אדוני השופט, נהגתי מהר מדי כי פחדתי מטילים
שופטי תעבורה שמעו כנראה כל תירוץ אפשרי לנהיגה במהירות גבוהה מהמותרת בחוק. אלא שלעיתים גם הם מופתעים, למשל כאשר בסיבה למהירות הנסיעה הגבוהה מואשם דווקא החמאס
פחד מטילים, והחליט להמריא. מבצע "עמוד ענן" הסתיים אמנם, אך חלק מהשפעותיו על האוכלוסייה האזרחית בישראל מתברר רק כעת. קחו למשל את סיפורו של י', נהג מונית, שמצא את עצמו במהלך הלחימה בדרום במצב לא נעים - נוהג בין אזעקה אחת לאחרת. את השפעת המצב על אופן נהיגתו, מדדו שוטרי משטרת התנועה. "אקדח הלייזר" המשטרתי מדד את י' כאשר הוא עובר את המהירות המותרת בלא פחות מ-51 קמ"ש.

 

לאחר שרישיונו נפסל מנהלית לתקופה של 30 יום, ביקש י' מבית המשפט לתעבורה להתחשב בנסיבות הייחודיות, ולהשיב לו את רישיון הנהיגה. האם הצליח לשכנע את השופט בכך שעבר את המהירות המותרת רק בגלל פחדו מפני הטילים?

 

"נסעתי לאשדוד, היו טילים. לא היה מקום שלא היה 'צבע אדום'" (צילום: אבי רוקח)
"נסעתי לאשדוד, היו טילים. לא היה מקום שלא היה 'צבע אדום'" (צילום: אבי רוקח)

 

"נכון, נכנסתי ללחץ"

יותר מ-1,500 טילים שוגרו לעבר ערים ויישובים בישראל בזמן מבצע עמוד ענן. למשל, עיריית אשדוד מדווחת כי במהלך ימי

המבצע נורו 191 טילים לעבר העיר, מהם 138 לאזורי מגורים. בסך הכל, נשמעו בעיר 68 אזעקות במהלך שבוע הלחימה. אל באר-שבע נורו 175 טילי גראד, מהם 44 במהלך היום השני של המבצע. ובתוך המציאות הקשה הזו מצא עצמו י'.

 

"אני נהג מונית, וזה המקצוע היחיד שלי", הסביר י' בבית המשפט לתעבורה בירושלים, בדיון שנערך בעניין בקשתו לבטל את הפסילה המנהלית ולקבל בחזרה את רישיונו. "הייתי בבאר-שבע, והייתה אזעקה. ירדנו מהאוטו. נסעתי לאשדוד, (ו)היו טילים. לא היה מקום שלא היה 'צבע אדום'. אני הייתי לבד - גם הניידת שעצרה אותי - אף רכב לא עבר… מלחמה".

 

בהמשך דבריו, ציין י' כי לא הופתע מנוכחותם של השוטרים במקום שבו נעצר. "אני מכיר את הכביש", הבהיר, "(ו)יודע שיש שם שוטרים, ובכל זאת לא יודע איך להסביר (למה) נסעתי". אלא שמתברר כי הלחימה בדרום, האזעקות התכופות והטילים שנורו השפיעו לרעה על אופן נהיגתו. "נכון, נכנסתי ללחץ", הודה בפני השופט, "ואני מבקש להתחשב בי".

 

"עם כל ההבנה למצבו"

בפרקליטות ביקשו מהשופט שלא להתרשם מהסבריו של י'. "למבקש יש עבירה של מהירות בשנת 2006, ויש תאונת דרכים משנת 2010", ציינה עורכת דין מטעם הפרקליטות. "מדובר בנהג (שנוהג) משנת 1997, לחובתו 32 הרשעות, (ו)מדובר במהירות גבוהה - 51 קמ"ש מעל המותר". לאור כל זאת, המשיכה עורכת הדין, מתבקש השופט לדחות את בקשתו של י' לבטל את הפסילה המנהלית.

 

יש לציין כי י' אמר בבית המשפט כי עבירת המהירות שהזכירה נציגת הפרקליטות לא הייתה היחידה בעברו. "נסעתי לפני כמה חודשים לאילת, וגם נתפסתי במהירות", הודה. וכיצד החליט השופט בעניין בקשתו של י'? "צר לי, אך אין אפשרות להיעתר למבקש", הוא מסכם את החלטתו. "למבקש הרשעות קודמות, זוהי פעם רביעית שהוא נתפס נוהג מהר, ויש לו שלוש תאונות בעברו. עם כל ההבנה למצבו, הבקשה נדחית".

 

לפנייה לכתב/ת
    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה אדוני השופט, נהגתי מהר מדי כי פחדתי מטילים
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בטיחות בדרכים
    "אף רכב לא עבר… מלחמה"
    צילום: הרצל יוסף
    ynet ספיישל
    ynet רכב בפייסבוק
    ביטוח