שתף קטע נבחר

אפקט "עמוד ענן": גל ביטולי חופשות בארץ ובחו"ל

בחברות התעופה מדווחים על ביטולי טיסות, בעיקר של אנשי קבע ומגוייסי צו 8, וחלקן לא יגבו דמי ביטול. כמו כן, מדווחות החברות על נוסעים שמתחזים לתושבי הדרום ומבטלים חופשות

מאז החל אתמול (ד') מבצע "עמוד ענן", נרשם גל ביטולים של חופשות בארץ ובחו"ל במשרדי הנסיעות, בעיקר מצד אנשי קבע ובני משפחותיהם שאמורים היו לצאת לנופשונים וכן מאנשים שקיבלו צווי 8 ונאלצו להודיע על ביטול החופשה שלהם.

 

חברות הנסיעות החלו כבר ביום רביעי בערב להתארגן למקרה שיהיו ביטולים או בקשות לדחיית נסיעות, אבל לדברי אחד מסוכני הנסיעות הוא לא שיער שתהיה כזו הצפה.

 

 

"אחד הדברים המדהימים הוא שהרבה אנשים שגרים בכלל במרכז הארץ מתקשרים ואומרים

שהם תושבי הדרום ומבקשים לבטל את החופשה שלהם בחו"ל. אנחנו, כנראה, נספוג את זה, כי בשעה כזו המטרה היא ללכת לקראת הלקוחות", סיפר.

 

לדבריו, חלק גדול מהביטולים היה לנופשונים שקיימים בתקופה זו כמו בודפשט, ברצלונה ויעדים אחרים.

נרשמים ביטולי חופשות, בעיקר של אנשי קבע ומילואימניקים (צילום: ויז'ואלפוטוס) (צילום: ויז'ואלפוטוס)
נרשמים ביטולי חופשות, בעיקר של אנשי קבע ומילואימניקים(צילום: ויז'ואלפוטוס)

 

גביית דמי ביטול תלויה ברצונה הטוב של חברת תעופה

לדברי מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, ההתאחדות פנתה לחברות התעופה בבקשה לאפשר ביטולים, ללא קנסות, לאנשי כוחות הבטחון ולקוחות שקיבלו צווי מילואים. "גם בעבר חברות התעופה הלכו לקראת הלקוחות," אמר.

 

לעומת זאת, לגבי לקוחות רגילים גביית דמי ביטול, או לא, תהיה תלויה יותר ברצונה הטוב של כל חברת תעופה.

 

יצויין כי מבחינת החוק, מבצע כמו 'עמוד ענן' ומבצעים קודמים, אינם נחשב לעילה לסיכול חוזה, ובכלל זה הסכם בין לקוח לבתי מלון או לחברת תעופה, לכן הלקוחות חשופים, במקרים כאלה, לאפשרות שיאבדו את כל הכסף ששילמו עבור חופשתם.

 

חברת אשת טורס, שמחזיקה מרכז הזמנות גדול באשקלון, העבירה אתמול חלק מהעובדים שלה למשרדיה בתל אביב, זאת על מנת להמשיך ולתת שרות ללקוחותיה.

 

קרמר ציין כי ישנם ביטולים לחופשות, הן מצד אנשי קבע והן מאנשים שקיבלו צווי מילואים מידיים (צווי 8). "פנינו להתאחדות סוכני הנסיעות בכדי שיפעלו דרך חברות התעופה שלא יחייבו אותנו. אם אנחנו לא נחוייב, אנחנו גם לא נגבה כסף מהלקוחות. כך זה היה תמיד".

 

לדבריו, בכל מקרה שאיש קבע ייאלץ לבטל את ההזמנה שלו או שמישהו קיבל צוו-8, כל ההזמנה תבוטל, כלומר לא ייגבו דמי ביטול גם מבני משפחתו שהיו באותה הזמנה. לעומת זאת, אנשים שאין כל סיבה לביטול שלהם, וירצו לבטל, יגבו מהם דמי ביטול על פי מה שקיים בהסכם".

 

חברת איסתא: "כל נושא ייבדק לגופו"

חברת לופטהנזה מסרה כי היא מתייחסת לכל מקרה לגופו, כפי שהיה במקרים קודמים בעבר, וחברת דלתא איירליינס הודיע כי היא ערה למצוקה של תושבי הדרום. "מתוך הבנה למצוקתם, נוסעים אשר מבקשים לבטל את טיסתם בימים הקרובים, אנחנו נענים לבקשתם ולא ניגבה מהם דמי ביטול. גם כאלה שיבקשו לבצע שינוי בהזמנה לגבי מועד הטיסה לא יחוייבו", מסרו בחברה.

 

בריטיש איירווייס תעניק החזר מלא לכל מי שנקרא למילואים בצה"ל ובכוחות הביטחון השונים, וכן תאפשר לכל מי שנמצא באזור סיכון ונפגע מהמצב לדחות ולשנות את מועד הטיסה ללא תשלום, תוך בחינת כל מקרה ומקרה.

 

גם חברת אל על מסרה כי לא תגבה דמי ביטול של אנשי כוחות הביטחון ובני משפחותיהם שנאלצים לבטל את החופשה, וכך גם מלקוחות שקיבלו צווי 8 ואלה ש'ישבו' איתם על אותה הזמנה. החברה מסרה עוד, כי לא תיגבה דמי ביטול ממי שירצה לדחות את הנסיעה למועד אחר ולגבי ביטולים - כל נושא ייבדק לגופו.

 

סמנכ"ל השיווק של חברת איסתא, רונן קרסו, אמר כי יש ביטולים בעיקר של אנשי כוחות הבטחון וכאלה שקיבלו צווי-8, ומכל אלה לא ייגבו דמי ביטול. "באשר לנוסעים אחרים שרוצים לבטל, העניין יותר מסובך. אנחנו מנסים ללכת לקראת הלקוחות וכל נושא ייבדק לגופו. בשלב זה הביטולים הם לימים הקרובים, אבל אי אפשר לדעת כמה זמן זה יימשך."

 

סמנכ"ל השיווק של חברת אופיר טורס, יהודה זפרני, מסר כי בחברה מופעל חמ"ל כדי לתת מענה לכל להקוחות וכי המדיניות היא ללכת לקראת הלקוחות, בכפוף לתנאים שמציבות חברות התעופה. "מהבדיקות שלנו חברות התעופה, כפי שהיה גם בעבר, יילכו לקראת הלקוחות", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוב החברות יחיזרו כסף עבור ביטול הטיסה. נתב"ג
צילום: יהונתן צור
מומלצים