שתף קטע נבחר

"כל המדינה תקועה בגללם, משהו כאן לקוי"

בעלי מכוניות חדשות שלא יכולים לקבלן עקב המחלוקת בין משרד התחבורה לוועדת הכספים, מתחילים לאבד סבלנות - "הכי מתסכל זה לראות את המכונית שלך מעבר לגדר, כשאתה יודע שלא תוכל לקבל אותה". תאריך יעד לפתרון המשבר? אף אחד לא מוכן להתחייב. ובינתיים, לבעלי משומשות בלבד יש רישיון רכב חדש

כפי שפרסמנו לאחרונה וקרוב לשבוע מפתיחת השנה החדשה, אך לא ניתן עדיין למסור רכב חדש לבעליו. שכן משרד התחבורה עדיין לא קיבל את אישור ועדת הכספים של הכנסת, להנפיק רישיונות רכב למכוניות חדשות. למעשה, ללא אישור אגרות הרישוי החדשות, שוק הרכב הישראלי משותק לחלוטין: לא ניתן לתעד רכב חדש במשרד הרישוי, ולכן נאלצות יבואניות הרכב להשהות מסירת מכוניות ללקוחות.

 

לקוח של אחת היבואניות הגדולות הביע באזני ynet את התסכול שלבטח מרגישים כמה אלפי ישראלים עד עתה. "כל המדינה תקועה בגללם, משהו בהתנהלות למעלה לקוי", אמר אחד הרוכשים שלא יכול לקבל לידיו את הרכב. "והכי חמור זה שרכשתי את הרכב בעסקת טרייד-אין, וב-10 בחודש אהיה חייב למסור את הרכב הישן. אם לא אקבל חדש, אשאר פשוט בלי רכב".

  

שילמתם עבור רכב חדש? הוויכוח בין ועדת הכספים ומשרד התחבורה תוקע אותו אצל היבואנית (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
שילמתם עבור רכב חדש? הוויכוח בין ועדת הכספים ומשרד התחבורה תוקע אותו אצל היבואנית(צילום: רועי צוקרמן)

 

כדאי להזכיר כי לקוחות המבצעים עסקה מסוג זה, ולא מעבירים את המכונית ליבואנית, עשויים להפסיד אלפי שקלים - שכן לאחר התאריך שנקבע מחושב מחיר המשומשת לפי המחירון של החודש הבא. "הדבר המתסכל ביותר הוא שאפשר לראות את המכונית החדשה מעבר לגדר, ואי אפשר לקבל אותה", אמר אחר. "ואני לקוח פרטי. תאר לעצמך חברה שאמורה לקבל עשרות מכוניות וזה מגיע להפרת חוזה".

 

ממשרד התחבורה נמסר ל-ynet כי הדיון בנושא שינוי אגרת הרישוי, אשר אמור לאפשר סוף סוף לחדש את הנפקת הרישיונות, אמור להתבצע רק במהלך השבוע הקרוב. "הכדור נמצא אצל ועדת הכספים", מפנים אנשי משרד התחבורה אצבע מאשימה. אלא שבוועדה לא מתרגשים, ומצביעים על משרד התחבורה כאשם בלעדי. ירח טוקר, דובר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר כי דיון בנושא צפוי כפי הנראה השבוע, אך כי עדיין לא נקבע לכך מועד.

 

חילופי האשמות

כדאי להזכיר כי בהחלפת האשמות הדדיות, החלו אנשי ועדת הכספים ומשרד התחבורה כבר בשבוע שעבר. "התנהלות משרד התחבורה שערורייתית" אמרו בוועדת הכספים. "ישנם משרדי ממשלה שנוהגים להעביר פניות לוועדת הכספים לא ברגע האחרון, אלא רק אחרי הרגע האחרון" הוסיפו. "מדוע העבירו את הבקשה לאישור התקנות רק ב-31.12", שאלו שם. "לא יתכן שמשרד התחבורה יצפה שברגע שהוא מעביר תקנות לוועדה, הן יאושרו בדיוק בנוסח שהובא".

 

מנגד, במשרד התחבורה מאשימים את ועדת הכספים בדחיה, ומסבירים כי "עדכון קבוצות הרישוי נועד להגן על רוכשי המכוניות, ולמנוע מצבים שבהם מכוניות שסווגו ב-2012 לקבוצת מחיר מסוימת יסווגו ב-2013 לקבוצת מחיר גבוהה יותר. כך, עלולים בעלי המכוניות לשלם אגרת רישוי גבוהה יותר".

 

רישיון רכב חדש

במקביל פרסם הבוקר משרד התחבורה רישיון רכב חדש, לאחר שעבר עדכון.  ברישיון החדש ניכרת הבלטת שם בעל הרכב, והוא כולל מעתה מידע על ההכנה המומלצת למבחן הרישוי השנתי ודרכי תשלום אגרת הרישוי למשרד התחבורה. הרישיון החדש כולל מעתה רק דף אחד במקום שניים, עובדה שתחסוך לדברי המשרד כ-15 טון נייר בשנה.

 

רישיון הרכב החדש ()
רישיון הרכב החדש
 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המכוניות החדשות עדיין תקועות בנמלים
צילום: רועי צוקרמן
צידו האחורי של רישיון הרכב החדש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים