שתף קטע נבחר

סערה ברשת: "גררו רכב מצ'וקמק, ואת היקר לא"

מעצבן מאוד לגלות בתום בילוי שגררו את המכונית, אבל לטענת אורי שחנה בנמל תל אביב העירייה גררה את "אוטו הסטודנטים" שלו, ופסחה על רכב יוקרה שחנה בסמוך. "למדתי מה זה להיות אזרח סוג ב'", כתב בפייסבוק. בעירייה מכחישים: אין אפליה

האם בעיריית תל אביב מעדיפים שלא לגרור רכבי יוקרה? נהג שרכבו נגרר במוצאי שבת מנמל תל אביב כתב בסטטוס בפייסבוק כי הבחין שהגרר שפועל בשירות העירייה העדיף שלא לגרור רכב יוקרה שחנה אף הוא בניגוד לחוק בסמוך אליו. הדברים עוררו סערה ברשת וגררו אלפי תגובות מצד גולשים. בעיירית תל אביב טענו: גם הרכב היקר נגרר.

 

 

"נורא התבאסנו, ובעיקר לא הבנו איך זה הגיוני שדווקא את האוטו שלנו, האוטו הכי ישן, הכי חבוט ומצ'וקמק גררו", כתב אורי, שהודה בטעותו והבין שחנה בניגוד לחוק. לטענתו, בעירייה לא גררו רכב יוקרה שחור שנותר במקומו. לדבריו, הוא ואשתו הבחינו בלפחות 6 רכבים "רגילים" אחרים שנגררו באותו ערב, אך הגרר פסח על הרכב היוקרתי.

 

רכב היוקרה שחנה בנמל תל אביב ולא נגרר, לטענת הנהג ()
רכב היוקרה שחנה בנמל תל אביב ולא נגרר, לטענת הנהג

 

לטענתו, כששאל לפשר הדבר בחניון רידינג שאליו נגררות המכוניות, נאמר לו שלא גוררים רכבי יוקרה בגלל החשש שייגרם להן נזק שעלול להסתכם בסכום בגבוה.

 

"אתמול בערב למדתי מה זה להיות אזרח סוג ב' במדינת ישראל", זעם אורי בסטטוס שכתב על הקיר של עיריית תל אביב, "אני רואה את הגרר חוזר לעוד סיבוב, אשתי שאלה אותו למה דווקא לגרור אוטו סטודנטים כשהוא רואה שאין לנו כסף, ובשבילה 600 שקל זה שלושה ימי עבודה, ואוטו יוקרה שאין לו שום בעיה לשלם 600 שקל לא לגרור".

 

בעיריית תל אביב הבחינו בסערה שעוררה הפנייה ונאלצו בסופו של דבר להגיב. "הסיבה שאיננו גוררים רכבים נמוכים או כבדים מאוד היא מכיוון שאין לנו את היכולת הטכנית לעשות זאת ולא מתוך חשש לנזק שעשוי להיגרם לרכב", נכתב בתגובה. בעירייה טענו כי אותו רכב יוקרה נגרר בסופו של דבר במוצ"ש, והבהירו כי בכל מקרה פקח רושם דו"ח.

 

גרר תגובות רבות. הסטטוס שכתב אורי על הקיר של עיריית תל אביב ()
גרר תגובות רבות. הסטטוס שכתב אורי על הקיר של עיריית תל אביב

 

מחברת "אתרים ירוקים", שאחראית על הגרירה בעיר, נמסר כי "הפקח העירוני הוא שאחראי להחליט מי גוררים ומי לא. לנהג שלנו אין שיקול דעת בנושא. יש רכבים שאנחנו לא יכולים לגרור כמו משאית, מעל 4 טון, או אוטו גבוה שצמוד לחוטי חשמל ומסכן אותנו. גם אם גרר אינו יכול להרים רכב עם רצפה נמוכה, הוא קורא לגרר מהסוג השני שכן מסוגל לבצע את זה טוב יותר, וזה מגיע תוך 10 דקות".

 

ברשות העירייה יש סוג נוסף של גרר עם 4 מזלגות שמוזעק במידת הצורך, סיפר גורם הקשור לגרירה בתל אביב. הוא הודה שיש בעיה לגרור רכבים מסוימים,

בעיקר כבדים במיוחד.

 

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי טענותיו של אורי "שקריות" וכי אין אפליה בין סוגי מכוניות. העירייה הדגישה שהרכב בצילום נגרר באותו לילה לחניון רידינג והוסיפה: "הנחיית העירייה חד משמעית - העירייה גוררת כלי רכב החונים בניגוד לחוק בלא הבחנה בין הדגמים".

 

בעירייה הבהירו כי בבדיקה מדגמית של חודש נובמבר "אותרו עשרה כלי רכב מדגמים יוקרתיים שנגררו בעיר, בהם מרצדס, ביואיק, BMW, וולבו ועוד".

 

באשר לטענות על קשיים בגרירה, הודו בעירייה כי "ישנו אחוז נמוך ביותר של רכבים השוקלים מעל 2.9 טון או רכבים נמוכים במיוחד שאין לעירייה את היכולת הטכנית לגרור, וניסיון גרירה שלהם עלול להוות סיכון לציבור. חשוב להדגיש כי לא מדובר בחשש לנזק עתידי לרכבים אלא במגבלה טכנית. על מנת לגרור רכבים מעין אלו, העירייה משתפת פעולה עם משטרת ישראל אשר פועלת באמצעים העומדים לרשותה כגון כניסה לתוך הרכב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים