שתף קטע נבחר
 

סיטרואן C4 פיקאסו הבא - קבלו תמונות ראשונות

מוביל הנוסעים המקורי של סיטרואן נחשף לראשונה בגרסת תצוגה, שמשאירה מעט מאד מקום לדימיון. השיווק בישראל יתחיל בשנה הבאה

הדור השני של סיטרואן C4 פיקאסו יופיע בתערוכת ז'נבה, כבר בחודש הבא. סיטרואן בינתיים קוראת לו "טכנוספייס" (Technospace), אבל המיניוואן הקומפקטי - ממנו ניתן להתרשם בתמונות אלו - הוא-הוא הדבר האמיתי. זה גם יהיה אחד מכלי הרכב הראשונים לעשות שימוש בפלטפורמה המודולרית של פיז'ו-סיטרואן, "EMP2", שתשמש שורה ארוכה של דגמים מקטגוריות שונות.

 

 

 

ה-C4 פיקאסו הבא יוצע שוב בשתי גרסאות אורך-מרכב, כאשר סיטרואן חושפת בינתיים רק את עיצוב הגרסה הקצרה (חמישה מושבים). זו שווקה בישראל תקופה קצרה, ללא הצלחה משמעותית. אצלנו תהיה חשיבות גדולה הרבה יותר לגרסה הארוכה (שבעה מושבים), הצפויה להגיח לאוויר העולם רק בשלב מאוחר יותר. וכך, השיווק של הדגם החדש בישראל צפוי להתחיל רק בשנה הבאה, בעוד שבאירופה ה-C4 פיקאסו החדש יושק כבר במחצית השנייה של 2013.

 

 

סיטרואן לא מפרסמת בינתיים מפרט טכני מלא של הדגם, אך מבטיחה שיפור משמעותי בתצרוכת הדלק. זאת, בין היתר, בזכות אותה פלטפורמה חדשה שתאפשר גם חסכון משמעותי במשקל. הגרסה החסכונית ביותר של ה-C4 פיקאסו תפלוט 98 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ, לעומת 125 גרם בדגם הנוכחי (גרסת דיזל שלא נמכרת בארץ). פליטת CO2 יורדת בדרך-כלל ביחס ישיר לתצרוכת הדלק, מה שמצביע על נתון של כ-26 ק"מ לליטר בממוצע בדגם החדש.

 

סיטרואן לא מציינת איזו גרסה תהיה החסכונית ביותר, אך מדובר כפי הנראה בגרסת כלאיים - שתשלב מנוע 2.0 ליטר דיזל עם 163 כ"ס ומנוע חשמלי (הספק משולב - 200 כ"ס). מדובר למעשה באחות תאומה של פיז'ו 3008 הייבריד4, גרסת הכלאיים של ה-3008 הנמכרת בישראל. ההיברידית לא נמכרת אצלנו בגלל תקנות המיסוי הירוק, שלא מקנות למנועים הצורכים סולר הטבת כלאיים.

 

ה-C4 פיקאסו החדש יהיה קצר בארבעה ס"מ מקודמו (443 ס"מ), נמוכה בשבעה (161 ס"מ) ובעלת רוחב זהה (183 ס"מ). נתון בסיס הגלגלים לא פורסם, אך סיטרואן מציינת כי לגרסת החמישה מושבים יהיה תא מטען בנפח 537 ליטר - 37 יותר מבדור היוצא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן טכנוספייס
בקרוב C4 פיקאסו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים