שתף קטע נבחר

לדווש לעבודה: עיריית ת"א מעודדת, אך לא פועלת

עיריית תל-אביב מעודדת שימוש באופניים, אבל ברוב מקומות העבודה אין מקלחות שמאפשרות לעובדים להתרענן. לעובדי העירייה עצמם יש רק שתי מקלחות, מצב עגום שלא ישתנה גם לאחר שיפוץ בעלות של כ-100 מיליון שקל. העירייה: "אין דרישה"

בעיריית תל-אביב רוצים לעודד עובדים בעיר להגיע למקום העבודה באופניים ולא להשתמש ברכבם הפרטי. אבל העובדים שבוחרים לדווש בדרך ליום העבודה זקוקים למקלחת וברוב מקומות העבודה אין כזאת. בבניין העירייה - לדוגמה - יש רק שתי מקלחות, דבר שלא ממש מעודד את העובדים להגיע באופניים. למרות זאת, בתוכנית השיפוצים הנרחבת של העירייה, המסתכמת בכ-100 מיליון שקלים, אין אזכור להקמת מקלחות בבניין ברחוב אבן גבירול.

 

  • כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet  
  • הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

     

    במסמך של מחלקת המחקר של הכנסת, שבדק את המדיניות של עידוד השימוש באופניים, נכתב כי התקנתן של מקלחות במקומות עבודה "עשויה לעודד שימוש באופניים ככלי תחבורה לנסיעה מהבית למקום העבודה, בפרט באזורים ששורר בהם אקלים חם ולח". הצעת חוק בנושא עידוד רכיבה באופניים מ-2008, שיזם ח"כ דב חנין מחד"ש, מציעה שבמבנים שבהם יש יותר מ-40 איש יותקנו מקלחות לשימוש רוכבי האופניים השוהים בבניין. החוק הזה טרם אושר.

     

    רון חולדאי עם אופניים (צילום: באדיבות עיריית תל אביב) (צילום: באדיבות עיריית תל אביב)
    רון חולדאי עם אופניים(צילום: באדיבות עיריית תל אביב)

     

    חברת מועצת העיר רחל גלעד וולנר (עיר לכולנו) נוהגת לרכוב לעירייה על אופניים: "אני חושבת שאם הנגישות למקלחות הייתה גדולה יותר והיו יותר מקלחות, אז יותר עובדים היו בוחרים להגיע לבניין העירייה עם אופניים. אני גם הייתי שמחה להתקלח לאחר רכיבה לפני ישיבת מועצה ולהגיע רעננה. מעולם לא ידעתי שיש מקלחות בעירייה". יותם אביזוהר, תושב העיר ומנכ"ל עמותת "ישראל בשביל אופניים", הוסיף: "ברגע שיש מקלחות במקומות עבודה יותר רוכבים מגיעים לעבודה באופניים. בסקר שעשינו בקרב אנשים שלא רוכבים לעבודה, עלתה הסיבה של היעדר מקלחות כסיבה מרכזית".

     

    חברת מועצת העיר שרון מלכי (עיר לכולנו) אמרה כי ראש העיר רון חולדאי "משאיר אותנו הרוכבים ללא תשתית בסיסית לרכיבה". מלכי הוסיפה: "אמנם הוא השיק את הפרויקט המבורך של התל-אופן, אבל גם לאחר שיפוץ העירייה, הוא משאיר את עובדיו כמעט ללא מקלחות להתרעננות לאחר רכיבה. כל שנה העירייה משקיעה כמה מיליונים בסבסוד חניית עובדים, בפרומיל מהסכום הזה היה אפשר להשקיע בעוד מקלחות לעודד רכיבת אופניים".

     

    מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "עבור העובדים קיימות שתי מקלחות שבהן נעשה שימוש מועט. העלות הכוללת של שיפוץ בניין העיירה עומד על כ-130 מליון שקלים. יש לציין כי עיקר הדגש בשיפוץ הוא שיפור רווחת הציבור המגיע לבניין העירייה ושתקציב ניכר הושקע במרכז השירות ובקומות קבלת הקהל.

     

    "במסגרת אפיון הצרכים לקראת השיפוץ הוחלט על חידוש כל חדרי השירותים והמטבחונים בקומות הבניין, ובנוסף הוחלט על הקמת חדר לאחסון אופניים. עם זאת, לא עלתה דרישה לשימוש במקלחות ועל כן זה לא נכלל במסגרת השיפוץ. יצוין כי ישנם מתקנים עירוניים מחוץ לבניין העירייה שבהם הותקנו מקלחות לבקשת העובדים - כגון בתחנות תברואה וכדומה - מעבר לאלו הקיימות".


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אופניים בתל-אביב. ארכיון
    צילום: מוטי קמחי
    מלכי. נגישות למקלחות?
    מומלצים