שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

רנו סניק מחודש במבחן דרכים: כמעט מושלם

המיניוואן הקומפקטי של רנו המציא את הקטגוריה בשנות ה-90, אבל האם זה מספיק בשביל להשאיר אותו רלוונטי גם בדור השלישי?

  • שנת השקה: 2009 (מתיחת פנים - 2012)
  • קטגוריה: מיניוואנים קומפקטיים
  • מתחרים עיקריים: טויוטה ורסו, מאזדה 5, סיטרואן C4 פיקאסו, פיז'ו 5008
  • מחיר התחלתי: 164.5 אלף שקל 
  • מחיר לרכב המבחן: 174.5 אלף שקל
  • לגלריית התמונות המלאה של רנו סניק

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של הסניק הוא מקום נעים מאוד לשהות בו. עיצוב פשוט ונקי ואיכות חומרים טובה, כמו-גם מרחב מחייה נדיב במיוחד לחמישה נוסעים. לשניים הנוספים מאחור אין כמעט מרווח לרגליים, אך הגישה לחלקו האחורי של תא הנוסעים טובה, בזכות מנגנון קיפול-הזזת מושבים יעיל. אם תחליטו לקפל את המושבים האחוריים, יציע הסניק מקום לנהג+ארבעה+כמות ציוד עצומה. מושבים אחוריים ניצבים יותירו תא מטען בנפח סביר ביחס לקטגוריה, ולא יותר. תפעול מערכת השמע המקורית - ולא רק היא - אינו מהטובים שפגשנו, ואם כבר להיות קטנוניים, לא יזיק להציע יותר מרווח בין דוושת המצערת לבלם.

 

תא הנוסעים מרווח ועשיר בתאי אחסון (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים מרווח ועשיר בתאי אחסון(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה של הסניק מפתיעה מאד לטובה, בעיקר מול המגמה הרווחת בתעשיית הרכב להציע כיול מתלים נוקשה, גם במכוניות המיועדות לשימוש משפחתי. בסניק הכיול רך יחסית, מבלי להכשל בשיכוך נרפה. התוצאה היא נוחות נסיעה מצוינת. הוסיפו לכך מושבים נוחים לנהג ולנוסעים, ותקבלו רכב שנעים מאוד לנסוע בו, ולא משנה אם זו תנועה עירונית איטית ולמרחק קצר, או נסיעה מהירה למרחקים ניכרים. בהתחשב במידות המרכב הנדיבות, כושר התמרון העירוני מרשים בהחלט, ולכך מסייע היגוי קל ומדויק. גם בידוד רעשי מנוע, רוח וצמיגים, ראוי לציון גבוה. בסך הכל, אף מילה של תלונה לא ניתן לייחס כאן לסניק המחודש - אירוע נדיר.

 

נוחות הנסיעה מצוינת, גם נוחות התפעול (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה מצוינת, גם נוחות התפעול(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

הסניק שבחנו צויד במנוע ותיבת הילוכים מתוצרת ניסאן - יחידת 2.0 ליטר עם 140 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית-רציפה שמוצעים גם בניסאן קאשקאי. השילוב הזה בפירוש מספק בשביל הביצועים לו יידרש מוביל הנוסעים המסוגנן, אם כי כאשר הרכב עמוס, אופי תיבת ההילוכים וההספק הנמוך יחסית נותנים את אותותיהם - הן מבחינת כושר האצה לטובת עקיפה, ובעיקר מבחינת רמת הרעש. תצרוכת הדלק לעומת זאת, לא העניקה שום סיבה למסיבה. במסלול עירוני ובינעירוני רגוע המדמה תנאי אמת, צרכה הסניק 8.4 ק"מ לליטר. לא במקרה היא נאלצת להסתדר  עם דירוג 13 - גבוה באופן חריג - במדד הירוק (דירוג הזיהום) של משרד האוצר.

 

הביצועים סבירים, אך המנוע בזבזני בדלק (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
הביצועים סבירים, אך המנוע בזבזני בדלק(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הסניק גבוהה מאוד, ויותר ממספקת לשימוש המיועד. למרות כיול רך יחסית, רמת האחיזה גבוהה דיה ומעניקה בטחון רב בכל מצב. הבלמים אף הם הפגינו יכולת טובה, עם תחושה טובה ועוצמה יותר ממספקת. הסניק משווק בישראל כנדרש עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות, וזכה לציון מרשים במבחן הריסוק-בטיחות של ה-Euro NCAP - חמישה כוכבים עם ניקוד גבוה.

 

היכולת הדינמית טובה, רמת הבטיחות גבוהה ()
היכולת הדינמית טובה, רמת הבטיחות גבוהה

 

5. אבזור ומחיר

הסניק אותו בחנו עולה 164.5 אלף שקל, תמורתם תקבלו גם בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ותפעול מההגה, בלם חנייה אלקטרוני וחלון גג גדול (עלותו 10,000 שקלים, לטעמנו שלא לצורך). ולמרות שלא מדובר בתג המחיר הנמוך בקטגוריה, הסניק מציע בסך הכל תמורה בהחלט טובה למחיר.

 

הסניק מציע אבזור מספק במחיר תחרותי לקבוצה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
הסניק מציע אבזור מספק במחיר תחרותי לקבוצה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות, מרווח, שימושיות, בטיחות

- תצרוכת דלק, הנדסת אנוש

 

ולבסוף: רנו סניק הוא דוגמה מצוינת לרכב שלא נמכר ביחס ישיר לאיכותו. למרות שמדובר במיניוואן קומפקטי שראוי לטעמנו בקלות לתואר "הטוב בקטגוריה", השנה מכרה חברת קרסו, היבואנית, מספר נמוך מאד ממנו. הכמות הנמוכה בקטגוריה - למעט אופל זפירה (ששווק רק חלק מהשנה) ופולקסווגן טוראן היקר להחריד. לכך אחראית ללא ספק תדמית אמינות בעייתית - תיבת הילוכים, מערכות חשמל - בדורות הקודמים, שפגעה קשות בביקוש ובמחירי סניק משומשים.

 

אלא שאנחנו לא עוסקים בשווי שוק כמשומש, ובוחנים את הרכב החדש מבלי להפוך לבעליו. ובמבחן הכביש אין ספק: לסניק מגיע מקום של כבוד בתעשיית הרכב. זאת תודות לרמת נוחות גבוהה, בטיחות מרשימה ושימושיות יוצאת דופן. אגב, בדרך מוכיח הסניק שוב, ובאופן ברור: אם אתם רוכשים רכב פנאי קומפקטי ולא בודקים קודם מיניוואן קומפקטי, אתם עושים לעצמכם שירות דוב.

רנו גרנד סניק
רנו גרנד סניק
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 2.0 ליטר / בנזין
הספק מרבי 143 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 19.9 קג"מ ב-3,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
אורך 457.5 ס"מ
רוחב 184.5 ס"מ
גובה 167.5 ס"מ
בסיס גלגלים

277 ס"מ

משקל 1,580 ק"ג
נפח תא מטען 210 ליטר
100-0 קמ"ש 11.4 שניות
מהירות מרבית 190 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.9 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 8.4 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 186 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 13
מחיר לגרסה שנבחנה 174,500 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי ה-Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו גרנד סניק המחודש
צילום: רועי צוקרמן
מרווח ושימושי
צילום: רועי צוקרמן
האיכות טובה למדי
צילום: רועי צוקרמן
הנדסת האנוש פחות
צילום: רועי צוקרמן
תיבת הילוכים רציפה לא מסייעת לחסכון בדלק
צילום: רועי צוקרמן
הביצועים סבירים
צילום: רועי צוקרמן
רנו סניק
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים