שתף קטע נבחר

פייסבוק מציעה שוב להצביע על תנאי השימוש

אם 300 מיליון גולשים יצביעו בסקר של פייסבוק על תנאי השימוש החדשים שלה, היא תמשיך להיות דמוקרטית. פייסבוק נותנת לגולשים שבוע ימים להצביע על שינויים במדיניות הפרטיות וכן סעיפים נוספים שקשורים למידע שהרשת אוספת עלינו

פייסבוק, הרשת החברתית ההומאנית בעולם, מעניקה לגולשים שבוע ימים (החל מאתמול, יום ב') כדי להצביע על שינויים במדיניות הפרטיות ואיסוף המידע באתר. לפני כשבועיים הרשת החברתית ערכה מספר שינויים במדיניות שלה ובין היתר, ביטלה את זכות ההצבעה שניתנה לגולשים בסוגיות של פרטיות, אבטחה ותנאי שימוש. בעקבות לחץ מצד הרגולטורים להגביר את השקיפות, פייסבוק החזירה לגולשים את האפשרות להצביע על סעיפי המדיניות החדשים. קל זה לא יהיה.

 

לפי פייסבוק, ההחלטה לבטל את זכות ההצבעה על מדיניות השימוש באתר לא נבעה מתוך רצון לנטרל את כוחו של הגולש, אלא בגלל שיעור הצבעה נמוך במיוחד. הפעם, כדי להבטיח שהגולשים אכן יטרחו לקחת חלק בהליך הדמוקרטי וכדי להמשיך לאפשר להם להשתתף בעיצוב מדיניות האתר גם בעתיד, הרשת החברתית דורשת שלפחות 30% מתוך מיליארד המשתמשים הפעילים של הרשת ישתתפו בהצבעה. לאור העובדה שבהצבעה האחרונה אחוז ההשתתפות עמד על כ-0.04% השתתפות, מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית.

 

באופן משעשע, אחד הנושאים שעומדים על הפרק הוא האם יש לאפשר לפייסבוק לקיים הצבעות על תנאי המדיניות שלה עצמה. בפייסבוק מסבירים שהם מעדיפים לקיים דיון בנושאים ספציפים במקום לערוך סקרים ובכך לקבוע את הקריטריונים להתנהלות באתר. שינוי משמעותי נוסף מתייחס למידע שפייסבוק אוספת על המשתמשים, כלומר – עלינו. הרשת החברתית מעוניינת לאשר סעיף שמאפשר לה לשתף מידע שלנו בשירותים נוספים שנמצאים בבעלות החברה, כמו למשל אינטגרם (ובקרוב אולי וואטסאפ), זאת כדי לשפר את השירות.

 

 

לקרוא את ספר הפייסבוק, ולהצביע.  ()
לקרוא את ספר הפייסבוק, ולהצביע.

 

מי שיכנס לסקר עצמו יבין מהר מאוד שפייסבוק כנראה לא באמת מעוניינת לשתף אותנו בתהליך קבלת ההחלטות. כדי לקחת חלק בפעילות תצטרכו לקרוא שני מסמכים ארוכים מאוד באנגלית (ובשפה משפטית), לסמן לעצמכם את השינויים ואז לבחור בין מסמך מדיניות א' למסמך מדיניות ב'. במילים אחרות, זו לא פעולת הצבעה פשוטה, אלא מטלה. ובתור מי שנמצאים בפייסבוק כדי לדבר עם חברים ולהעלות תמונות של חלזונות בחורף, לא בטוח שיש לנו הגולשים הזמן או הסיבולת למגילות הללו.

 

פייסבוק דורשת ש-300 מיליון גולשים ישתתפו בסקר כדי להמשיך ולקיים סקרים כאלה. בשלב זה הצביעו פחות משישים אלף. אם אתם רוצים להצטרף לקבוצת מטיבי הלכת ורוצים להיות לדעת עוד על הסקרים שהחברה עורכת, אתם מוזמנים להתחבר לעמוד Facebook Site Governance בו היא מפרסמת עדכונים הקשורים למדיניות השימוש שלה.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים