שתף קטע נבחר
 

מיצובישי אאוטלנדר נטען בחשמל - בדרך אלינו

חברת כלמוביל תשווק בישראל רכב כלאיים נטען משקע החשמל, עם תצרוכת דלק מוצהרת של 61 ק"מ לליטר, וטווח נסיעה "נקי" של 55 ק"מ. בישראל באמצע 2013

מיצובישי תשווק בישראל רכב כלאיים נטען משקע החשמל, שיציע טווח נסיעה של 55 ק"מ בלי בנזין. הרכב - גרסת כלאיים מתקדמת של האאוטלנדר החדש, יגיע לשוק הישראלי באמצע שנה הבאה. זו תהיה מכונית כלאיים נטענת שנייה שתשווק בישראל, לאחר הפריוס פלאג-אין (Plug-in) האמורה לנחות כאן בחודשים הקרובים. מיצובישי תציג מלבד דגם זה בפריז גם את הגרסה האירופית של המיראז' (יורשת הקולט) ו-ASX מחודש (אאוטלנדר קצר), ושניהם יגיעו לישראל ב-2013.

 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV. עד 55 ק"מ בלי בנזין ()
מיצובישי אאוטלנדר PHEV. עד 55 ק"מ בלי בנזין

 

האאוטלנדר ה"ירוק" מכונה PHEV, ר"ת של Plug-in Hybrid Electric Vehicle (רכב כלאיים חשמלי-נטען). הוא מצויד במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המניע את הגלגלים הקדמיים, ושני מנועים חשמליים שיוצרים הנעה כפולה - אחד מלפנים עם 80 כ"ס (ו-14 קג"מ), ואחד מאחור בהספק דומה אך 19.9 קג"מ של מומנט. מיצובישי אינה מפרסמת נתון ההספק ומומנט מרביים של מנוע הבנזין, אך מציינת כי זה יספק 94 כ"ס כאשר ישמש כ"מטען" למצברים.

 

בכך יוכל נהג האאוטלנדר לבחור בין שלושה מצבי הנעה:

 

חשמלי מלא, עם טווח נסיעה מוצהר של 55 ק"מ, וזמן טעינה של 4.5 שעות (30 דקות בטעינה מלאה של 80% מהמצברים). במצב זה המנועים החשמליים נסמכים על מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 12 קילו-וואט שעה, ומתח מערכת של 300 וולט.

 

משולב, בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה ופועל כמחולל זרם (גנרטור) לטעינת מצברים - בדומה לוולט של שברולט. במצב זה יחידת הבעירה הפנימית לא תניע ישירות את הגלגלים, ותפעל בסל"ד נמוך, ממנו נגזר גם ההספק המרבי הצנוע.

 

בעיקר בנזין, בדומה למערכת הכלאיים של טויוטה פריוס, מנוע הבנזין יספק את עיקר האנרגיה ישירות לגלגלים, והמנועים החשמליים יסייעו לביצועים וחסכון בדלק - כל זאת בעיקר במהירויות נסיעה גבוהות. בסך הכל, במיצובישי מעריכים כי האאוטלנדר PHEV יציג תצרוכת דלק ממוצעת של 61 קמ"ל.

 

מבחינת עיצוב ומידות, הגרסה החדשה כמעט זהה לדגם הבנזין הרגיל. זה אומר כי האורך עומד על 465.5 ס"מ, הרוחב על 180 ס"מ, הגובה על 168 ס"מ ובסיס הגלגלים על 267. משקלו העצמי של הרכב גבוה למדי - 1,810 ק"ג, 110 ק"ג יותר מהאאוטלנדר הכבד ביותר כיום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מערכת הכלאיים הנטענת של מיצובישי
אאוטלנדר רגיל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים