מדענים מצאו באיטליה חרקים בני 230 מיליון שנה

החוקרים בדקו 70 אלף נטיפים של ענבר וגילו בתוך אחד מהם שתי קרדיות וחלק של זבוב שהשתמרו באופן כמעט מלא. מדען אמריקני: "התגלית תסייע להבין טוב יותר כיצד התפתחו החיים"

התגלית הבאה מזכירה את "פארק היורה" - אבל היא עתיקה יותר מהדינוזאורים שמתועדים בסרט הקולנוע: מדענים מצאו באיטליה כמה חרקים בני 230 מיליון שנה, שככל הנראה קפאו והשתמרו במלכודת החרקים העתיקה ביותר בעולם. שתי קרדיות (חרקים מיקרוסקופיים) וחלק של זבוב נלכדו בתוך ענבר (שרף מאובן), ועל פי המדענים הם עתיקים ב-100 מיליון שנה יותר מהשיא הקודם שנרשם לחרקים קדומים ומתוארכים לתקופת הטריאס.

עוד חדשות מהעולם :

בעבר נמצאו חרקים עתיקים יותר בתוך מאובנים, אבל החוקר דייויד גרימלדי מהמוזיאון האמריקני לתולדות הטבע בניו יורק אמר כי החרקים שהתגלו באיטליה השתמרו בצורה טובה יותר.

נלכדו במלכודת העתיקה בעולם. החרקים שהתגלו (צילום: AP) (צילום: AP)
נלכדו במלכודת העתיקה בעולם. החרקים שהתגלו(צילום: AP)

החוקרים מצאו את החרקים ה"תקועים" אחרי שבדקו כ-70 אלף נטיפים של ענבר בצפון-מזרח איטליה. בניגוד לזבוב שנמצא - שגודלו כגודל זבובים בני זמננו - גודלם של הקרדיות העתיקות כה קטן עד שלא ניתן לראות אותן בעין בלתי מזוינת.

התגלית הגדולה פורסמה הלילה (יום ג') בכתב העת המדעי "ידיעות האקדמיה הלאומית למדעים של ארצות הברית" (Proceedings of the National Academy of Sciences).

דרק בריגס, מנהל ממוזיאון אוניברסיטת ייל לתולדות הטבע שלא היה מעורב במחקר באיטליה, אמר כי התגלית מגרה את הדמיון והוסיף שהיא עשויה לסייע לחוקרים להבין טוב יותר כיצד התפתחו החיים על פני האדמה. כך דיווחה רשת "פוקס" האמריקנית.

קדמו לתקופת היורה. החרקים שנמצאו