שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

רנו לאטיטוד במבחן דרכים: מכונת אבזור מרשימה

המשפחתית הגדולה של רנו מציעה רשימת אבזור ארוכה מאד ותג-מחיר די סביר. אבל האם גם יתר תכונותיה ראויות לשבחים? בדקנו היטב

  • שנת השקה: 2010
  • קטגוריה: משפחתיות גדולות
  • מתחרות עיקריות: אופל אינסיגניה, טויוטה אוונסיס, מאזדה 6, פורד מונדיאו
  • מחיר התחלתי: 168 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 175 אלף שקל
  • לגלריית התמונות המלאה של רנו לאטיטוד

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של הלאטיטוד מציע עיצוב נאה ומודרני. הוא גם מרווח מאוד למרות בסיס גלגלים צנוע, אך מידות מרכב נדיבות מסייעות כאן, וגם לנפח נדיב של תא המטען הנוח לשימוש. עד כאן המחמאות. איכות החומרים נמוכה ביחס למצופה כיום ממשפחתית-קומפקטית מודרנית. איכות ההרכבה איכזבה עוד יותר, עם מרווחים גדולים בין החלקים והרכבה רופפת לעיתים. הנדסת האנוש, נקודת תורפה של רנו בשנים האחרונות, אינה טובה יותר כאן. תפעול חלק מפריטי האבזור, בעיקר מערכת המולטימדיה, אינו נוח ודורש הסתגלות.

 

תא הנוסעים נאה, אך האיכות אינה טובה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים נאה, אך האיכות אינה טובה(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

משפחתיות גדולות מצרפת הן שם נרדף לנוחות נסיעה יוצאת דופן, אך הלאטיטוד אינה מצויינת כאן. כיול המתלים אינו מהמוצלחים, ומול ספיגה ראויה של מהמורות גדולות במהירות נמוכה, המרכב הגדול מתנדנד לעיתים. נוחות הנסיעה לאורך זמן אינה טובה במיוחד, בין היתר עקב מושבים מעט נוקשים. כושר התמרון של הלאטיטוד הגדולה אינו מהמרשימים. בידוד הרעשים (בעיקר המנוע, אך גם רעשי רוח) לקוי.

 

נוחות הנסיעה - לא כמצופה ממשפחתית צרפתית (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה - לא כמצופה ממשפחתית צרפתית(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

הלאטיטוד מוצעת בישראל רק עם מנוע טורבו-דיזל, יחידת 2.0 ליטר עם 175 כ"ס שמשודכת לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. המנוע רועש כאמור, ולמרבה ההפתעה מעט רועד. הביצועים בהחלט מספקים בשימוש אופייני, אך יציאה מהמקום מעט מהוססת, בוודאי בהשוואה למרבית דגמי בנזין. תיבת ההילוכים מבצעת פעולתה באופן סביר-פלוס, עם העברות חלקות בדרך כלל. בעצירה היא מעבירה להילוך סרק - אך אינה עושה זאת באופן חלק כנדרש. תצרוכת הדלק במסלול מבחן רגוע ומוטה נהיגה בינעירונית הייתה סבירה בלבד - 11.9 ק"מ לליטר.

 

מנוע הדיזל רועש ומחוספס, תצרוכת הדלק טובה במעט מהממוצע (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מנוע הדיזל רועש ומחוספס, תצרוכת הדלק טובה במעט מהממוצע(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הלאטיטוד אינה מהטובות בקטגוריה, עם יותר מדי זוויות גלגול, מושב נהג ללא תמיכה צדית ראויה והיגוי מעורפל. אחיזת הכביש בינונית-סבירה, ואילו כושר הבלימה טוב - הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תחושת בלימה. הלאטיטוד משווקת בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. המכונית, שמשווקת בעיקר בדרום-קוריאה תחת מותג סמסונג של רנו, לא נבחנה עדיין במבחן הבטיחות האירופי של Euro NCAP. סעיף זה יעודכן אם יפורסמו תוצאות עדכניות.

 

היכולת הדינמית נפגמת בגלל זוויות גלגול גדולות ואחיזה בינונית (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
היכולת הדינמית נפגמת בגלל זוויות גלגול גדולות ואחיזה בינונית(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

תמורת 175 אלף שקל, מחירה של מכונית המבחן, תקבלו רשימת אבזור מאד נדיבה: בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים (קטנים) ליושבים מאחור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת מולטימדיה עם ניווט לווייני (התקנה מקומית), חיבור USB ובלוטות', מושבי עור חשמליים (עם עיסוי), חלון גג כפול, חיישני אורות וגשם, חישוקי "17 קלים. רמת גימור נמוכה יותר (168 אלף שקל) מוצעת ללא חלון גג, מושבי עור וכיוונון חשמלי למושב הנהג. בשני המקרים התמורה למחיר מצוינת, ומהטובות בקטגוריה.

 

רשימת האבזור נדיבה ביחס למחיר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רשימת האבזור נדיבה ביחס למחיר(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ אבזור, מרווח

- יכולת דינמית, רעש מנוע, נוחות

 

ולבסוף: ההרגשה שמותירה רנו לאטיטוד היא כי אילו המתחרות לא היו מתקדמות כל-כך בשנים האחרונות, מקומה בצמרת הקטגוריה היה מובטח. אלא שכעת היא צריכה להתמודד עם כלי רכב מעולים דוגמת פורד מונדיאו, סקודה סופרב ומאזדה 6, מכוניות במחיר דומה שמרגישות פשוט מודרניות יותר. מי שמוקסם מרמת האבזור הסופר-גבוהה ומרווח הפנים, עשוי לגלות מכונית ראויה. מי שמעוניין באיכות ויכולת דינמית גבוהה יותר, טוב יעשה אם יבחן את המתחרות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
רנו לאטיטוד
רנו לאטיטוד
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 2.0 ליטר / סולר
הספק מרבי 175 כ"ס ב-3,750 סל"ד
מומנט מרבי 36.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 489 ס"מ
רוחב 183 ס"מ
גובה 149 ס"מ
בסיס גלגלים

276 ס"מ

משקל 1,755 ק"ג
נפח תא מטען 477 ליטר
100-0 קמ"ש 9.9 שניות
מהירות מרבית 215 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.4 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 11.9 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 170 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 13
מחיר לגרסה שנבחנה 175,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו לאטיטוד
צילום: רועי צוקרמן
משפחתית גדולה חדשה בישראל
צילום: רועי צוקרמן
רשימת האבזור מרשימה
צילום: רועי צוקרמן
גם המרווח טוב
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען גדול
צילום: רועי צוקרמן
איכות תא הנוסעים - נמוכה
צילום: רועי צוקרמן
מנוע הדיזל רועש ורועד
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים