שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

MG 350 במבחן: סינית מהודרת, אך מיותרת

MG הסינית מציעה לרוכש הרכב המקומי מכונית שנראית לא רע, עם תא נוסעים סופר-מאובזר ותג-מחיר של משפחתית זולה. האם זה מאפשר לה להתחרות בתוצרת יפן, קוריאה ואירופה. התשובה חד-משמעית

  • שנת השקה: 2010
  • קטגוריה: משפחתיות-קומפקטיות
  • מתחרות עיקריות: יונדאי i35, טויוטה קורולה, מאזדה 3, פורד פוקוס
  • מחיר התחלתי: 115 אלף שקל
  • מחיר לרכב במבחן: 115 אלף שקל

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של ה-350 יגרום לכם כנראה לפעור פה בתדהמה. אילו מדובר היה ברכב אירופי עם יומרה יוקרתית, הייתה ללא ספק מופתעים לטובה. כשמדובר ברכב המגיע מסין, הנלחמת עדיין לנער את תדמית הזול-פשוט-בסיסי-מתפרק, זו כבר סנסציה. איכות החומרים טובה כמעט ללא יוצא מהכלל, ההרכבה מרשימה והמראה - אפשר לוותר על דמוי העץ להבא - מעורר לא פחות מהתפעלות. חבל רק שפה ושם התגנבו מתגים בעלי תחושה זולה. זה כנראה לא יקרה בעתיד.

 

 

אך הנדסת האנוש רחוקה מלהיות מושלמת. צג המולטימדיה-מגע הגדול מרשים, מפורט ונוח אמנם לתפעול, אך רק בתנאי תאורה מסויימים, שכן הוא קריא-בקושי באור יום. יש ריבוי מתגים שלא-לצורך, חלקם לא נוח לשימוש - כמו מחשב הדרך. תא המטען - גדול ונוח בהחלט - נפתח רק מבפנים. חשוב עוד יותר מבחינה בטיחותית - בורר ההילוכים מאפשר מעבר מהילוך קדמי לאחורי ולחניה וחוזר חלילה, גם ללא שימוש בבלם. חסרונה של נצרת בטיחות שתמנע תזוזה שגויה, מהווה פגם בטיחותי משמעותי מבחינתנו.

 

המרווח לנוסעים ממוצע עד טוב. מרווח הראש-רגליים-כתפיים מלפנים יספק גם גבוהים. אך למרות כיוון חשמלי למושבים(!), קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה. בין היתר עקב גלגל הגה שאינו מתכוונן כלל לעומק, ומציע לגבוהי קומה כיוון גובה שנע בין "נמוך" ל"נמוך מדי".

 

המושבים מצופים עור(!) אמנם, אך אינם מספקים תמיכה הולמת לגב התחתון ואינם נוחים לאורך זמן. הספסל מאחור מציע אמנם מרווח כתפיים וראש סבירים, אך הוא מוגבל לשניים בלבד עקב מרכז בולט מדי, וגבשושית-ציר-הינע ענקית ומיותרת. 

האיכות בתא הנוסעים טובה בדרך כלל, תנוחת הנהיגה לא (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
האיכות בתא הנוסעים טובה בדרך כלל, תנוחת הנהיגה לא(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים אינו טוב. כמעט בכל מהירות - למעט שיוט נינוח על כביש סלול היטב - נתקלנו בבעיה. למרות שיכוך רך המייצר תנועה מיותרת לפנים-אחור בעת בלימה-האצה ולצדדים בעת פניה, בכביש משובש עוברות חבטות לגב הנוסעים, וזעזועים מורגשים יותר מדי. לחבטות מלווים גם רעשי מתלים, בידוד לקוי של רעשי רוח, צמיגים ומנוע. בסך הכל, עבודת המתלים אינה מתאימה למכוניות מודרניות, ונמצאת בפער של ממש מול הסטנדרט, שלא להזכיר את הטובות בקבוצה. הראות לאחור אינה טובה, ומצלמת הנסיעה לאחור(!) אינה מסייעת בתמרוני חניה באור יום שכן התמונה אינה נראית על הצג. היגוי קל מסייע לכושר תמרון סביר בעיר, אך אינו מעורר ביטחון בנסיעה בינעירונית.

נוחות הנסיעה אינה מרשימה, במיוחד נוחות המושבים (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה אינה מרשימה, במיוחד נוחות המושבים(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

יחידת הכוח של ה-350, ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, אינה מוצלחת. היא משודכת לתיבת ארבעה הילוכים (נדירה בקטגוריה) בלבד,

ולא מציעה אפשרות לשימוש ידני. לתיבה תגובות מהוססות, אך להעלות הילוך היא דווקא ממהרת לעיתים ושלא לצורך, במטרה לחסוך בדלק. היא פוגמת כך ביכולת המנוע ובנוחות הנסיעה, תוך שהיא מחייבת הורדת הילוך ("קיק דאון") לעיתים תכופות, בעיקר מחוץ לעיר.

 

המנוע מעביר רעידות מיותרות ותמוהות לתא הנוסעים, בסרק אך אפילו בשיוט. הוא רועש מדי כמעט בכל מצב (בעיקר בהאצה) ומרגיש שאינו מצליח לשחרר את ההספק הרשמי - 105 כ"ס. נתוני תצרוכת הדלק במסלול עירוני-בין עירוני רגוע, המדמה תנאי אמת של משתמשי הרכב, היו מפתיעים מאד לרעה ביחס להספק המרבי, לנפח המנוע ולמשקל הרכב - 8.3 ק"מ לליטר, המדגישים מדוע ה-MG זכתה לתג רמת-זיהום גבוה מאד (קבוצה 12).

המנוע רועד, רועש, חלש ובזבזני בדלק (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המנוע רועד, רועש, חלש ובזבזני בדלק(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית היא נקודה כואבת. זה מתחיל בהיגוי קל וחסר כל התנגדות, המקשה לשמור קו פנייה נכון. זוויות הגלגול גדולות מהמקובל, ואחיזת הכביש בינונית ומטה. היציבות הכיוונית אינה טובה - למעט יציבות סבירה בבלימה. ואפרופו, דוושת הבלם מרגישה ספוגית, ופעולתה אינה אחידה ולא מעוררת ביטחון. עוצמת הבלימה? נמוכה משמעותית מהמקובל, ונדרשת לחיצה חזקה (מדי) כדי להאט כראוי. בסך הכל מדובר בחבילה דינמית-בטיחותית מיושנת, המזכירה מכוניות חדשות מתחילת שנות ה-90. ה-MG 350 משווקת עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות, אך לא נבחנה במבחן בטיחות אירופי בלתי-תלוי, למרות שהושקה לפני שנתיים.

היכולת הדינמית אינה טובה כלל, כך גם כושר הבלימה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
היכולת הדינמית אינה טובה כלל, כך גם כושר הבלימה(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

אבזור הוא משהו שלא יחסר לכם ב-MG, ואנחנו ערבים לכך. תמורת 115 אלף שקל (אמצע הסקאלה במחיר משפחתיות-זולות) תקבלו מכל טוב. מערכת מולטימדיה טובה מאד בהתקנה מקומית, עם ניווט לוויני מעולה ומצלמת נסיעה לאחור מצוינת, חיבור USB, בלוטות' וכבל לאייפוד-אייפון בתא הכפפות, בקרת אקלים נמרצת, מושבי עור (מתכוון חשמלית לנהג), איתות בנגיעה, חלון חשמלי בגג, וחישוקים קלים. למעשה, מדובר בחבילת אבזור מפוארת (וכנראה גם יקרה) יותר מכפי שתמצאו גם במכוניות השייכות לקטגריה או אף שתיים מעליה.

התמורה למחיר מצוינת, עם אבזור עשיר מהמקובל בקבוצה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
התמורה למחיר מצוינת, עם אבזור עשיר מהמקובל בקבוצה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ אבזור

- מנוע, התנהגות, בלמים, תצרוכת דלק

 

ולבסוף: אפשר להמר במידה גבוהה של ביטחון, כי ב"מבחן אולם התצוגה" תזכה ה-MG 350 די בקלות בכתר מצטיינת הקטגוריה. ואין לנו גם ספק כי יהיו גם מי שירכשו אותה מסיבה זו בלבד. היא אולי אינה הנאה ביותר בחבורה, אך תא הנוסעים שלה פשוט עמוס בכל טוב שניתן להעלות על הדעת. מבחינה זו מחקים הסינים את מהלך ההשתלטות של היפנים על שווקי הרכב בארץ ובעולם, עם אבזור סטנדרטי עשיר וסופר-אטרקטיבי.

 

אלא שעל הכביש מדובר במכונית בעייתית. נוחות הנסיעה גרועה עד בינונית, המנוע מרגיש ונשמע מיושן מאד, ומציג צריכת דלק מביכה. היכולת הדינמית-בטיחותית אינה עומדת בסטנדרט הקיים, ההיגוי וכושר הבלימה לקויים, ולא הזכרנו בעיות בטיחות משמעותיות כמו תפעול התיבה ללא משבת.

 

אין גם ספק כי לתג המחיר יש משמעות. הסרת כל הפינוקים - חלקם בהחלט מיותרים לדעתנו - מחבילת ה-350, עשויה הייתה (תיאורטית) להפוך אותה לזולה משמעותית. אלא שבמחיר זה, בו היא מרוחקת אלפי שקלים בודדים (במקרה הרע) מפסגת תוצרת תעשיית הרכב המודרנית, הסיפור שונה.

 

אין ספק כי תעשיית הרכב הסינית תציע בעתיד מכוניות טובות יותר, תוך שהיא לומדת מטעויותיה-שלה ומצמצמת את הפער מהמתחרים. שכן את המסלול שעברו היפנים לפני כ-40 שנה והקוריאנים לפני 20, עוברים הסינים כעת. ולא מעטים גורסים כי הסינים לומדים מהר יותר, ומתאימים עצמם ביתר קלות.

 

אלא שעד אז, ה-MG350 פשוט אינה משתלמת לרכישה. הן מול מתחרות טובות בהרבה (ופחות מאובזרות), והן בפני עצמה.

MG 350
MG 350
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.5 ליטר / בנזין
הספק מרבי 105 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 13.8 קג"מ ב-4,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 452 ס"מ
רוחב 179 ס"מ
גובה 149 ס"מ
בסיס גלגלים 265 ס"מ
משקל 1,280 ק"ג
נפח תא מטען 460 ליטר
100-0 קמ"ש 12.5 שניות
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.5 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 8.3 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) אין נתון
קבוצת מיסוי ירוק 12
מחיר לגרסה שנבחנה 115,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
MG 350
צילום: רועי צוקרמן
מנוע 1.5 ליטר עם 105 כ"ס
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען גדול ונוח
צילום: רועי צוקרמן
המרווח סביר, אך המושבים לא נוחים
צילום: רועי צוקרמן
שפע אבזור מרשים במיוחד
צילום: רועי צוקרמן
היכולת הדינמית, המנוע והבלמים ירודים
צילום: רועי צוקרמן
לא מומלצת כאלטרנטיבה למשפחתיות
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים