שתף קטע נבחר

פולקסווגן בדרך למקום ראשון, סיאט מעכבת אותה

החטיבה הספרדית של פולקסווגן ממשיכה להפסיד, ומונעת מהקונצרן הגרמני לעקוף את טויוטה בדרך למקום הראשון בדירוג היצרניות הגדולות בעולם

פולקסווגן הציבה יעד שאפתני: להפוך ליצרנית הרכב הגדולה בעולם עד שנת 2018. כדי לעשות את, תיאלץ לעקוף בדרך את ג'נרל מוטורס וטויוטה, שחזרה השנה למעמד יצרנית הרכב הגדולה ביותר. אלא שבדרך ליעד ניצבת בעיה אחת מרכזית: סיאט. חטיבת הרכב הספרדית של פולקסווגן, שנרכשה מפיאט בשנות ה-80, מפסידה כסף בעקביות.

 

  • למדור האופניים החדש של ynet

 

סיאט. לא מביאה נחת לפולקסווגן ()
סיאט. לא מביאה נחת לפולקסווגן

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

מאז שנת 2008, צברה סיאט הפסדים בגובה של מיליארד יורו (כחמישה מיליארד שקל), ובעשור האחרון הרוויח המותג כסף רק בשנה אחת. כל זאת בזמן שיתר מותגי הקונצרן הגרמני משגשגים, ופולקסווגן מצליחה אפילו להרוויח באירופה, למרות המשבר הכלכלי שם. סיאט סובלת במיוחד בגלל המשבר בספרד, ומכירותיה מציגות ירידה עקבית מדי חודש במשך שנתיים.

 

"סיאט היא הכבשה השחורה הבלתי-מעורערת של משפחת פולקסווגן", כך על-פי פרדיננד דודנהופר מהמרכז לחקר הרכב באוניברסיטת דויזברג-אסן ובכיר לשעבר בקונצרן PSA (פיז'ו סיטרואן). "זה יהיה הגיוני יותר כלכלית לסגור את המותג ולהשתמש במפעליו למותגים אחרים של הקבוצה. סקודה מיוצגת באותן קטגוריות, ומהווה מותג רב-מכר אמין יותר. למה לטרוח ולשמור על סיאט?".

 

מנכ"ל פולקסווגן בעבר, פרדיננד פייך, שעומד כיום בראש הדירקטוריון של הקונצרן, התייחס בספר אוטוביוגרפי שפרסם בשנת 2002 בדיוק לאותה בעיה. "היו לנו רק שלוש אפשרויות: להעלים את מותג סיאט, לסגור חצי מהמפעלים או לפטר חצי מהעובדים". פולקסווגן בחרה באותה תקופה לצמצם משמעותית את כוח האדם.

 

יצרנית הרכב הגרמנית רכשה את סיאט בשנת 1986, בכדי לקבל דריסת רגל בשוק הרכב הספרדי, שבאותם ימים צמח במהירות. אלא שמאז היא נאבקת במשך שנים בהפסדים גבוהים, ובכושר ייצור גבוה מהנדרש במפעלי סיאט. פס הייצור המרכזי של המותג, במארטורל, מסוגל לייצר 500 אלף מכוניות בשנה - אך הייצור בו ירד בשנת 2010 ל-345 אלף יחידות בלבד.

 

לפני שנתיים, פולקסווגן ביצעה מהלך קיצוצים והתייעלות נוסף בסיאט, שכלל גם את העברת הייצור של אודי Q3 למארטורל. זאת בנוסף לארבעה דגמי סיאט שמיוצרים במפעל. למרות הצרות, בפולקסווגן נערכים בימים אלה להשקתן של מכוניות סיאט חדשות - בהן דורות חדשים לליאון ולטולידו, ונראה כי עדיין לא הרימו ידיים בנוגע למותג, שאף הושק לאחרונה בסין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים