שתף קטע נבחר

המהירות בכביש 6 עולה ל-130 קמ"ש

שר התחבורה החליט כי המהירות המרבית בכביש 6 תעלה ל-120 קמ"ש, וכי בפועל מותר יהיה לנהוג בו במהירות של 130. בכביש החוף, כביש 5 וכביש 471, תעלה המהירות ל-110 קמ"ש

לראשונה בישראל: המהירות המרבית בכביש 6 תהיה 120 קמ"ש, ובפועל מותר יהיה לנהוג במהירות 130 קמ"ש. שר התחבורה, ישראל כץ, החליט כי בקרוב תעלה המהירות המרבית המותרת בכביש 6 ל-120 קמ"ש, במקום 110 קמ"ש כיום. אלא שבפועל, כך מסבירים היום (ג') במשרד התחבורה, תהיה המהירות המרבית בכביש 130 קמ"ש, שכן "אכיפת המהירות בכביש, כמו בשאר כבישי הארץ, תהיה החל מחריגה של 10% מהמהירות המותרת".

 

למה גורמת מהירות הנסיעה?

 

כביש 6: המהירות בפועל תהיה 130 קמ"ש (צילום: צפריר אביוב) (צילום: צפריר אביוב)
כביש 6: המהירות בפועל תהיה 130 קמ"ש(צילום: צפריר אביוב)
 

במקביל, תועלה המהירות המרבית המותרת בכבישים נוספים: בכביש מספר 1 (ירושלים-ת"א) תועלה המהירות מ-100 קמ"ש ל-110 קמ"ש, בקטעים שבין מחלף גנות ומחלף בן-שמן ובין מחלף לטרון ומחלף שער הגיא. בכביש מספר 2 ("כביש החוף") תועלה המהירות מ-100 קמ"ש ל-110 קמ"ש, בקטע בין קיסריה ועתלית. בשלב מאוחר יותר, ולאחר ביצוע "התאמות נדרשות", תועלה המהירות המרבית בכביש החוף ל-110 קמ"ש עד חיפה.

 

בכביש מכבית החדש (471) תועלה המהירות מ-90 קמ"ש ל-110 קמ"ש, בקטע שבין מחלף בר אילן ומחלף נחשונים. בכביש מספר 5 תועלה המהירות מ-90 קמ"ש ל-100 קמ"ש, בקטע בין מחלף הכפר הירוק ומחלף ראש העין. במשרד התחבורה אומרים כי העלאת המהירות בכביש 6 דורשת את אישור ועדת הכלכלה, ויתכן כי התקנות הלרוונטיות יובאו לאישורה עוד לפני הבחירות. בכבישים הנוספים, כך מציינים שם, העלאת המהירות תיכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

 

"למנוע קנסות מיותרים"

העלאת המהירות בכבישים החלה ב-2010, כחלק מעדכון של מדיניות קביעת המהירויות שערך משרד התחבורה. לדברי השר כץ, העלאת המהירויות מתאפשרת בעקבות שיפור משמעותי שחל בשנים האחרונות בתשתיות הכבישים. השר אף מבטיח כי אחת מהמטרות של העלאת המהירות היא "למנוע קנסות מיותרים מנהגים". עם זאת, ראוי לציין כי באגף התנועה מסרבים למסור מה "סף האכיפה" במצלמות המהירות החדשות, שהפעלתן החלה לפני כחצי שנה.  

 

במשרד התחבורה מציינים כי החלטת השר כץ התקבלה "לאחר שהתברר כי בכל אותם כבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה ל-100 או ל-110 קמ"ש לפני כשנתיים, לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה בבטיחות הנהגים". למעשה, במשרד אף מבהירים כי "בחלק מהכבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים".

 

על-פי סקר מהירויות ארצי שפרסמה מוקדם יותר השנה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, העלאת המהירות המותרת בכבישים דו-מסלוליים ב-2011 לא גרמה לנהגים להגביר את מהירות נסיעתם. ראוי גם להזכיר כי על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), ל-15,690 נהגים שהיו מעורבים ב-2011 בתאונה עם נפגעים נרשמה עבירת תנועה, אך רק ל-70 מהם יוחסה עבירה של נהיגה במהירות מופרזת ביחס לחוק.

 

החלטת שר התחבורה מגיעה זמן קצר בלבד לאחר שאגף התנועה הודיע על הרחבת מערך מצלמות האכיפה הדיגיטליות ("פרויקט א3"). באגף הבהירו כי  כבר כיום פועלות 34 עמדות של מצלמות רמזור ו-11 עמדות של מצלמות מהירות, ובחודש הקרוב צפויה להסתיים התקנת שש מצלמות רמזור וחמש מצלמות מהירות נוספות. כדאי לזכור כי מצלמות הרמזור שמפעיל האגף מתעדות גם עבירות מהירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה, ישראל כץ
צילום: רועי עידן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים