שתף קטע נבחר

שי אגסי הודח ומגיב - עוזב לחלוטין את בטר פלייס

למרות דיווחים רשמיים על מהלך מוסכם מראש, הדחתו של שי אגסי הייתה כנראה צעד כוחני ופתאומי. היזם ששומר מאז על שתיקה מוחלטת, מגיב כעת. מתפטר מדירקטוריון החברה ומביע למעשה אי אמון מוחלט בדרך בה בוחרים שותפיו עד לאחרונה

אחרי הדחה, מגיעה התפטרות. בחברה לישראל אישרו הערב (ג') כי מייסד בטר-פלייס, שי אגסי, עומד להתפטר מדירקטוריון המיזם, וזאת פחות משבוע לאחר שהוחלט להדיחו מתפקיד מהמנכ"ל. אלא שלטענת מקורות, אגסי הודיע על התפטרותו מהדירקטוריון כבר ביום רביעי שעבר, כיממה לאחר שפורסמה ההחלטה להדיחו. 

 

עוד על מהלך ההדחה של אגסי:

 

שי אגסי: החליט להחריף את הקרע עם האחים עופר (צילום: AP) (צילום: AP)
שי אגסי: החליט להחריף את הקרע עם האחים עופר(צילום: AP)

 

ראוי להזכיר כי ביום רביעי שעבר, שלח אגסי מכתב לעובדי בטר-פלייס ובו הצהיר כי ימשיך "ללוות את החברה כבעל מניות וחבר בורד (דירקטוריון), אבל לא כמנכ"ל החברה". בחברה לישראל ובמיזם טענו אז כי הפסקת כהונתו כמנכ"ל היא מהלך מוסכם ומתכונן מראש, וכי אגסי ימשיך לכהן בדירקטוריון - כפי שאגסי הבהיר במכתבו לעובדים.

 

אלא שנראה כי ההחלטה להדיחו - עם או בלי קשר לפרסומים השליליים באשר לסיבותיה האמיתיות - הובילו לקרע ממש בין אגסי והנהלת החברה לישראל, ואף עם כמה מחברי ההנהלה של מיזם בטר-פלייס עצמו. גם בחברה לישראל וגם בבטר-פלייס, היו מי שטענו כי את כישלון המיזם בהשגת היעדים שנקבעו לו, יש לייחס לאגסי לבדו. מנגד, בסביבתו של אגסי טענו כי הכיוון שבו החליט להתקדם דירקטוריון המיזם, אינו עולה בקנה אחד עם חזונו המקורי של היזם.

 

אגסי הוא "עובד מהותי"

יש לציין כי לאורך השנים, ולמעשה עד לשבועות האחרונים, זכה אגסי לגיבוי מוחלט מצד דירקטוריון בטר-פלייס, ובעיקר מהעומד בראשו - עידן עופר. בדו"חות הכספיים שמפרסמת החברה לישראל, המחזיקה בכשליש ממניות בטר-פלייס, אף מובהר כי למיזם "תלות מסוימת ביזם ומנכ"ל החברה, מר שי אגסי", וכי אגסי הוא "עובד מהותי".

 

למרות שכך הוגדר עד חודש מאי האחרון, עד כה לא פורסם דיווח לבורסה על הפסקת כהונתו של אגסי כמנכ"ל בטר-פלייס. את אגסי מחליף אוון ת'ורנלי, שניהל עד כה את פעילות המיזם באוסטרליה, ואמור להוביל את בטר-פלייס לקראת הנפקה אפשרית בבורסה האמריקאית (נאסד"ק).

 

על-פי הערכות שונות, אגסי הודח מאחר שלא עמד ביעדים שהציב למיזם טעינת הרכב החשמלי. בעבר הצהיר כי עד סוף 2010 ימכרו כ-100 אלף מכוניות חשמליות בישראל לבדה. אלא שעד כה, נמכרו פחות מ-500 מכוניות, מהן יותר ממאה שנמסרו לעובדי בטר-פלייס.

 

בעניין זה ראוי להוסיף כי בשנים האחרונות צבר המיזם הפסדי עתק, אשר הצטברו לקרוב ל-2 מיליארד שקל מאז 2007. בבטר-פלייס ובחברה לישראל הסבירו בעבר כי סכומי העתק המושקעים במיזם אינם נחשבים כהפסד, אלא מושקעים במחקר ופיתוח, ובהקמת תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים בישראל ודנמרק.


פורסם לראשונה 09/10/2012 22:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נוטש את החלום? שי אגסי
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים