שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

יונדאי i30 חדשה במבחן דרכים: נוגעת בצמרת

המשפחתית הקומפקטית של יונדאי צריכה להיות ברשימת ה"שוות בדיקה" של כל מי שקונה משפחתית חדשה. אבל האם היא גם הטובה בקבוצה?

  • שנת השקה: 2011
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
  • מתחרות עיקריות: אופל אסטרה, טויוטה אוריס, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס
  • מחיר התחלתי: 123 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 126 אלף שקל
  • לגלריית התמונות המלאה של יונדאי i30

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

אם הדור הראשון של ה-i30 הציע תא נוסעים תכליתי אבל אפרורי למדי, הרי שהדור השני לוקח את העניינים שני צעדים קדימה. השיפור כאן מוחשי, החל מבחירה בחומרים איכותיים, דרך איכות ההרכבה ששופרה לעומת העבר ועד לעיצוב עשיר מבעבר (נושא העיצוב לא נכלל בניקוד). תא הנוסעים מספק מרווח טוב לארבעה מבוגרים, הן מבחינת מרווח ראש והן מבחינת מרווח ברכיים - אך מבוגר שלישי מאחור יסבול מצפיפות (מבחינת מרווח כתפיים). הנדסת האנוש סבירה בלבד - עם עומס מסוים של מתגים ומיקום תמוה של חלקם. בהקשר זה בולטת הבחירה השגויה בהצבת כפתור כיוונון תגבור ההגה, שעשויה להוביל ללחיצה על כפתור זה בטעות.

 

שיפור משמעותי באיכות תא הנוסעים, הנדסת האנוש לא מושלמת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
שיפור משמעותי באיכות תא הנוסעים, הנדסת האנוש לא מושלמת(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה הנוקשה הייתה נקודת תורפה בדור הקודם, וגם כאן יש שיפור - אם כי קטן יותר. ה-i30 עדיין איננה מצטיינת הקבוצה בנושא זה, במיוחד - אבל לא רק - בנסיעה עירונית. בנוחות פוגע גם מושב נהג שטוח שמפריע בנסיעות ארוכות ולא מעניק תמיכה טובה מספיק לגב התחתון. כושר התמרון העירוני של ה-i30, כולל תמרוני חנייה, סביר בלבד - מצד אחד ההיגוי קל מאוד מה שמסייע לחנייה, אך מצד שני הוא אינו מדויק והשינוי התכוף בתגבור מבלבל. קורה קדמית עבה הפוגעת בראות כלפי חוץ, פוגעת בכושר התמרון העירוני.

 

נוחות הנסיעה - ובכלל זה נוחות המושבים - לא מושלמת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה - ובכלל זה נוחות המושבים - לא מושלמת(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

ה-i30 מוצעת עם מנוע ההזרקה הישירה - 1.6 ליטר ו-135 כ"ס - שפגשנו כבר בין היתר בוולוסטר וב-i35. המנוע מעט רועש ולא מעודן, אך בסך הכל מדובר ביחידת כוח טובה שמספקת ביצועים נאותים בלי מאמץ מיוחד. גם תיבת ששת ההילוכים החדשה משתפת פעולה היטב, ומבצעת את עבודתה באופן חלק בדרך כלל - למעט נקישות קלות בהורדות הילוכים. תצרוכת הדלק במסלול עירוני-בינעירוני המדמה תנאי אמת, הייתה מכובדת ועמדה על 11 ק"מ לליטר.

 

ביצועים טובים ותצרוכת דלק מכובדת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
ביצועים טובים ותצרוכת דלק מכובדת(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של ה-i30 הייתה סבירה בעבר, ונותרה כזו גם כעת. למרות שיפור קל - הן להיגוי והן לאחיזת הכביש - עדיין מדובר במכונית בינונית למדי בנושא זה. במיוחד בולט ההיגוי, בעל תחושה מעורפלת ושינויים תכופים מדי במידת התגבור. נושא זה לא משתפר במצבי הכיול הדינמיים יותר ("רגיל" או "ספורט"), ולטעמנו את התפעול בעל התחושה הטבעית ביותר מספק דווקא מצב ה"נוחות", בו תגבור ההגה הוא הגבוה ביותר. כושר הבלימה של ה-i30 טוב - ובכלל זה היציבות תחת בלימה ותחושת הדוושה. רמת הבטיחות הפאסיבית מצוינת - עם שבע כריות אוויר וציון מרבי של חמישה כוכבים ב-Euro NCAP.

 

רמת הבטיחות הפאסיבית מצוינת, ההיגוי זקוק לשיפור ()
רמת הבטיחות הפאסיבית מצוינת, ההיגוי זקוק לשיפור

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן בו נהגנו היה ברמת הגימור הגבוהה, "פרימיום". תמורת 126 אלף שקל, תקבלו מערכת שמע מקורית עם חיבורי USB ו-AUX, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חישוקים קלים, חלון גג גדול, ושבע כריות אוויר. לטעמנו תוספת ה-3,000 שקל לעומת גרסת הבסיס - שנעדרת חלון גג, חישוקים קלים, USB ופרטי אבזור נוספים, בהחלט מוצדק. מנגד, במחיר בולטים בהיעדרם חיישני תאורה וגשם ובקרת אקלים, כמו גם חלונות עם תפעול בנגיעה אחת. אבל בסך הכל, חבילת האבזור מעניקה תמורה טובה מאוד.

 

למרות חסרונן של בקרת אקלים וחיישני אורות - התמורה טובה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
למרות חסרונן של בקרת אקלים וחיישני אורות - התמורה טובה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ איכות, אבזור, מרווח

- נוחות נסיעה, יכולת דינמית

 

ולבסוף: עם כמעט כל מכונית חדשה, יונדאי הולכת ומתקרבת לצמרת הקטגוריה. ה-i30 הקודמת הייתה מכונית לא רעה, על החדשה כבר אפשר להגיד שהיא טובה בלי למצמץ או להצטדק. עם שיפור קל ליכולת הדינמית (ובמיוחד להיגוי) ונוחות טובה יותר, לפולקסווגן גולף ופורד פוקוס היה קרב צמוד מאוד על המקום הראשון בקבוצה. גם עכשיו, אם אתם שוקלים לרכוש משפחתית עם חמש דלתות - ה-i30 יותר מאשר ראויה להיות ברשימת המועמדות הסופיות.
יונדאי i30
יונדאי i30
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מרבי 16.7 קג"מ ב-4,850 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 430 ס"מ
רוחב 178 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים

265 ס"מ

משקל 1,250 ק"ג
נפח תא מטען 378 ליטר
100-0 קמ"ש 11.0 שניות
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.9 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 11 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 157 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 126,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי ה-Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי i30 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
שיפור ניכר מהדור הקודם
צילום: רועי צוקרמן
ההיגוי עדיין מהווה נקודת תורפה, למרות אפשרויות הכיוונון
צילום: רועי צוקרמן
תאמטען מספק
צילום: רועי צוקרמן
המרווח טוב
צילום: רועי צוקרמן
הביצועים מספקים
צילום: רועי צוקרמן
בצמרת, כמעט
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים