שתף קטע נבחר

סיאט ליאון בגרסת שלוש דלתות, בישראל השנה

סיאט משיקה לראשונה גרסת שלוש דלתות למשפחתית הקומפקטית - והיא תגיע גם לשוק הישראלי כבר השנה. התמונות הראשונות וסרטון קצר לשיפוטכם

סיאט מוסיפה גרסת שלוש דלתות לליאון, לראשונה מאז הוצג הדגם לראשונה בסוף שנות ה-90. הדור השלישי של הליאון, שהוצג אשתקד, יגיע לשוק הישראלי בגרסת חמש דלתות ברבעון השלישי של 2013. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, נמסר ל-ynet כי דגם שלוש הדלתות צפוי להגיע במהלך המחצית השנייה של השנה, עדיין לא ידוע אם במקביל לחמש דלתות או אחריו.

 

 

 

באופן חריג, סיאט בחרה להציע בגרסת השלוש דלתות, שמכונה גם "SC", ממד אורך ובסיס גלגלים קטנים יותר מאשר בגרסת חמש הדלתות. האורך התכווץ בשלושה ס"מ ועומד על 423 ס"מ, בסיס הגלגלים קטן בכ-3.5 ס"מ ועומד כעת על 260 ס"מ. ממדי הגובה והרוחב לא פורסמו, אך צפויים להישאר ללא שינוי מהותי (146 ו-182 ס"מ בהתאמה). גם נפח תא המטען לא השתנה - 380 ליטר.

 

סיאט ליאון SC ()
סיאט ליאון SC

 

גרסת ה-SC תוצע כמו גרסת חמש הדלתות, בשתי גרסאות מתלים - קורת מתח אחורית בכל הגרסאות עם מנועים שהספקם עד 150 כ"ס, מתלים רב-חיבוריים בגרסאות חזקות יותר. מדובר בתכנון דומה לזה הקיים בפולקסווגן גולף החדשה (שם המתלה המוזל מוצע עד 110 כ"ס), שמטרתו להוזיל את עלויות הייצור והשיווק.

 

 

הליאון SC תוצע עם מנועי טורבו מוכרים של פולקסווגן: 1.2 ליטר עם 86 או 105 כ"ס, 1.4 ליטר עם 122 או 140 כ"ס, ו-1.8 ליטר עם 180 כ"ס. הם יוצעו עם תיבות חמישה או שישה הילוכים ידניות, או שישה ושבעה הילוכים רובוטיות כפולות מצמד. עדיין לא ברור אילו מהגרסאות הללו ישווקו גם בישראל. דגמי הדיזל (בין 1.6 ל-2.0 ליטר ובין 105 ל-184 כ"ס), כפי הנראה לא יגיעו אלינו.

 

לצד הגרסאות השונות, סיאט תציע גם רמת גימור ספורטיבית בשם FR, שתכלול מלבד שינויי עיצוב קלים גם אפשרות לכיוונון תגבור ההיגוי, תגובת המצערת וצליל המנוע בלחיצת כפתור. גרסה זו, שלא תכלול תוספת כוח, תציע שלושה מצבי נהיגה - "חסכון", "נוחות" ו"ספורט". בזה האחרון תהפוך התאורה הפנימית בתא הנוסעים, לאדומה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליאון שלוש דלתות
גרסת FR "ספורטיבית"
תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים