שתף קטע נבחר

הונדה מיקרו קומיוטר: עירונית, חשמלית וזעירה

הונדה משיקה ביפן מכונית חשמלית זעירה עם טווח של 60 ק"מ ומהירות מרבית של 80 קמ"ש. המודל - רנו טוויזי

הונדה משיקה ביפן את התשובה שלה לרנו טוויזי - עירונית חשמלית זעירה. למכונית היפנית ניתן השם מיקרו קומיוטר (Micro Commuter), "הסעה יומית זעירה" בתרגום חופשי. וכפי שהשם מרמז, זוהי מכונית זעירה בכל קנה מידה - אורכה עומד על 250 ס"מ בלבד, 20 פחות מהמכונית הקטנה ביותר בישראל (סמארט פורטו).

 

הונדה מיקרו קומיוטר. טווח של 60 ק"מ, מהירות מרבית של 80 קמ"ש ()
הונדה מיקרו קומיוטר. טווח של 60 ק"מ, מהירות מרבית של 80 קמ"ש

 

גם יתר הממדים זעירים, כולל רוחב של 125 ס"מ בלבד (30 פחות מסמארט) וגובה של 144.5 ס"מ (10 פחות). בהתאם המיקרו קומיוטר מיועדת בעיקר לנהג, אך באופן מעניין תציע שני מושבים אחוריים לילדים - זאת כחלק מהייעוד שלה כרכב להסעת הילדים לבית הספר. לחלופין, ניתן יהיה להושיב בה נהג ונוסע מבוגר אחד, באמצעות הסטת המושב האחורי.

 

המיקרו קומיוטר תוכננה כך שתתאים לתקינת ה"קוואדרסייקל" האירופית, תת-קטגוריה של קטנועים שלא מחייבת רישיון נהיגה. הקטגוריה הזו, שפופולארית במיוחד בצרפת, כוללת כיום שלל כלי רכב מסוגים שונים - דו, תלת וארבעה גלגליים. בין מכוניות המיינסטרים הבולטות בקטגוריה ניתן למנות את רנו טוויזי, חשמלית זעירה עם ארבעה גלגלים וחופה המזכירה את קטנוע ה-C1 של ב.מ.וו.

 

בניגוד לטוויזי, שמוצעת גם בגרסה מחוזקת למחזיקי רישיון נהיגה, המיקרו קומיוטר תוצע - לפחות בתחילה - רק בגרסה המתאימה לתקינת הקוואדרסייקל, כלומר משקל עצמי של עד 400 ק"ג (לא כולל מצברים) והספק מרבי של 20 כ"ס.

 

על הכוונת - רנו טוויזי ()
על הכוונת - רנו טוויזי

 

בהתאם היא מציעה מצברי ליתיום יון ומנוע חשמלי עם 20 כ"ס, מה שמספיק לטווח של 60 ק"מ בין טעינות ולמהירות מרבית של 80 קמ"ש. טעינת המצברים

תארוך עד שלוש שעות, כך על-פי הונדה. לטעינה תסייע מערכת טעינה סולארית, שבתחילה תספק אנרגיה רק להטענת מחשב הלוח (טאבלט) של הנהג - שישמש כלוח מחוונים ומערכת מולטימדיה נשלפת. בהמשך הונדה תציע לוח סולארי שגם יתמוך בהנעת הרכב.

 

יצרנית הרכב היפנית לא מפרסמת את מחיר המכונית - או את מועד השיווק המסחרי. עם זאת, הונדה מציינת כי תבצע שיווק מצומצם בראשית 2013 למטרות ניסוי, שבסופו יבוצע הפיתוח הסופי של הרכב ויוחלט על היקף השיווק. בהתאם, עדיין מוקדם לדעת האם רכב זה יגיע גם לשוק הישראלי.

 

אצלנו, כדאי להזכיר, קטגוריית הקוואדרסייקל עדיין אינה מוכרת על-ידי משרד התחבורה, למרות מאמצים של חברת קרסו, יבואנית רנו, להציגה גם בישראל עבור הטוויזי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמארט פורטו. המיקרו קומיוטר קטנה ממנה, ובהרבה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים