שתף קטע נבחר

"הוא אגוז קשה לפיצוח": כך נשבר נהג הטרקטורון

התיעוד המצולם, ההכחשה הגורפת וההודאה שהגיעה אחרי 10 שעות חקירה. שבועיים אחרי תאונת הפגע וברח, שבה נפצעו שתי רצות, הודה יניב פיירובוסקין במעשה. הוא לא ידע שלו החזיק מעמד עוד כמה ימים, המשטרה הייתה חייבת לשחרר אותו

רגע אחרי תאונת הפגע וברח, שבמהלכה פגע בשתי רצות שהתאמנו בשדות גבעת ברנר, המשיך יניב פיירובוסקין (23) בנסיעה לביתו במושב בית יוחנן. מבלי לדבר עם אף אחד או לגלות לאיש הוא הכניס את הטרקטורון למחסן ושטף אותו על מנת להעלים ראייה אפשרית. הוא הביט בטרקטורון וחשב לעצמו שמכיוון שלא נגרם לו כל נזק, יהיה בלתי אפשרי לאתר אותו. שבועיים חלפו מאז אותו יום, והתמונה מתבהרת: אחרי שבמשך 10 ימי מעצר הכחיש כל קשר למקרה, בסוף השבוע  הודה פיירובוסקין במעשה והיום (שבת) שיחזר את האירוע בפני החוקרים. "לא פגעתי בהן בכוונה", סיפר. "רציתי להעיר להן, אבל הטרקטורון בגד בי ופגע בהן".

 

בחירות בארה"ב 2012 - לכל הכתבות של CNN ו-ynet

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

 

פיירובוסקין. "הטרקטורון בגד בי" ()
פיירובוסקין. "הטרקטורון בגד בי"

 

"שמחתי לשמוע את זה, כי סוף סוף זה מתחיל להיגמר", הגיבה נגיסט ביטאו (15), שנפגעה בתאונה עם חברתה רדיט בלטה (19), ועוברת בימים אלה טיפולי פיזיותרפיה בבית לווינשטיין. "לי הייתה הרגשה כל הזמן שזה הוא. אני מרגישה היום תחושת שחרור. יש למשטרה נהג שהודה ולא צריכים יותר לרדוף אחרי אף אחד, לא צריכים עוד חקירות".

 

במשטרת מרחב שפלה מגדירים את פיירובוסקין "אגוז קשה מאוד לפיצוח". מאז האירוע דבק בגרסתו, חרף מעצר וחקירות חוזרות ונשנות. ynet משרטט את המהלכים שהביאו להודאה שלו - החל מאיתור הטרקטורון, עשרות שעות החקירה, בכירי המשטרה שהתעמתו עם החשוד, החשש וההשלמה עם כך שהוא עומד להשתחרר ועד הפיצוח.

 

20 חשודים פוטנציאליים

כבר בליל התאונה, כאשר התבררו פרטי האירוע, החליט מפקד מרחב שפלה, תת ניצב שמעון בן הרוש, שלא מדובר בחקירה

רגילה של תאונת פגע וברח. הוא החליט להקצות לפרשה את יחידת העילית שלו, צח"מ שפלה, ולהסב לשם כך את כל חוקריה. במבט לאחור, הצעד הזה התברר כמכריע, וייתכן שהביא בסופו של דבר לפענוח.

 

יום למחרת האירוע, כשהטרקטורון של פיירובוסקין כבר נעול במחסן, הגיעו החוקרים למצלמות היישוב בית אלעזרי. אלה תיעדו טרקטורון חולף לכיוון מקום התאונה בשעה האמורה. בעקבות כך הגיעה המשטרה לרשימה של 20 כלי רכב מסוג זה שנמצאים באזור, והחוקרים - אורן ששון, שי פלס וקובי רז - היו אמורים לבדוק אותם אחד אחד על מנת לשלול את האפשרות שנמצאו בזירת התאונה.

 

פיירובוסקין הבין שיגיעו אליו במוקדם או במאוחר, ולכן הכין את עצמו במעוד מועד לחקירה. ארבעה ימים הוא חיכה עד שהבלשים, בראשות אלון בשארי, דפקו אצלו בדלת. בחדר החקירות הוא טען שאמנם נסע באזור אבל לא היה קשור לאירוע. פיירובוסקין נעצר, אבל ההכחשה הגורפת, בתוספת עברו הנקי, הביאו אפילו את מפקד מרחב שפלה עצמו, תת-ניצב שמעון בן הרוש, להגיע ולחקור אישית את החשוד. אלא שהוא המשיך בשלו: "אני נוסע תמיד באזור הזה, לא פגשתי את הבנות".

 

בשלב מסוים הוא טען ששמע בחדר כושר מישהו שאומר שהוא יודע מי פגע בבנות, אבל כשהגיעו החוקרים לחדר הכושר לא ניתן היה לאתר את אותו אלמוני.

 

"טוב, עשיתי את זה"

גם אחרי הארכת המעצר השלישית המשיך פיירובוסקין להכחיש. מנגד, החוקרים הפכו כל אבן. תוצאות המעבדה חזרו ולא הצביעו על שום סימן שקושר את הטרקטורון לשטח. גם בדיקת המחשב האישי שלו לא העלתה ממצאים מפלילים. הדבר היחיד שחיזק את החשד אצל החוקרים היה בדיקת תוואי השטח ומדידת הזמנים בין התרחשות התאונה למועד שבו תועד חולף על פני שער היישוב בית אלעזרי. הזמנים, על פי המשטרה, תאמו את מהירות הנסיעה של טרקטורון.

במקביל המשיכו החוקרים לחקור את כל בעלי הטרקטורונים באזור, וכולם סיפקו כולם אליבי מושלם. החוקרים היו משוכנעים שפיירובוסקין הוא הנהג הפוגע.

 

הימים חלפו וצוות החקירה ידע את מה שהחשוד לא ידע: אם לא יציגו התקדמות - לא ניתן יהיה להאריך את המעצר שוב. לכן נדרשה הודאה של החשוד. אחרי ניתוח אופי של פסיכולוג, ואחרי לחץ אחרון של עשר שעות חקירה, נשבר פיירובוסקין ביום חמישי בלילה.

 

"טוב, עשיתי את זה", הוא הודה אבל לא סיפק פרטים מוכמנים שיחזקו את עדותו וימנעו ממנו לחזור בו בבית המשפט. צוות החוקרים נתן לו לישון בלילה, וביום שישי בשעות הבוקר חזרו אליו שוב, והפעם הוא נתן את הסיפור המלא: "לא רציתי לפגוע בבנות. הן העירו לי בצורה לא יפה ובסך הכול רציתי לחזור ולהעיר להן. אני בדרך כלל שולט בטרקטורון מצוין אבל הוא בגד בי. אני מצטער. נכנסתי להלם, פחדתי ובגלל זה ברחתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיירובסקין. "נכנסתי להלם וברחתי"
צילום: אבי מועלם
אחת הפצועות בתאונה, נגיסט ביטאו
צילום: יובל חן
תנ"צ שמעון בן הרוש. החליט להטיל את המשימה על יחידת העילית
צילום: צביקה טישלר, "ידיעות אחרונות"
החוקר אורן ששון. החוקרים התעקשו שרק פיירובוסקין יכול להיות הנהג
מומלצים