שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

מאזדה 6 במבחן דרכים: שוב מצטיינת הקבוצה

מי שהייתה בעבר המכונית הנמכרת ביותר בקטגוריה, חוזרת בדור שלישי וחדש לחלוטין. שיפור ניכר באיכות, בנוחות ובתצרוכת הדלק, אמורים להספיק כדי להפוך אותה לטובה בקטגוריה

  • שנת השקה: 2013 
  • קטגוריה: משפחתיות גדולות
  • מתחרות עיקריות: טויוטה אוונסיס, סובארו B4, סקודה סופרב, פורד מונדיאו
  • מחיר התחלתי: 165 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 165 אלף שקל
  • לגלריית התמונות המלאה של מאזדה 6 

 

 

1. תא נוסעים ותפעול

מי שמכיר את תא הנוסעים של מאזדה CX-5, לא יופתע מזה של ה-6 החדשה. ואלו חדשות טובות. מאזדה שיפרה משמעותית בסעיף איכות החומרים וההרכבה, בעיקר בהשוואה לדור היוצא. תא הנוסעים מעוצב בפשטות ובאופן ממוקד, מבלי לוותר על תחושת יוקרה מפתיעה. התוצאה היא לא רק סביבה נעימה מאד ומזמינה, אלא גם נוחה מאד לתפעול. החל בפקדים ומנופים שונים, דרך מערכת מולטימדיה מצוינת-אך-פשוטה לתפעול ועד הנדסת אנוש כמעט נטולת-פגמים.

 

מרחב המחייה מלפנים מצוין, וגם מאחור לא תהיה בעיה לאנשי ה-1.80-1.90. מרווח הכתפיים והברכיים טוב בכל המושבים, אך התעלה האחורית במרכז תא הנוסעים מפריעה קלות ליושב במרכז הספסל. תא המטען גדול ונוח לשימוש, אם כי רצפתו מעט גבוהה בגלל גלגל חלופי גדול.

 

תא הנוסעים מציג הנדסת אנוש מצוינת ואיכות טובה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים מציג הנדסת אנוש מצוינת ואיכות טובה(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה שופרה משמעותית. נדמה כי המכונית מכוילת ברוח מכוניות יוקרה גרמניות - נוקשות ראשונית שניכרת במהירות נמוכה, אך שיכוך מצוין כאשר המהירות עולה אף במקצת. התוצאה היא נסיעה שאינה חפה מזעזועים בכבישים מחורצים עירוניים, אך בתמורה מקבלים רמת ספיגה יוצאת דופן בכביש המהיר הבינעירוני. המושבים מציעים תמיכה טובה, ובידוד הרעשים מרשים - כולל רעש צמיגים, רוח ומנוע. חבל רק שכושר התמרון אינו מהמצטיינים, בין היתר בגלל ממדים גדולים מבעבר. ההיגוי מדויק ומכוייל להעניק משקל טוב ומעורר בטחון בנהג.

 

נוחות הנסיעה מצוינת, גם בנסיעות ארוכות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה מצוינת, גם בנסיעות ארוכות(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

הגרסה בה נהגנו צוידה במנוע ה-2.0 ליטר החדש של מאזדה, עם 155 כ"ס ו-20.4 קג"מ. על הנייר אלו נתונים צנועים יחסית, אלא שעל הכביש התמונה שונה. תגובת מצערת טובה ותיבת שישה הילוכים מצוינת, מסייעים ל-6 להרגיש זריזה במיוחד במהירויות נמוכות-בינוניות. תיבת ההילוכים האוטומטית אינה מתוחכמת, אך פועלת ללא דופי, ומעוררת מחשבות באשר להיגיון הבחירה בתיבה כפולת-מצמד מודרנית. העברת ההילוכים מעלה-מטה מהירה ונקיה כמעט לחלוטין מזעזועים, ומעניקה נסיעה חלקה ומרשימה.

 

תצרוכת הדלק מעניקה ל-6 החדשה סיבה נוספת לגאווה גדולה. במסלול המבחן הרגיל שלנו קיבלנו 15.6 ק"מ לליטר, תוצאה לא פחות ממעולה למכונית בגודל זה, וטובה משמעותית מהמצופה בקבוצה. לכך מסייעת מערכת עצור-סע מהטובות בהן נתקלנו ברכב שאינו היברידי, עם פעולת כיבוי והתנעה מהירה ושקטה. חבל רק שאינה נכנסת לפעולה כאשר המזגן דולק.

 

המנוע שקט, מספק ביצועים טובים וחסכוני בדלק (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המנוע שקט, מספק ביצועים טובים וחסכוני בדלק(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של ה-6 שתמיד הייתה טובה בסעיף זה, נותרה מרשימה. צמיגי ה-225-55-17 מציעים שפע של אחיזה וביטחון, אפילו בעת נהיגה במהירויות שאף אחד מרוכשי ה-6 לא יעז לנסות. כושר הבלימה טוב מאוד, אם כי בסעיף התחושה יש מה לשפר. ה-6 מוצעת בישראל עם שש כריות אוויר, מערכת נגד פגיעה ברכב מלפנים ובקרת יציבות. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה לציון המרבי - חמישה כוכבי בטיחות.

 

היכולת הדינמית מצוינת, כושר הבלימה טוב (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
היכולת הדינמית מצוינת, כושר הבלימה טוב(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

הדגם בו נהגנו הוא ה-"Luxury", הגרסה הזולה ביותר של ה-6 החדשה. תמורת 165 אלף שקל תקבלו מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, חיבור בלוטות' ותפעול קולי (באנגלית), חיבור USB, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, בקרת שיוט, שש כריות אוויר ומראה מרכזית נגד סינוור. בסך הכל מדובר במחיר תחרותי ובאבזור נדיב, למרות היעדר חלון גג.

 

האבזור בגרסת הבסיס עשיר, ובמחיר תחרותי (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
האבזור בגרסת הבסיס עשיר, ובמחיר תחרותי(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ תצרוכת דלק, איכות, נוחות מחוץ לעיר, יכולת דינמית ואבזור

- נוחות בעיר, נתונים "על הנייר"

 

ולבסוף: מאזדה 6 החדשה היא מכונית איכותית, נוחה, בעלת מרווח טוב ואבזור יותר ממכובד. יחידת הכוח שלה אינה החזקה בנמצא, אך היא מהמעודנות, שקטות וחסכוניות ביותר בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. הישג מרשים עוד יותר כאשר נזכרים שכיום מאזדה, יצרנית קטנה במונחי תעשיית הרכב, מפתחת את הפלטפורמות והמנועים שלה לבד.

 

בעבר ה-6 הייתה הדגם הנמכר ביותר מסוגו, לדור החדש יש את הנתונים, הן באולם התצוגה והן על הכביש, לחזור לראש טבלת המכירות. וכן, היא בהחלט זכאית לתואר "מצטיינת הקטגוריה".

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
מאזדה 6 סדאן 2.0 ליטר
מאזדה 6 סדאן 2.0 ליטר
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,998 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 155 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 20.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 487 ס"מ
רוחב 184 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים 283 ס"מ
משקל 1,470 ק"ג
נפח תא מטען 438 ליטר
100-0 קמ"ש 10.5 שניות
מהירות מרבית 209 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.7 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 15.6 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 139 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 3
מחיר לגרסה שנבחנה 165,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 6 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
מנוע 2.0 ליטר
צילום: רועי צוקרמן
מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמת נסיעה לאחור
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען גדול אך בעל רצפה גבוהה
צילום: רועי צוקרמן
מרווח טוב לברכיים, פחות לראש
צילום: רועי צוקרמן
איכות גבוהה
צילום: רועי צוקרמן
מערכת עצור-סע מצוינת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים