שתף קטע נבחר

כחול לבן חינם לתל-אביבים: "יתפסו לנו חניות"

התגובות חלוקות להחלטה לאפשר לתושבים לחנות בחינם בכל חלקי העיר. "לא תמיד יש איפה לחנות", מזכיר בן ולירון חוששת שיתפסו לה את החניה. תושבי גבעתיים שיצטרכו לשלם יותר מתוסכלים: "יוזמה יפה, אבל מבאס שמעלים לאחרים"

החל מהבוקר (יום ד') יוכלו תושבי תל אביב לחנות בכחול-לבן בכל חלקי העיר בחינם עד השעה 17:00, במקום לשלם 70 אגורות לשעה. מי שלא גר בתל-אביב יצטרך להתרגל לעלייה בתעריף החניה - 6 שקלים לשעה במקום 5.3.

 

עוד בערוץ החדשות:

בכיר בביטוח לאומי: הכסף הולך לאלפיון העליון

חוף המריבה באשדוד: הדתיים לא רוצים קשר עין

 

ליאת טולדנו (28), שמתגוררת בעיר הסמוכה גבעתיים, תיאלץ מעתה לשלם יותר על החניה בתל-אביב. "זה מקומם", אמרה ל-ynet, "יש בעיית חניה וצריך למצוא פתרון, אבל לא דרך העלאת מחירים. זאת שיטה של המדינה שכל פעם שצריך למצוא פתרון, מעלים מחירים".

 

גם אמי דרנג שמתגוררת בגבעתיים לא מרוצה, אבל מודה ש"מצד שני זה עדיף על חניונים ומי שמגיע לבלות בעיר גם ככה יוציא כסף. חבל שזה שוב על גב האזרחים, אבל אני מעדיפה לשלם יותר על חניה מלגור בתוך העיר ולשלם הרבה על שכר דירה".

 

"יוזמה יפה". מי אמר שיש מצוקת חניה? (צילום: שלומי כהן) (צילום: שלומי כהן)
"יוזמה יפה". מי אמר שיש מצוקת חניה?(צילום: שלומי כהן)

 

השינוי ייכנס לתוקף ב-9:00 והוא לא יחול במקומות ובמועדים שבהם נקבעו הסדרי חניה מועדפת לדיירי האזור. מהשעה 17:00 בערב עד 9:00 בבוקר (או במהלך כל שעות היממה ברחובות המוגדרים לכך), תותר חניה רק לתושבים בעלי תו חניה אזורי מתאים.

 

בקרב תושבי תל-אביב, הדעות חלוקות. "בסך הכול זו נראית לי יוזמה יפה", אמרה נועה ונה, בת 28. "זה נכון שמבאס שמעלים לאחרים, אבל אין מקומות רבים לתושבי העיר לחנות". בן סולימני, בן 56, נשמע נלהב יותר: "סוף סוף משהו אנושי למען התושבים, למרות שאני אישית מקפיד על הליכה ברגל. צעד אחד לאנושות וצעד קטן לתושבי תל-אביב".


אבל תושבים אחרים בעיר ללא הפסקה מזכירים שההסדר החדש לא פותר את מצוקת החניה האמיתית בעיר. "הבעיה היא שלא תמיד יש לך איפה לחנות", אומר צח שבתאי, בן 29. "שיעשו עוד מקומות חניה".

 

העירייה: נותנים תעדוף ברור לתושבים 

לירון קוחנסקי מודאגת מדבר אחר. "עכשיו תהיה לי בעיה לחנות ליד הבית שלי", היא אומרת, "כי עכשיו אם תושב הצפון הישן ירצה לחנות במרכז, הוא לא יהסס לקחת את האוטו - ויכול להיות שהוא יתפוס את החניות באזור שלי".

  

דן הורוביץ, בן 30, מצביע על בעיה כואבת אחרת: "עד שלא

תהיה תחבורה ציבורית נורמלית מחוץ לתל-אביב, מי שגר מחוץ לעיר אוכל אותה. התחבורה הציבורית היא על הפנים". תושב אחר מחה על העלאת המחירים לתושבים מבחוץ: "זה לא הוגן, אנשים באים לבקר פה. לכל תושב כמוני ישנם חברים שבאים לבקר מחוץ לעיר וזו אפליה".

 

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה כי "שינוי הסדרי החניה בעיר נועד לשרת את טובתם של כלל תושבי העיר במידה שווה, ללא כל הבחנה ביניהם. העירייה אכן נותנת תעדוף ברור לתושביה על פני המבקרים בה, תוך שהיא מעודדת הגעה לעיר ונסיעה בה על ידי התחבורה הציבורית ורכבים דו גלגליים, כגון אופניים. לשם כך סללה יותר מ-100 ק"מ של שבילי אופניים המחברים בין כל חלקי העיר". 

 

"השינוי בהסדרי החניה אינו משפיע לכאן או לכאן על הקריטריונים או על תהליך קבלת התו בכל צורה שהיא. יתרה מכך, סטודנטים הזכאים לקבלת התו יוכלו אף הם ליהנות מעתה מחניה חינם בכל העיר במקומות שהוגדרו, דבר שיקל עליהם כלכלית באופן משמעותי", נמסר מהעירייה.


פורסם לראשונה 14/08/2012 23:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשורה לתל-אביבים? חניה בתל-אביב
מומלצים