שתף קטע נבחר

לראשונה: תואר שני עם תזה במכללות להוראה

המל"ג אישרה את המסלולים החדשים כדי לעודד המשך מחקרים לדוקטורט ולשפר את איכות ההוראה. התואר יוכר גם באוניברסיטאות?

בשורה לסטודנטים להוראה: המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה בשבוע שעבר לראשונה מסלולים לתואר שני מחקרי, עם תזה, גם במכללות לחינוך. עד כה התארים השניים במכללות להוראה לא כללו מחקר.

 

עוד בחדשות ynet

 

במל"ג מסבירים כי המהלך יביא לשדרוג והעלאת הרמה של תחום מערכת החינוך בישראל שכן פיתוח המחקר צפוי לשדרג את תוכניות הלימוד להוראה, לעודד סטודנטים להמשיך לדוקטורט וכן למשוך סגל מרצים איכותי לטובת המכללות לחינוך.

 

בנוסף, במל"ג סבורים כי התוכנית לתואר שני מחקרי תביא למצב שבו הסטודנטים, שמרביתם הם מורים בפועל במערכת החינוך, יוכלו לחקור את סביבת העבודה שלהם ובכך לתרום לצבירת ידע אקדמי חדש בתחום.

 

שר החינוך גדעון סער אמר לאחר הדיון במל"ג כי "יש חשיבות רבה לשדרוג המכללות להוראה, שדרוגן יאפשר לנו לשפר משמעותית את איכות ההוראה שהיא המפתח להצלחתה של מערכת החינוך".

 

ד"ר רבקה ודמני, חברת מל"ג וראש תכנון ופיתוח תוכניות לתואר שני במכללת סמינר הקיבוצים, אמרה כי האישור יתרום לשיפור איכות הסגל והסטודנטים במכללות ובסופו של דבר ישפר גם את סגל המורים ואת תוכניות הלימוד בבתי הספר. "האישור לתואר שני מחקרי יחייב את המכללות להוראה לשדרג את סגל המרצים, כך שכל אחת מהן תציג סגל פנימי איכותי יותר", הסבירה ד"ר ודמני.

 

"בנוסף, מפני שנושא המחקר בעבודת התזה ייגזר מתוך עבודתם המעשית של המורים בכיתות, הדבר יתרום לפיתוח מערכת ותוכניות ההוראה הלכה למעשה.

 כך שבסופו של דבר גם בתי הספר וגם המכללות להוראה ישודרגו".

 

נשיאת מכללת לוינסקי, פרופ' לאה קסן, הוסיפה כי הגישות החדשניות להוראה מבוססות על חקר עצמי של עבודת המורה, ולכן המחקר חייב להיות מובנה בתוך תפקיד המורה במאה - 21. "המורים היום שואפים להתקדם מבחינה אקדמית, והתזה פותחת את האופציה לתואר שלישי - מדובר בגורם חשוב לקידום מקצוע ההוראה. אני מקווה שהתזה שתבוצע על סטודנטים במכללות חינוך תוכר גם לצורך המשך לימודים לדוקטורט באוניברסיטאות, ושבשלב הבא, המכללות לחינוך גם הן יוכלו ללמד לקראת התואר השלישי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים