שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

ב.מ.וו עוברת להנעה קדמית עם האקטיב טורר

לראשונה בתולדותיה תציע ב.מ.וו מכוניות בה הגלגלים הקדמיים הם המניעים. תחילה בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, עם האקטיב טורר

ב.מ.וו תחל בקרוב בשיווק של מכונית בעלת הנעה קדמית - לראשונה בתולדותיה. המכונית, שתתבסס על רכב התצוגה אקטיב טורר (Active Tourer) שנחשף בתערוכת פריז, תתחרה במרצדס A קלאס, המצוידת אף היא בהנעה קדמית. למעשה, נראה כי מדובר בחלק ממשפחת סדרה 1 הבאה, אשר תעשה שימוש בפלטפורמה אותה יחלוק גם המותג מיני.

 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

האקטיב טורר תגיע לייצור כמעט ללא שינויים, במיוחד בכל הנוגע לעיצוב החיצוני. אפילו יחידת הכוח המתוחכמת, המשלבת מנוע בנזין עם שלושה צילינדרים ומנוע חשמלי נטען משקע החשמל, צפויה להגיע לייצור.

 

ב.מ.וו לא מאשרת זאת רשמית, אך מנוע הבנזין בדגם זה, בנפח 1.5 ליטר ועם מגדש טורבו, צפוי להפיק 120 כ"ס בקירוב. למנוע החשמלי יהיו כ-70 כ"ס נוספים, וביחד הספק המערכת המירבי יעמוד על 190 כ"ס, מה שיספיק למהירות מרבית של כ-200 קמ"ש ומיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משמונה שניות.

 

 

מנוע הבנזין - ראשון בסדרת מנועים חדשה שתשמש שורה של דגמים - מניע את הגלגלים הקדמיים, בעוד המנוע החשמלי ממוקם מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים. מב.מ.וו נמסר כי מערכת הכלאיים תוכל לפעול במצב חשמלי (הנעה אחורית), בנזין בלבד (הנעה קדמית) או משולב (הנעה כפולה). גרסאות הבסיס של האקטיב טורר יצוידו במנועי בנזין או דיזל והנעה קדמית.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

לפי הערכות ב.מ.וו, האקטיב טורר מסוגלת לנוע 40 ק"מ לפחות לכל ליטר בנזין, ומציעה טווח נסיעה חשמלי של יותר מ-30 ק"מ בין טעינות. היצרנית לא חשפה מה יהיה זמן הטעינה, או תאריך שיווק לדגם הסדרתי. עם זאת בהתחשב בעיצוב השמרני של דגם התצוגה (אפילו תא הנוסעים נראה קרוב לייצור), ניתן להעריך כי גרסה סדרתית תופיע במהלך השנה הבאה. מערכת הכלאיים תופיע אף היא בשנה הבאה, עם השקתה של מכונית הספורט i8.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו אקטיב טורר
צילום: רועי צוקרמן
מערכת הכלאיים תופיע גם ב-i8 (בתמונה: גרסת תצוגה)
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים