שתף קטע נבחר

פולקסווגן גולף החדשה נחשפה, אצלנו ב-2013

יצרנית הרכב הגדולה באירופה חשפה את המכונית החשובה ביותר שלה, ואחד משמות הדגם המצליחים בהיסטוריה: הגולף. אז מה התחדש במשפחתית הקומפקטית?

פולקסווגן לא חיכתה לתערוכת פריז - וחשפה את הגולף החדשה באירוע מיוחד בברלין. הדור השביעי למשפחתית הקומפקטית, מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בהיסטוריה אחרי טויוטה קורולה, מגיע רק ארבע שנים אחרי השקת הדור השישי - שהיה למעשה מתיחת פנים קלה של החמישי. פולקסווגן גולף החדשה תגיע לישראל בתחילת שנה הבאה, כך נמסר ל-ynet מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג.

 

 

הדור החדש עושה שימוש בפלטפורמה החדשה של פולקסווגן, שהופיעה לראשונה בתאומה היוקרתית של הגולף, אודי A3. שלא במפתיע, יצרנית הרכב האירופית הגדולה שמודאגת מהמשבר הכלכלי ביבשת, לא לוקחת סיכונים עם עיצוב המכונית. וכן, זה אומר שהדור השביעי דומה מאוד לקודמו, למרות שהשניים לא חולקים רכיבי עיצוב.

 

 

הדור החדש מפגין עם זאת שינוי קל בפרופורציות, עם מראה רחב ונמוך מבעבר. זה נובע כמובן גם מהשינוי במידות המרכב. הפלטפורמה החדשה איפשרה להציע מידות גדולות יותר, למרות שהרכב החדש לא ישקול יותר מקודמו. למעשה, הוא אף יהיה קל יותר בעד 100 ק"ג, זאת כחלק ממגמה בתעשיית הרכב להפחית את משקל המכוניות בכדי לחסוך בדלק.

 

הגולף החדשה מציגה אורך של 425.5 ס"מ (5.5+ מהדור הקודם), רוחב של 179 ס"מ (1+), גובה של 145 ס"מ (3-) ובסיס גלגלים שצמח בשישה ס"מ, ויעמוד כעת על 264 ס"מ. בפולקסווגן מבטיחים כי המידות הללו יאפשרו גם צמיחה במרווח בתא הנוסעים, כמו גם תא מטען שגדל ב-30 ליטר ל-380.

 

 

מנועים

מתחת למכסה המנוע, פולקסווגן תציע בשלב ראשון ארבע יחידות כוח מוכרות. הבסיסית ביותר תהיה בנפח 1.2 ליטר (85 כ"ס), אך מנוע חשוב יותר הוא ה-TSI בנפח 1.4 ליטר, כאן בגרסה מודרנית עם 140 כ"ס וניתוק צילינדרים כאשר הרכב ננהג בעדינות. תוספת הטכנולוגיה הזו, יחד עם מערכת עצור-סע, בלימה רגרנטיבית (אגירת אנרגיית הבלימה לשימוש מערכת החשמל) והחסכון במשקל, הובילו לשיפור משמעותי בתצרוכת הדלק.

 

זו תעמוד כעת על 20.4 קמ"ל עם תיבת שישה הילוכים ידנית, 20.8 עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. זאת בהשוואה ל-16.2 ק"מ לליטר בממוצע בגולף היוצאת עם מנוע 1.4 ליטר ו-122 כ"ס. בגרסת המצמד הכפול, התיבה תתנתק בגלישה כאשר הנהג לא לוחץ על דוושת המצערת, מה שיאפשר לכבות אוטומטית את המנוע ולחסוך בדלק. המנוע יונע חזרה ברגע שהנהג יחזיר את הרגל למצערת.

 

 

מנוע ה-1.4 החדש יאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.4 שניות ולמהירות מרבית של 212 קמ"ש. נתונים אלה זהים לשתי תיבות ההילוכים. היצע מנועי הגולף יושלם על-ידי מנועי דיזל - 1.6 ליטר עם 105 כ"ס, או 2.0 ליטר עם 150. שני המנועם יוצעו עם תיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמד. בהמשך פולקסווגן צפויה להציע מנועים נוספים, כמו גם גרסאות GTI ו-R חדשות.

 

אבזור

הדור החדש של הגולף יוצע עם תוספות אבזור רבות, מרביתן בתוספת תשלום. בין היתר ניתן למנות מערכת המזהה תאונה מתרחשת ובולמת עד למהירות של 10 קמ"ש. כל הגרסאות יוצעו עם הדיפרנציאל האלקטרוני שהיה עד היום רק ב-GTI, והאבזור יכלול גם מערכת להתראה מפני סטייה מנתיב שיכולה גם לתקן עצמאית את כיוון הנסיעה, היגוי עם יחס העברה משתנה (מהיר במהירות איטית כדי לסייע בחנייה וכבישים מפותלים מאוד, איטי בכביש ישר לשיפור היציבות).

 

 

ויש עוד: מערכת המחליפה אוטומטית בין אור דרך לאור מעבר כדי לא לסנוור מכוניות בנתיב הנגדי, מערכת שמזהה שלטים ומציגה אותם בלוח המחוונים, חנייה אוטומטית, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל של בין "5 ל-"8.

 

מפולקסווגן נמסר כי מחיר הגולף החדשה בגרמניה יהיה זהה לזה של הדגם היוצא, למרות תוספת האבזור. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, נמסר כי הדגם החדש יגיע אלינו בתחילת שנה הבאה. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירו בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים