שתף קטע נבחר

בדרך לשום מקום / הבעיות באצטדיון בנתניה

ההתרגשות מפתיחת המתחם החדש והמרהיב שנבנה בנתניה התחלפה מהר בעצבים. מיעוט דרכי הגישה, הפקקים הבלתי נסבלים והעומס בקופות מוציאים את החשק להגיע לאצטדיון

טקס הנחת אבן הפינה היה שמח במיוחד. ראש העירייה מרים פיירברג הקפידה כהרגלה על שמלה מרשימה, מוטל'ה שפיגלר הקפיד כהרגלו לפזר הלצות שחוקות והאורחים התרשמו מהדגם המרהיב של האצטדיון החדש שעומד להיבנות בנתניה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

כל זה קרה בנובמבר 2003 ואף אחד מהנוכחים לא תיאר לעצמו שהאצטדיון ייחנך רק בנובמבר ‭.2012‬ מה שעוד יותר מדהים היא העובדה שלמרות כל העיכובים, כשהאצטדיון החל לפעול עלו וצפו בדיוק הליקויים שאותם אפשר היה לזהות לפני תשע שנים - מיעוט דרכי גישה, נתיב יציאה בודד, צפיפות הכבישים שמגיעים מתוך אזור תעשייה פעיל ושוקק. הסימנים היו שם תמיד.

 

צפו בכתבה על חנוכת האצטדיון בנתניה (צילום ועריכה: רחלי בן זקן) (צילום ועריכה: רחלי בן זקן)

בשלושת המשחקים שבהם היו מעל ‭8,000‬ צופים (הפועל ת"א, בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע) נרשמו פקקים בלתי אפשריים, אוהדים נכנסו למגרש באיחור, שלא לדבר על פרק הזמן שלקח להם לצאת בסוף המשחק מהמתחם.

 

כל ידיעות הרכילות החמות מחכות לכם ב"בועטת" - המדור שיודע הכל:

 

כשנגיע לגשר, נבנה אותו

בואו ננסה לעשות סדר: כרגע אפשר להגיע לאצטדיון בשני כבישים בלבד, שניהם נעים מכיוון דרום לצפון. הראשון מכיוון כביש החוף באמצעות גשר וציר שעובר דרך מתחם קניות, והאחר מתוך אזור התעשייה דרך רמזור שנוטה להיסתם גם בסתם יום של חול. כל מי שיגיעו מצפון, מערב או מזרח יצטרכו להתחבר לשני הצירים העמוסים הללו.

 

צילום: אורן אהרוני
התורים הארוכים באצטדיון בנתניה. פקקים בלתי אפשריים בכניסה וביציאה (צילום: אורן אהרוני)

 

7 דקות הליכה מזרחית לאצטדיון קמה בשנים האחרונות שכונה גדולה ומבוססת בנתניה, קריית-השרון. מעמד ביניים, משפחות צעירות עם ילדים,

בדיוק הלקוחות הפוטנציאליים של החוויה החדשה שמציע האצטדיון. כדי להגיע למגרש גם הם נדרשים לעשות סיבוב ולהשתלב בגיהינום הפקקים של יום משחק. מי שיעדיפו ללכת ברגל לא יוכלו לעשות זאת בגלל פסי הרכבת שמפרידים בין השכונה למגרש והגדרות שמקיפים אותם.

 

לאחרונה התבשרו תושבי קריית-השרון על הכוונה לבנות גשר עילי שיחבר אותם לאצטדיון ולכל אזור התעשייה. שלט על הפרויקט כבר תקעו בבוץ, הגשר עצמו יגיע בהמשך.

 

צילום: ראובן שוורץ
פה אמור להיבנות גשר. מתישהו (צילום: ראובן שוורץ)

 

סיבוב פארסה על הדשא

ערן לוי יתקשה בוודאי לזכור תמונה דומה. בזמן שקשר בית"ר ירושלים התכונן לבעיטת כדור חופשי, הוא זיהה עשרות אוהדים צועדים בתהלוכה ארוכה מאחורי שער היריבה. זה קרה במשחק האחרון באצטדיון, כשבשל הצפיפות האדירה והעובדה שהכרטיסים המיועדים להם אזלו, נאלצו אוהדי בית"ר לקנות כרטיסים דווקא ליציעי מכבי נתניה.

 

תקצירים ב-ynet ספורט:

ולקינוח: תקצירי מכבי ת"א ביורוליג 

 

חלקם נכנס למשחק אחרי שכבר החל, ובשלב מסוים הוחלט להעבירם דרך הדשא ליציעי קבוצתם כדי להימנע מעימותים בין האוהדים. הפער בין מראה האצטדיון הנוצץ לפארסה המביכה על הדשא הכאיב בעין.

 

צילום: אורן אהרוני
האצטדיון החדש בנתניה. "המשחק הראשון היה קטסטרופה" (צילום: אורן אהרוני)

 

התקרית האחרונה הבהירה שלא רק דרכי הגישה בעייתיות אלא גם נושא הקופות. לפי התכנון אמורות להיות במקום ארבע עמדות של קופות, אבל כרגע פועלת רק אחת - מה שיצר בלגן נוראי ביום חנוכת האצטדיון. לקראת המשחק מול בית"ר החליטו להביא קרוון שישמש קופה נפרדת לאוהדים האורחים. גם זה לא הספיק, והדוחק והצפיפות בקופות כמעט ונגמרו באסון.

 

מנהל האצטדיון, אילן יבלוקובסקי, הודה: "המשחק הראשון בחנוכת האצטדיון היה קטסטרופה, אין בכלל ויכוח. מאז היו ישיבות בהן הופקו לקחים. מול בית"ר, הערכת כמות הקהל שיגיע מירושלים וההיערכות לקראתו לא עמדו בסטנדרטים שהיו אמורים לעמוד. העניין הוא שעל הדברים האלה אחראית מנהלת האירוע שהיא מטעם מכבי נתניה. היא שואלת ויכולה לקבל את דעתי או לא לקבל. להגיד לך שאני מרוצה? אני לא‭."‬

 

במכבי נתניה קלטו את גודל הפיאסקו ויומיים אחר כך פירסמו התנצלות בפני האוהדים, שחלקם נכנס למשחק באיחור. נשיא המועדון, גיל לב, הסביר: "המעבר לאצטדיון החדש נעשה במהירות המקסימלית האפשרית תוך שמערכות מסוימות עדיין אינן פעילות. לכן, אין למעשה יכולת להדפיס כרטיסים במקום וגם בקרת הכניסה אינה מיטבית. לכן, היו תופעות של אנשים שנכנסו בשערים שאינם משויכים לכרטיס שרכשו וכן מינויים שלא נוקבו ונעשה בהם שימוש בשנית. מדובר בחבלי לידה, אשר כולנו תקווה שייפתרו כבר בשבועות הקרובים‭."‬

 

לפחות כדורגל טוב יש. צפו ב-2:3 הדרמטי של בית"ר מול נתניה (סטילס: אורן אהרוני, וידאו: ONE)

העירייה: "האצטדיון בשלבי הרצה"

עושה רושם שבעיריית נתניה די נבהלו ממבול הביקורות שהם חוטפים בעקבות הבלגן באצטדיון ומנסים למזער נזקים. בתגובה הרשמית מפרטת העירייה‭"

 :‬מספר החניות שהוכשרו באצטדיון הינו בהתאם לתקני החניה המחייבים. כידוע, פרויקט הקמת האצטדיון הותנה בקידום חמש תכניות לדרכי גישה, שבוצעו על ידי העירייה וקבלו את אישורם של מע"צ ומשרד התחבורה‭."‬

 

"בעניין עומסי התנועה, נבהיר כי מיד לאחר אירוע הפתיחה ערכו גורמי העירייה ישיבות עבודה עם נציגי משטרת ישראל ונקבעו ארבעה נתיבי יציאה, לטובת שיפור הגישה והפינוי בזמן המשחקים ולאחריהם, ביניהם הפיכת כיוון התנועה על ידי המשטרה בתום המשחקים ברמפת הירידה ממחלף השלום וכן הסדרת 'כביש הנפט' באספלט כדי לאפשר תנועה צפונה‭."‬

 

ולמי שמחפש תרגום לבליל המילים הרשמיות הללו, נאמר שמדובר בפתרונות זמניים של הפניית התנועה לדרך כורכר או הפיכת כיוון תנועה בכביש שלא מתוכנן לכך. בעירייה גם טוענים לשיפור בנושא פינוי האוהדים: "מדובר באצטדיון חדש הנמצא עדיין 'בשלבי הרצה' בכל התחומים וגם בתחום התנועתי‭." ‬

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האצטדיון החדש בנתניה
האצטדיון החדש בנתניה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים