הראשים לחברה, על מנת להבין ראשית כל האם יש להם רצון "לסמן את ראשו" , וזאת בניגוד לאופן בו מתנהל צייד עובדים מדרג זוטר ובינוני, שם אין הכרח על פי רוב לקבל קודם לכן את אישורה המוקדם של החברה המגייסת.

 

לאחר שניתן האור הירוק, תהליך הצייד או הפיתוי נעשה באמצעות "זריקת חכה" לעברו עם שלושה קרסים, שמתואמים למידותיו ולאפיונו של המועמד. בשלב הראשון, בוחנים את האתגרים המקצועיים שצריך להציב בפניו שיהוו מניע למעבר. לאחר מכן, מנתחים את מכלול התפקידים שהוא מילא ובשלב השלישי, תופרים עבורו חבילת תגמול שכר.

 

המדובר על צייד שונה, מדויק הרבה יותר שכולל תחקיר מקדים, ארוך ומפורט ובכללו גם בחינת הופעותיו של המועמד בתקשורת, שליפת נתונים ממאגרי מידע וביצוע תחקירים של הסובבים אותו.

 

הכותבת היא מנהלת גיוס בחברת We R Hunting מקבוצת רילוקיישן ג'ובס

 

 


פורסם לראשונה 10/08/2012 20:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים